Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@15:33:31 GMT

راهبردهای سازمان برای خروج از چالش‌ها

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۱۴۴۳

راهبردهای سازمان برای خروج از چالش‌ها

به گزارش خبرنگار گروه رفاه و آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس، میرهاشم موسوی مدیرعامل تامین اجتماعی در نشست خبری با رسانه‌ها درباره خدمات این سازمان به جامعه هدف خود، اظهار کرد: تأمین اجتماعی سازمانی اجتماعی و اقتصادی است و با ۱۸ خدمت کلان در حوزه بیمه و درمان  و بیش از ۱۴۰ هزار پرسنل فعالیت می کند.

وی افزود: این سازمان ۴۵ میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده و امروز به عنوان بزرگترین دستگاه یا نهاد عمومی در حال خدمت رسانی است و از ۷۰ درصد بیمه های اجتماعی تامین اجتماعی ۵۳درصد را پوشش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: تأمین اجتماعی یکی از بزرگترین دستگاه خدمت دهنده درمانی و بهداشتی است و ۳۸۸ مرکز درمانی تخصصی، فوق تخصصی و بیمارستانی و درمانگاه را دارا است و با بیش از ۵۰ هزار طرف قرارداد خریدار راهبردی بیمه سلامت خدمت می‌کند و جا دارد از کادر درمان فعال در ایام کرونا که ۳۰۰ هزار خدمت ارائه داده‌اند قدردانی کنیم.

وی تاکید کرد: امسال در این سازمان سیاست های ابلاغی تامین اجتماعی از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شد که این سیاست‌ها، راهبردهای کلان ما برای مواجهه با چالش های پیش روی ما را تجسم کرده و امسال تمرکز راهبردی ما بر روی رفع بخشی از چالش ها است.

موسوی با اشاره به وضعیت پرداخت بدهی‌ها، ابراز کرد: ما وقتی صندوق را تحویل گرفتیم وضعیت ناپایداری را داشتیم و یکی از مشکلات ما در تحویل و استقرار ما در این سازمان مساله استقراض و انباشت بدهی به بانک‌ها بود که به عنوان ابربدهکار در روزهای اخیر از آن نام بردند.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد بازنشستگی های ما بازنشستگی های پیش از موعد را تشکیل داده و ضریب پشتیبانی صندوق ۴.۲ بود و حد استاندارد آن ۶ تا ۶.۵ بود و  نشان می داد خروجی و مصارف ما بر در آمد پیشی گرفته بود.

وی به راهبردهای سازمان برای برون از چالش‌های صندوق اشاره کرد و گفت: ما به ۸ راهبرد اصلی برای مقابله با مشکلات رسیده ایم. راهبرد‌ بیمه همگانی یکی از آن موضوعات مطرح بود که  ۲ طرح تحولی را آغاز کردیم؛ نخست بیمه خانوار ایرانی و دانشجویان بود که  در یک سال گذشته ۱ میلیون نفر تحت پوشش یمه های اجتماعی قرار گرفتند و ۷۰۰ هزار نفر در دوره دولت مردمی بوده است و ۳۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه های اجتماعی قرار گرفتند. ۱۸۰ هزار نفرنیز در بیمه زنان خانوار نیز داریم و ضریب پشتیبانی صندوق نیز افزایش خواهد یافت. به طوری که پایداری در منابع رقم می‌خورد و  هدف ما این است که امسال نیز یک میلیون نفر دیگر بیمه خواهند شد و تا پایان سال این هدف محقق می‌شود.

ادامه دارد/

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمه درمانی و بهداشتی تامین اجتماعی تامین اجتماعی چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۱۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام بیمه اجتماعی رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، دبیر قرارگاه جوانی جمعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مادران غیرشاغل روستایی و عشایر که فرزند سوم یا بیشترشان متولد سال ۱۳۹۶ به بعد باشد، تا پایان اردیبهشت می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی roostaa.ir ثبت‌نام کنند.
هادی بهداد افزود: حق بیمه مادران غیرشاغل روستایی و عشایری به همت دولت پرداخت خواهد شد و متقاضیان می‌توانند از طریق موسسات کارگزاری یا مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی صندوق ثبت نام کنند.
او ادامه داد: این اقدام در راستای اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • ثبت‌نام بیمه اجتماعی رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • نگاهی به چالش تاکسی های برقی برای مالکان| در صورت تصادف تاکسی های برقی، عملکرد بیمه باید چگونه باشد؟