Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@20:23:35 GMT

میلیاردرهای بزرگ دنیای فناوری چه کسانی هستند؟

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۰۷۵۵

میلیاردرهای بزرگ دنیای فناوری چه کسانی هستند؟

به گزارش تابناک از ایسنا، از میان این میلیاردرهای فناوری، هفت نفر جزء فهرست ۱۰ نفره پولدارترین افراد جهان هستند. میلیاردرهای فناوری در این فهرست، ثروتشان را از صنایعی از جمله خودروسازی، فروش آنلاین، نرم افزار و شبکه اجتماعی به دست آوردند. ثروت این هفت کارآفرین فناوری مجموعا به بیش از ۹۳۶ میلیارد دلار بالغ می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این میلیاردرها پول زیادی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از دست داده اند.

طبق آمار بلومبرگ، مجموع ثروت هشت میلیاردر فناوری که در فهرست ۲۰ نفره بزرگترین میلیاردرها قرار دارند، به میزان ۲۵۶ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است. این رقم بر اساس آمار بانک جهانی، معادل تولید ناخالص داخلی نیوزیلند است.

اما هشت میلیاردر بزرگ دنیای فناوری چه کسانی هستند و ثروتشان را چطور به دست آوردند؟

مارک زاکربرگ

ثروت خالص: ۶۳.۸ میلیارد دلار

تغییر ثروت نسبت به یک سال پیش: ۶۱.۷ میلیارد دلار کاهش

رتبه: ۱۷

چطور پولدار شد: زاکربرگ یکی از موسسان فیس بوک بود که به شکل گیری دوران شبکه اجتماعی کمک کرد. فیس بوک اکنون به شرکت مِتا تغییر پیدا کرده تا گویای تغییر تمرکز این شرکت به واقعیت مجازی و متاورس باشد.

لری الیسون

ثروت خالص: ۸۸.۸ میلیارد دلار

تغییر ثروت نسبت به یک سال پیش: ۱۸.۴ میلیارد دلار کاهش

رتبه: ۱۰

چطور پولدار شد: الیسون یکی از موسسان غول نرم افزاری اوراکل است که در سال ۱۹۷۷ در سیلیکون ولی تاسیس شد و ۱۰ سال بعد، به بزرگترین شرکت مدیریت دیتابیس در جهان تبدیل شد. الیسون یک جزیره در هاوایی دارد.

استیو بالمر

ثروت خالص: ۹۴.۶ میلیارد دلار

تغییر ثروت نسبت به یک سال پیش: ۱۱ میلیارد دلار کاهش

رتبه: ۹

چطور پولدار شد: بالمر از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴ مدیرعامل مایکروسافت بود و درآمد این شرکت را تا زمان بازنشستگی، به بیش از ۸۰ میلیارد دلار رساند. بالمر در حال حاضر صاحب تیم بسکتبال لس آنجلس کلیپرز ان بی ای است.

سرگی برین

ثروت خالص: ۱۰۳ میلیارد دلار

تغییر ثروت نسبت به یک سال پیش: ۲۰.۹ میلیارد دلار کاهش

رتبه: ۶

چطور پولدار شد: برین یکی از موسسان گوگل بود که به ضروری‌ترین ابزارهای جست و جو و بهره وری برای میلیاردها نفر تبدیل شده است. تا روز جمعه، ارزش بازار آلفابت – شرکت مادر گوگل- ۱.۵ تریلیون دلار بود.

لری پیج

ثروت خالص: ۱۰۷ میلیارد دلار

تغییر ثروت نسبت به یک سال پیش: ۲۱.۳ میلیارد دلار

رتبه: ۵

چطور پولدار شد: وی یکی از موسسان گوگل است. پیج و برین در حال حاضر در هیات مدیره آلفابت حضور دارند.

بیل گیتس

ثروت خالص: ۱۱۶ میلیارد دلار

تغییر ثروت نسبت به یک سال پیش: ۲۲.۴ میلیارد دلار

رتبه: ۴

چطور پولدار شد: گیتس یکی از موسسان شرکت مایکروسافت است که ارزش بازار آن دو تریلیون دلار است. پس از کنار رفتن از مدیرعاملی مایکروسافت، بیل گیتس بنیاد بشردوستانه بیل و ملیندا گیتس را راه اندازی کرد تا به مبارزه با فقر و نابرابری جهانی کمک کند.

جف بزوس

ثروت خالص: ۱۴۰ میلیارد دلار

تغییر ثروت نسبت به یک سال پیش: ۵۲.۵ میلیارد دلار کاهش

رتبه: ۲

چطور پولدار شد: فروشگاه اینترنتی آمازون که توسط جف بزوس بنیانگذاری شد، به نیاز اصلی بسیاری از خانواده‌های آمریکایی به خصوص در دوران پاندمی کووید ۱۰ که مجبور بودند در خانه بمانند، تبدیل شد. بزوس از مدیرعاملی آمازون کنار رفته و اکنون یک شرکت فضایی دارد.

ایلان ماسک

ثروت خالص: ۲۲۳ میلیارد دلار

تغییر ثروت نسبت به یک سال پیش: ۴۷.۸ میلیارد دلار کاهش

رتبه: اول

چطور پولدار شد: ماسک شرکت سازنده خودروهای برقی تسلا را راه اندازی کرد و مانند بزوس، یک شرکت فضایی دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات دوحه آیت الله ناصری شینزو آبه روز عرفه مصطفی تاجزاده عید قربان میلیاردرهای بزرگ میلیاردر بزرگ زاکربرگ مذاکرات دوحه آیت الله ناصری شینزو آبه روز عرفه مصطفی تاجزاده عید قربان میلیارد دلار کاهش رتبه یکی از موسسان ثروت خالص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۰۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد

معاون علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری از رتبه هفدهم ایران در زمینه هوش مصنوعی در جهان خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری سالیانه دکتر روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری در محل معاونت علمی برگزار شد.

دکتر دهقانی در ابتدای این نشست خبری اظهار کرد: سال گذشته یک گفتگوها و تعاملات زیادی انجام شد تا یک مرکز ملی توسعه هوش مصنوعی و شورای راهبری هوش مصنوعی تشکیل شود.  ما مدل های مختلفی را از کشورهای دیگر بررسی کردیم و با ده‌ها ساعت جلسه توسط متخصصان حوزه هوش مصنوعی به این نتیجه رسیدیم که مرکز ملی هوش مصنوعی داشته باشیم که شامل نظارت،‌ تنظیم‌گری و ... است.

وی گفت: در اسفندماه سال گذشته مرکز ملی هوش مصنوعی تأسیس شد و اعضای شورای ملی راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند. و جلسات متعددی با سرمایه‌گذاران دولتی و صندوق های بزرگ کشور انجام شد و یک صندوق توسعه هوش مصنوعی تشکیل شد و این صندوق با سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیاردی برنامه‌ریزی شد.

دهقانی ادامه داد: کارهای عملیاتی زیادی انجام شده و یک مرکز ملی در نخستین گام یک اپراتور هوش مصنوعی بالا بیاورد که خدمات مختلفی از جمله دیتاسنتر بزرگ و کتابخانه‌های زبان تصویری ارایه می‌کند.

معاون علمی رییس جمهور گفت: ما از نظر دانش فنی و تولید مقالات علمی رتبه 17 را داریم اما در حوزه کاربردها رتبه 70 یا 80 را دارد که به خاطر نبود زیرساخت‌ها است.

وی ادامه داد: این مرکز زیر نظر ریاست جمهوری تشکیل می‌شود. معاونت علمی وظیفه حمایت از توسعه فناوری را دار. ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی وظیفه حمایت از هوش مصنوعی را دارد.

نقش‌آفرینی "مراکز نوآوری" در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان

دهقانی گفت: امسال تا آخر سال به چندصد GPU دسترسی پیدا می‌کنیم البته بحث های تحریمی شدیدی در این موضوع وجود دارد و ما نیز از همه دانشگاه‌ها و اساتید دعوت می‌کنیم تا در اینجا شرکت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • چه کسانی باید جراحی برداشتن لوزه را انجام دهند؟
  • این ۱۴ نفر بالاترین ثروت در جهان را دارند
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • ماجرای تصمیم دولت برای تغییر در نرخ پایه رقابت میلگرد