Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، این حادثه زن میانسالی به نام فاطمه عینی که همسر شهید سید حسین پزشکی بود، به همراه سه فرزند خود به نام های مریم سادات، الهام سادات و سیدعلی اکبر جان ، همچنین نوه خردسال او به نام نگار حاجی رضا طالبی جان خود را از دست دادند.

بلافاصله بعد از اینکه اجساد قربانیان در زیرزمین خانه مسکونی آنها کشف شد، تحقیقات پلیسی و قضایی برای کشف راز ماجرا آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرونده هم چنان در مرحله تحقیقات قضایی قرار دارد و مشخص نیست که این افراد دست به خودکشی زده اند یا اینکه به قتل رسیده اند.

قربانیان نجف آباد

گفتگو با شاعد عینی اجساد
یکی از افرادی که در صحنه کشف اجساد حضور داشت اما تمایلی ندارد که هویت او فاش شود در گفتگو با خبرنگار رکنا می گوید:«از سقف زیر زمین خانه قربانیان لوله ای رد شده بود که طناب هایی به آنجا آویخته شده بود و جسدها به این طناب ها حلق آویز شده بودند.یکی از اجساد قربانیان روی زمین افتاده بود که احتمال می رود بعد از گذشته زمان از طناب جدا شده بود و تمامی اجساد خشک شده بودند که این نشان می داد زمان زیادی از حادثه مرگبار می گذرد.»

هنوز ماموران قضایی در مورد چگونگی وقوع این حادثه اظهار نظری نکرده اند و تحقیقات در این پرونده برای روشن شدن راز ماجرا ادامه دارد تا مشخص شود، این افراد به قتل رسیده اند یا خودکشی کرده اند.

رئیس کل دادگستری اصفهان درباره کشف جسد ۵ نفر از اعضای یک خانواده در نجف‌آباد توضیحاتی ارائه کرد.

اسدالله جعفری گفت:  عصر روز جمعه خبری مبنی بر حلق آویز شدن ۵ نفر از اعضای یک خانواده در شهرستان نجف‌آباد منتشر شد که از طریق تماس همسایگان با ۱۱۰ به نیروی انتظامی اعلام شده بود.

 با اعلام خبر بلافاصله مأموران انتظامی به همراه دادستان شهرستان، پزشکی قانونی و سایر افراد مرتبط در محل وقوع حادثه حضور پیدا کرده و مشاهده شد ۵ نفر اعضای یک خانواده همگی حلق‌آویز شده بودند و به دلیل گذشت زمان اجساد فساد نعشی پیدا کرده بود.

وی با بیان اینکه تحقیقات قضایی در خصوص ابعاد حادثه فوت خانواده ۵ نفره در نجف‌آباد اصفهان آغاز شده است، گفت: بدون فوت وقت بررسی‌ها آغاز شده و در حال حاضر نیز یک تیم مجرب از مجموعه انتظامی و پزشکی قانونی با نظارت دادستان شهرستان و مرکز استان در حال بررسی ابعاد مختلف این حادثه هستند.



 آنچه مسلم است آن است که با توجه به شواهد و قراین و بررسی اولیه در صحنه مسأله وقوع قتل تاکنون مطرح نبوده و اعلام دستگیری فرد یا افرادی در این رابطه در فضای مجازی صحت ندارد و طبیعی است در بررسی و تحقیقات اولیه از افراد مرتبط و مطلع که از قبل با این خانواده در ارتباط بودند، ممکن است افرادی احضار شده و اطلاعات لازم از آن‌ها اخذ شود. پس از حصول نتیجه در خصوص ابعاد مختلف این حادثه مراتب به اطلاع عموم خواهد رسید.

کشف اجساد 5 عضو یک خانواده که دار زده شده اند
هنوز کسی از ابعاد واقعی اتفاقی که دیروز در نجف آباد، شهری بزرگ واقع در ۲۵ کیلومتری غرب اصفهان افتاد، خبر ندارد. پلیس و مقامات قضایی اعلام کرده‌اند اجساد حلق آویز اعضای یک خانواده در زیرزمین منزلی مسکونی در این شهر کشف شده است و البته آنها گفته‌اند شکل این اتفاق، به اثبات قتل نزدیک نیست. با این وجود، روایت همسایه‌ها از اتفاقی که در نجف آباد افتاده، به شک و شبهه‌های مختلف این رویداد دامن می‌زند.

اتفاق عصر روز جمعه در نجف آباد کشف شد. بعد که پلیس آمد، سر و ته خیابان را بستند و تحقیقات فنی آغاز شد ولی این که چرا اجساد ۵ نفر در یک خانه کشف شده، معمایی است که هنوز اعلام رسمی برای حل آن منتشر نشده است.

یکی از همسایه‌ها درباره اتفاق فجیعی که برای این خانواده می گوید: آنها یک خانواده ۵نفره بودند که از خانواده های قدیمی نجف آباد به شمار می رفتند. پدر و سرپرست این خانواده در قید حیات نیست و خانواده مزبور که شامل مادر، دو دختر، یک پسر و یک نوه بود، در منزلی واقع در یکی از خیابان‌های جنوب نجف آباد، زندگی می‌کردند.

هنوز مشخص نیست این اتفاق خودکشی باشد یا قتل، چون مسایلی درباره این رویداد وجود دارد. آنطور که برخی همسایه‌ها می‌گویند دهان یا دست و پای اجساد بسته شده بود و در زیرزمین خانه مسکونی که حالا با دستور قضایی پلمب شده است، به دار کشیده شده بودند.

آنطور که همسایه ها می‌گویند پشت درها و درزها مسدود شده بود و تمام پنجره ها و درها قفل شده بود و آب و برق و گاز خانه قطع شده بود.

ساعت ۱۸ روزی که این اجساد کشف شده بود، داماد سابق خانواده به پلیس مراجعه کرده و می‌گوید من از همسرم جدا شده‌ام و دخترم در خانه مادربزرگش زندگی می‌کنند. سه شنبه تا امروز برای بردن دخترم به آنها زنگ می‌زنم ولی گوشی همه آنها خاموش است و هیچ پاسخی دریافت نمی‌کنم.

همسایه‌ها می‌گویند پلیس مجبور به عبور از روی دیوار خانه می‌شود و با درهای قفل در همه اتاق‌ها مواجه می‌شود. پس از باز کردن در و شکستن شیشه پنجره زیرزمین، بوی تعفن اجساد به مشام می‌رسد و با شکستن در زیرزمین، نیروی انتظامی با اجساد حلق آویز اعضای خانواده مواجه می‌شوند. بلافاصله با حضور یگان‌های تخصصی از دایره ویژه قتل و مقام قضایی، کار تحقیق درباره این اتفاق تلخ آغاز می‌شود.

برخی از شاهدان گفته‌اند اجساد به اندازه‌ای بر دار مانده بودند که سر یکی از اجساد، جدا شده و جسد بر زمین افتاده بود. با احضار فامیل، کار شناسایی اجساد آغاز می‌شود و پس از اقدامات فنی و پلیسی، اجساد در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفته و محل رویداد، با دستور مقام قضایی پلمب می‌شود.

گفته شده است یکی از پسرهای عضو خانواده، اختلال روانی داشته و تحت درمان بوده است. آنها سوابقی از برخورد وی با خانواده همسایه ها را به یاد می‌آورند و البته پلیس درباره مظنونان احتمالی این اتفاق، چیزی اعلام نکرده است.

هنوز مشخص نشده است این اتفاق بر اثر قتل افتاده یا رویداد خودکشی گروهی باعث مرگ اعضای این خانواده شده است. قابل ذکر است، این اطاعات از سوی پلیس و منابع رسمی تایید نشده و صرفا بر اساس روایت همسایه‌ها نقل شده است

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: اصفهان اعضای یک خانواده نجف آباد شده بودند همسایه ها حلق آویز آغاز شد کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۰۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از اجساد سالم؛ راز مومیایی خود به خود مردگان در یک منطقه چیست؟ (۱۶+)

در شهر سن برناردو پدیده‌ای موجب شگفتی کارشناسان و مردم آن منطقه شده‌است؛ اجسادی که فرایند تجزیه آن‌ها مختل شده‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در تصویری که در ادامه آمده‌ است، کلووینسریس بجارانو را می‌بینید، زنی که مقابل یک جعبه شیشه‌ای زانو زده‌ است تا جسد سنگ‌شده مادرش که ۳۰ سال پیش مرده است را ببیند.

زنی که ساتورنینا تورس د بجارانو نام داشته است، با همان لباس طرح رز و پیراهن پشمی سبزی که در آن دفن شده بود و یک گل میخک قرمز مصنوعی در دستانش در زمان خشک شده‌ است.

بجارانو ۶۳ ساله در آخرین محل استراحت مادرش در موزه‌ای که جسد او و ۱۳ تن دیگر از شهر سن برناردو را به نمایش گذاشته بود، به خبرگزاری فرانسه گفت: «او هنوز صورت کوچک قهوه‌ای گرد و موهایش را دارد و به طور مرموزی پس از مرگ مومیایی شده است.»

این تنها مورد نبود؛ ده‌ها جسد مومیایی شده از سال ۱۹۶۳ تا به امروز، به این شکل یافت شده‌اند. روسیو ورگارا، راهنمای موزه، می‌گوید:« وقتی این اتفاقات رخ داد، برای مردم کمی غیرقابل باور به نظر می‌رسید؛ آنها فکر می‌کردند که اینها رویدادهایی ماوراء‌الطبیعه هستند.»

او به خبرگزاری فرانسه گفت: «با گذشت زمان، یافتن اجساد در این وضعیت بیشتر و بیشتر شد. حتی برخی از آنها هنوز چشمان خود را داشتند، عضوی که معمولاً سریع تجزیه می‌شود.»

در اواخر دهه ۱۹۸۰، هر سال حدود ۵۰ مومیایی در مقبره پیدا می‌شد، اما این میزان به تعداد انگشت شماری در سال کاهش یافته است.

پاداش پس از مرگ؟

به گفته ورگارا، با وجود تلاش‌های متعدد کارشناسان برای توضیح این پدیده، که در کشورهایی مانند مکزیک و ایتالیا نیز مشاهده شده است، دلیل مومیایی‌سازی خود به خود در سن برناردو هرگز مشخص نشده است.

ورگارا گفت:« برخی از مردم محلی «بر این باورند که این فرآیند (مومیایی کردن) به این دلیل است که فرد خیلی خوب بوده است و این یک پاداش پس از مرگ است. دیگرانی هستند که این را یک مجازات می‌دانند.»

تعدادی از مردم نیز بر این باورند که این اتفاق به دلیل رژیم غذایی سالم ساکنان سان برناردو و شیوه زندگی فعال و کشاورزی آن‌ها است. اما این گفته در خصوص تمام اجساد صدق نمی‌کند؛ یکی از مومیایی‌ها متعلق به خورخه آرماندو کروز است که بیشتر عمر خود را در شهر بزرگ بوگوتا گذراند و برای مرگ به زادگاهش بازگشت.

هیچ الگوی مشخصی برای مومیایی‌سازی‌ها وجود ندارد؛ کسانی که درگیر این فرایند هستند، در سنین مختلف بوده‌اند و هیچ جنسیت یا نوع بدن خاصی غالب نیست. ورگارا گفت هیچ بخش خاصی از این گورستان وجود ندارد که مومیایی‌های بیشتری نسبت به بقیه داشته باشد. بسیاری معتقدند که پاسخ باید در خزانه‌های دفن باشد.

اولین مومیایی‌ها در سن برناردو تنها پس از افتتاح این گورستان که هیچ گور زیرزمینی ندارد، پیدا شد. ورگارا گفت، قبل از دهه ۱۹۶۰، این شهر دارای دو محل دفن بود که حتی یک مورد مومیایی شناخته شده نداشت. او افزود که آب و هوای این منطقه مرطوب است که معمولاً به تجزیه کمک می‌کند نه اینکه مانع آن شود.

دانیلا بتانکور، انسان شناس از دانشگاه ملی کلمبیا، گفت که این پدیده می‌تواند به دلیل قرار گرفتن این گورستان در یک شیب تند کوه باشد.

بتانکور به خبرگزاری فرانسه گفت که این فرضیه هنوز نیاز به آزمایش دارد. مطالعه‌ای درباره آنچه اتفاق می‌افتد و شرایط خاصی که باعث می‌شود مردم مومیایی شوند، وجود ندارد. بستگان اجساد مومیایی شده باید اجازه نمایش آنها را در موزه بدهند.»

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما
  • تصاویری از اجساد سالم؛ راز مومیایی خود به خود مردگان در یک منطقه چیست؟ (۱۶+)
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری
  • توجه به حفظ حرمت خانواده اولویت اصلی پلیس در طرح نور است
  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • ۲ نفر در رودخانه نازلوچای ارومیه غرق شدند | ویدئوی جست و جوی امداگران برای یافتن اجساد
  • ‌ دستگیری قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان ‌
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان در شورای ششم اصفهان