Web Analytics Made Easy - Statcounter

زمین‌لرزه جنوب‌شرق افغانستان که در اواخر ماه جوزا سال جاری در ولایت‌های پکتیکا و خوست از مردم قربانی گرفت، شدت آن ۵.۹ درجه‌ ریشتر توسط مرکز زلزله‌نگار آمریکا اندازه‌گیری شده بود.

اما با گذشت نزدیک به یک‌ماه از وقوع زمین‌لرزه‌، آمار تلفات آن هنوز به صورت نهایی و ثابت ارائه نشده است.

طالبان رقم تلفات این رویداد را ۱۰۰۶ نفر و تعداد زخمیان آن را ۳۰۰۶ نفر اعلام کرده‌اند؛ اما دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل یا اوچا، این رقم را ۷۷۰ کشته و یک‌هزار و ۵۰۰ زخمی اعلام نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رویداد شب‌هنگام اتفاق افتاد و تا اکنون کمک‌های بشردوستانه از نهادهای کمک‌رسان و کشورهای منطقه به افغانستان ارسال می‌شوند.

اما دیدبان حقوق بشر گفته است که با وجود حجم زیاد کمک‌ها به آسیب‌دیدگان زلزله، افراد دارای معلولیت از دریافت‌ کمک‌های اولیه بازمانده‌اند و تیم‌های کمک‌کننده نیز از کمک به آنها چشم‌پوشی کرده‌اند.

افغانستان یکی از مناطق زلزله‌خیز است که بربنیاد گزارش دیدبان حقوق بشر در یک دهه گذشته حدود ۷۰۰۰ نفر در اثر زلزله جان باخته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زلزله زدگان پکتیکا دیدبان حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۱۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله چهار وهفت دهم ریشتری درفاریاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان ، این زلزله به بزرگی 4.7 ریشتر ساعت 07:53:46  دربلوک در حوالی شهرستان فاریاب در عمف 9کیلومتری زمین رخ داد.

 از خسارتهای احتمالی این زمین لرزه گزارشی دریافت نشده است.

زمین لرزه‌ای هم به بزرگی ۴.۶ دهم در مقیاس امواج درونی زمین( ریشتر)  عصر دیروزسیرچ کرمان را تکان داد.

 

دیگر خبرها

  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • انجام ارزیابی اولیه از خسارت زلزله امروز در خراسان شمالی
  • زلزله در خراسان شمالی ؛ شدت و مرکز زمین لرزه
  • زلزله ۴.۲ ریشتری «تیتکانلو» در شهرستان فاروج را لرزاند
  • زلزله این استان را لرزاند
  • زلزله چهار وهفت دهم ریشتری درفاریاب
  • فاریاب کرمان لرزید
  • زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب را لرزاند
  • زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند