Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرنا – دمشق –مدیر ارشاد وزارت اوقاف سوریه اعمال حج، عرفه، سعی، طواف و اعمال و ارکان آن را از برکات عید سعید قربان دانست و تصریح کرد: عید قربان بسیاری از عبادت ها و بندگی ها را در خود جای داده است، از این رو عموم مسلمانان این عید را عید بزرگ و عید سعید فطر را عید کوچک نامیده اند. "محمود محمد حسنی دیاب" امروز (دوشنبه) در گفت وگو با خبرنگار ایران اکونومیست در دمشق، افزود: عید قربان عید اسرار و رموز می باشد که از حضرت ابراهیم (ع) به ما به ارث رسیده و عید مبارکی است که خداوند آن را به ما و شما و بر مردم ما در سوریه و ایران و به همه امت اسلامی به خیر و نیکی هدیه نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیر ارشاد وزارت اوقاف سوریه با اشاره به آداب و رسوم عید قربان در این کشور خاطرنشان کرد: دیدار پدر و مادر و خویشاوندان اولین کار پس از برگزاری نماز عید قربان در سوریه است و از آداب و رسومی می باشد که در اکثر کشورهای مسلمان از جمله سوریه وجود دارد.

وی با اشاره به برخی رسوم دیگر عید قربان در سوریه، بیان داشت: سنت ها و آداب و رسومی دیگری در سوریه وجود دارد که از دیرباز به ما به ارث رسیده اند که ازجمله آن تهیه شیرینی و غذاهای مختلف برای عید قربان است. این رسوم در بلاد شام و سوریه رایج است و در برخی مناطق این کشور در ایام عید قربان به هر خانه ای که وارد شوید سفره ای از غذاهای مختلف برای خوردن برای این عید وجود دارد.

حسنی دیاب خاطرنشان کرد: بازدیدهای خاصی در اولین روز عید قربان خصوصا بعد از نماز عید انجام می شود و اکثر افراد توانمند اقتصادی، بلافاصله بعد از نماز عید قربان جهت اهدای قربانی ها و نذرهایشان به دنبال این اقدام می روند و در سوریه بسیاری از بازارها و مکان‌های زیادی را می بینید که برای ادای این سنت نبوی و قربانی کردن آماده شده اند، که در کنار آن توزیع کردن گوشت قربانی در بین مجموعه ها و انجمن ها (ی نیازمند) و یا بین همسایگان، خانواده و خویشاوندان انجام می شود.

وی ادامه داد: البته این رسوم برای همه مسلمانان به طور کلی انسجام و همدلی خاصی را به همراه دارد و در ایام عیدها همه به هم کمک می کنند و همه این آداب برگرفته از رسم به یادگار حضرت ابراهیم علیه السلام بوده و همه اعمال حج حتی قربانی کردن و سیر مراسم حج، از حضرت ابراهیم و اسماعیل (علیهما السلام) و راه و طریقت ایشان می باشد.

مدیر ارشاد وزارت اوقاف سوریه بیان داشت: این عید، در واقع عید اسرار و رمزها بوده و از عیدهایی است که اهل شام و عموم مسلمانان جهان به آن اهتمام می ورزند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: عید سعید قربان ، آداب و رسوم ، سوریه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: عید سعید قربان آداب و رسوم سوریه آداب و رسوم عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۰۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ورزش: فعلا این دو مدیر را برکنار نکنید!

 
به گزارش تابناک به نقل از اطلاعات آنلاین، علی رغبتی مشاور وزیر ورزش و جوانان درباره نظارت بر ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: در قانون اهداف وزارت ورزش، این وزارتخانه ناظر بر کلیه فعالیت فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها است. ما یک قانونی داریم قانون تاسیس باشگاه‌ها و ورزشگاه توسط مردم با نظارت دولت و صدور پروانه باشگاه‌ها و مقررارت آن را در اختیار وزارت ورزش قرار داده است. حتی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هم باید هر ۳ سال یک بار باید تمدید پروانه کنند. ما در این جا یک نظارت قانونی داریم. در وهله دوم درباره مقررات فیرپلی مالی و ما سپردیم به فدراسیون‌ها و ما حضور کارشناسی داریم. پرسپولیس و استقلال به تنهایی ارزش ندارند و در جمع لیگ ارزش دارند.

 وی افزود: انتخاب اعضای هیات مدیره و مدیران عامل باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس دخالتی نداریم. انتخاب این افراد با خودشان است. درباره انتخاب اعضای هیات مدیره حتما قوانینی بر آن حاکم است، چه از حیث قوانینی که از سمت قانون تجارت و سازمان خصوصی سازی در نظر گرفته می‌شود.

وی درباره تغییرات مدیران عامل سرخابی‌ها گفت: ما پیشنهاد می‌کنیم از مدیران تا پایان فصل حمایت کنند تا باشگاه‌ها به سرانجام برسند. می‌توانند هر تصمیمی بخواهند بگیرند، وزارت ورزش و جوانان آمادگی مشورت را دارد و اگر کمکی بخواهند کمک می‌کند، اما قطعا در انتخاب مدیران هر دو باشگاه هیچ دخالتی نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • وزارت ورزش: فعلا این دو مدیر را برکنار نکنید!
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)
  • «نون خ» پایبند به آداب ایرانی
  • فیلم|کهن‌کسوت مشهدی از آداب زورخانه می‌گوید
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد