Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانوان اقشار خراسان‌جنوبی با معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور، مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی دیدار و مشکلات خود را مطرح کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، پیش از ظهر امروز حدود ۲۰۰ نفر از بانوان اقشار خراسان‌جنوبی با معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور، مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی دیدار و مشکلات خود را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمبود امکانات ورزشی در بیرجند

رضوان ناصری گل، ورزشکار پاراالمپیک در این دیدار اظهار کرد: اماکن فرهنگی و ورزشی در شهر بیرجند کم است و پارک بانوان هم امکانات کمی دارد.

وی با بیان اینکه سالن مخصوص بانوان نداریم، افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری دولت فعال است و‌ برای جمعیت کار می شود اما باید برای اشتغال مردان دارای سه فرزند فاقد شغل زمینه اشتغال ثابت فراهم شود.

نماینده جامعه ورزشکاران خواستار افزایش سطح دینی و‌ فرهنگی مهدکودک و معلمان مدارس شد و بیان کرد: برای ارتقای جایگاه زن خانه دار نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

ناصری به برگزاری اردوهای تربیتی و دینی برای جوانان اشاره و عنوان کرد: خواستار افزایش مشاورین فرهنگی در خوابگاه‌های دانشجویی هستیم.

مریم همتی‌پور نماینده بانوان کار آفرین استان خراسان جنوبی در این دیدار اظهار کرد: خواستار ایجاد تفاهم نامه با صندوق کارافرینی امید و بانک ها برای تسهیلات. ایجاد فروشگاه متمرکز در پایتخت برای زنان استان و برگزاری دوره های آموزشی هستیم.

هزینه‌های سنگین تامین اجتماعی و خدمات کم

نرگس خاتمی یکی دیگر از بانوان حاضر در این جلسه بیان کرد: شرایط کار در استانهای کم برخوردار سخت است و هزینه های تامین اجتماعی بسیار سنگین و خدمات کم است.

وی با بیان اینکه در بحث هزینه های تامین اجتماعی موجب تعدیل نیرو به ویژه از قشر بانوان شده و خدمات آنان روز به روز کمتر می‌شود، گفت: چرا از کارگر و کارفرما حمایت نمی شود؛ باید دولت حمایت بیشتری از فعالان داشته باشد.

این تولید کننده بیان کرد: مشکل دیگر بروکراسی اداری است که تقاضا می‌شود روال کار تسهیل گردد تا انگیزه‌ها کم نشود.

خاتمی با بیان اینکه روال کار برای کارآفرینان و فعالان اقتصادی تسهیل شود، افزود: زمینه برگشت ارز ناشی از صادرات فراهم شود چراکه عدم برگشت مانع و رکود صادرات شده است.

وی خاطرنشان کرد: تجار به صادرات دلاری قانع نمی‌شوند و امیدواریم با حمایت مسئولان موانع پیش پای تولید کننده‌ها برداشته شود.

مساعدت در روند پرداخت تسهیلات

آمنه سیاری مدیرعامل شرکت تعاونی الغدیر و نماینده جامعه توانگران و عروسک ساز در این جلسه، گفت: خواستار مساعدت در روند پرداخت تسهیلات، تسهیل در روند اخذ مجوز اداری،پوشش بیمه ای قالی بافان و صنعتگران، دعوت از مربیان مرکز برای توانمندسازی بانوان، تشکیل و حمایت از اتحادیه زنان، برگزاری جشنواره های علمی، خرید محصولات تولیدی بانوان توسط اتحادیه مرکزی در تهران هستیم.

زکیه امیرآبادی زاده نماینده جامعه کارافرینان نیز افزود: خانه‌ای برای بانوان کارگر باشد چراکه راهنمایی و‌ مشاوره برای توانمندسازی بانوان. روند دریافت تسهیلات بسیار سخت است

اصلاح قانون حمایت از معلولان

زحمتکش نماینده جامعه معلولین در این دیدار اظهار کرد: قانون استخدام سه درصد برای معلولان اجرایی نمیشود.

وی خواستار اصلاح قانون حمایت از معلولان طی ماده ۲۷ شد و افزود: به فرزندانی که مادر معلول دارند تسهیلات اعطا و شرایط پرداخت تسهیلات به گونه ای نباشند که فقط همسر زن معلول حق دریافت تسهیلات داشته باشد.

نماینده جامعه معلولین بیان کرد: حق عائله مندی برای زنان فاقد همسر در نظر گرفته شود.

زحمتکش اظهار کرد: از بانوان معلول برای بهره مندی در مشاغل مرتبط استفاده شود.

وی با بیان اینکه سیاست فرزند آوری در خراسان جنوبی با مشکل مواجه و نیازمند تجدید نظر است، گفت: معلولان در بخش مسکن، اشتغال و درمان نیازمند حمایت هستند.

نماینده جامعه معلولین اظهار کرد: با توجه به بالا بودن نرخ معلولیت در استان نیازمند توجه جدی به تجهیزات کمک توانبخشی هستیم.

تبعیض بین کارگران زن و مرد

ناروئی نماینده جامعه کارگری استان نیز در این جلسه، بیان کرد: تبعیض هایی بین جامعه کارگری خانم و آقا وجود دارد که نیازمند برطرف شدن است.

وی به تفاوت حقوق و دستمزد بین کارگر زن و مرد اشاره و عنوان کرد: عدم امنیت شغلی بانوان کارگر، نبود رفاه و در نظر نگرفتن پاس شیر از دیگر مشکلات زنان کارگر است.

نماینده جامعه عشایری استان نیز در این جلسه به مشکلات عشایر استان اشاره کرد و گفت: کمبود نهاده های دامی، مشکلات آب، مسائل درمانی، بهداشتی و اقتصادی از جمله مشکلات جامعه عشایری به ویژه بانوان بوده که نیازمند توجه است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پرداخت تسهیلات نماینده جامعه خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۰۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲

امتداد - بانک کشاورزی در سال 1402 به منظور حمایت از تولید و تامین انواع گوشت و فرآورده های گوشتی مصرفی خانوارها، قریب به 306 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرورش دام، طیور و آبزیان و صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته، به فعالان این حوزه پرداخت کرده و بدین ترتیب نقش موثری در تامین پروتئین حیوانی مورد نیاز جامعه و امنیت غذایی خانوار ایرانی ایفا کرده است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  شعب این بانک در سال ۱۴۰۲ به منظور مشارکت در تامین پروتئین حیوانی سبد غذایی خانوارها در سراسر کشور، بالغ بر ۱۴۰ هزار فقره تسهیلات به واحدهای پرورش دام، طیور و آبزیان و همچنین کشتارگاه ها، کارخانجات خوراک دام و صنایع عمل آوری، فرآوری، انجماد و بسته بندی محصولات گوشتی پرداخت کرده اند.

بر اساس این گزارش، از مجموع ۳۰۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی فوق الذکر در مقطع یادشده ، بالغ بر ۱۴۸ هزار میلیارد ریال در راستای تامین مالی واحدهای پرورش دام سبک و سنگین، نزدیک به ۱۱۰ هزار میلیارد ریال برای احداث و راه اندازی مزارع پرورش طیور گوشتی، حدود ۱۴ هزار میلیارد ریال در حمایت از پرورش آبزیان و ۳۴ هزار میلیارد ریال به منظور ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با گوشت و فرآورده های گوشتی پرداخت شده است.

شایان ذکر است، بانک کشاورزی حمایت از زنجیره تولید و تامین گوشت با هدف تحکیم پایه های امنیت غذایی کشور را یکی از مهمترین اهداف خود می داند و با پرداخت تسهیلات متنوع در تمام مراحل زنجیره تامین، شامل تولید علوفه و خوراک دام تا احداث دامداری ها، مرغداری ها و استخرهای پرورش ماهی، راه اندازی واحد های پرورش ماهی در قفس، احداث کشتارگاه ها و واحدهای فرآوری محصولات گوشتی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تامین ماشین آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی، احداث واحدهای بسته بندی و نهایتا حمل و توزیع، از فعالان این حوزه و تامین پروتئین حیوانی در سبد غذایی خانوارها حمایت می کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان