Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد طاهری گفت: در اجرای ماده ۴ قانون توزیع عادلانه آب، به منظور جلوگیری از افت بیشتر سطح آب زیرزمینی، جلوگیری از افت کیفی آبخوان و حفظ سیستم قنوات منطقه، دشت‌های نائین و انارک واقع در استان اصفهان به لحاظ حفر هر گونه چاه عمیق و نیمه عمق و هرگونه توسعه بهره برداری از منابع موجود، ممنوعه اعلام شدند.

به گفته او بر اساس نتایج مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته، افت سطح آب زیر زمینی و کسری حجم مخزن در محدوده‌های مطالعاتی نائین و انارک طی سالیان اخیر استمرار یافته، به طوری که متوسط افت سالانه سطح آب زیرزمینی در منطقه نائین به میزان پنج سانتی متر و در محدوده انارک سه سانتیمتر در سال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طاهری می گوید متوسط کسری حجم مخزن دشت نائین، معادل ۲.۸۵ میلیون متر مکعب در سال و در محدوده مطالعاتی انارک ۰.۳۸ میلیون مترمکعب در سال است.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: بر اساس دستورالعمل‌های موجود، دفتر مطالعات پایه منابع گزارش پیشنهاد ممنوعیت دشت‌های نائین و انارک را تهیه و پس از پیگیری‌ها و انجام مراحل قانونی در مورخ ۱۴۰۰.۱۲.۲۴ به تصویب شرکت مدیریت منابع آب کشور رساند و این مناطق به مدت پنج سال از تاریخ نشر آگهی ممنوعه اعلام شدند.

او با اشاره به وجود ۳۵ محدوده مطالعاتی در استان اصفهان، تعداد دشت‌های ممنوعه را ۲۹ دشت اعلام و گفت: در این میان ۱۰ محدوده، جزء مناطق ممنوعه بحرانی هستند که به لحاظ افت سطح آب زیرزمینی، تغییر کیفیت شدید آب و پدیده فرونشست با شرایط حادتری روبرو هستند.

دشت‌های اصفهان- برخوار، کاشان، اردستان، باد- خالدآباد، گلپایگان، دامنه- داران، مورچه خورت، نجف آباد، مهیار شمالی و مهیار جنوبی- دشت آسمان، محدوده‌های ممنوعه بحرانی استان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب منطقه ای اصفهان نائین و انارک سطح آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۰۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل قطع درختان در محدوده باغ‌موزه قصر مشخص شد

طبق اعلام روابط عمومی منطقه ۷، اخیرا فیلمی در فضای مجازی به نمایش در آمده است که نشان می‌دهد شهرداری منطقه ۷ در باغ موزه قصر تعدادی درخت را قطع کرده است. روابط عمومی منطقه ۷ تهران طی اطلاعیه‌ای در این باره اعلام کرد: «ضمن تشکر از حساسیت شهروندان نسبت به حفظ و نگهداشت فضای شهر که همواره مورد تاکید مدیریت شهری بوده به اطلاع می‌رساند که ۱۳ اصله درخت طبق نظر پزشک گیاه، مبتلا به آفت پوست خوار و چوب خوار شده بود و ضرورت قطع این درختان توسط پزشک گیاه به اداره فضای سبز اعلام شد. سپس این موضوع با ارائه مستندات پزشکی در کمیسیون ماده ۷ طرح گردید و اعلام شد که برای حفظ سایر درختان آن محوطه و نیز حفظ جان عابران و شهروندانی که در این محوطه تردد می‌کنند، قطع این درختان اجتناب ناپذیر است و کمیسیون بر اساس مستندات پزشک گیاه و نیز سایر کارشناسان، رای به قطع این درختان داد.

در نتیجه بر خلاف فضاسازی رسانه‌ای که قطع این درختان را در جهت بی توجهی به نگهداشت فضای سبز توسط شهرداری تلقی می‌کرد، واقعیت این است که برای حفظ فضا‌های سبز شهری و طبق قوانین موجود و با نظر کارشناسان معتبر این اتفاق موجود است و در صورت لزوم تمامی اسناد و مدارک به انتشار در خواهد آمد. از سوی دیگر با توجه به این که آفت چوب خوار تنه درخت را به تدریج از داخل پوک می‌کند در فصولی که در شهرمان باد و طوفان وجود دارد شکستن و افتادن این درختان به جان و مال شهروندان آسیب می‌زند.

در پایان اعلام می‌کند که حساسیت افکار عمومی نسبت به نگهداشت فضای سبز شهری یک سرمایه ارزشمند برای شهرداری و خادمان شهر است و ضمن ارج نهادن به این نگرانی، به صورت کامل پاسخگوی تمامی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این زمینه هستیم.»

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • غرق شدگی ۲ نفر در محدوده پل فلاورجان
  • قطع درختان در محدوده باغ موزه قصر
  • کارگر یک عنصر با ارزش برای جامعه است
  • دلیل قطع درختان در محدوده باغ‌موزه قصر مشخص شد
  • لزوم تغییر مسیر رینگ چهارم و آزادسازی اراضی در محدوده سیتی‌سنتر و راه‌آهن
  • محدوده حساس برای قیمت دلار؛ در کف بازار ارز و طلا چه خبر است؟
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • نظارت بر حریم تهران هوشمند می شود
  • اعزام زائران حج عمره در امنیت کامل/ اعلام ۱۴ داروی ممنوعه برای زائران
  • همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع