Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که فشارهای آمریکا و متحدانش علیه روسیه و بلاروس ادامه دارد، روسای جمهور این دو کشور به صورت تلفنی رایزنی کردند.

منابع خبری در بلاروس از گفت‌و‌گوی تلفنی الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور این کشور با ولادیمیر پوتین همتای روس او درباره موضوعات دوجانبه و دیگر موضوعات خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«بلتا» خبرگزاری رسمی بلاروس در توضیحی کوتاه درباره این گفت‌و‌گوی تلفنی از مطرح شدن تحولات اوکراین و برخی دیگر از موضوعات خبر داد.

در این گزارش آمده است: «الکساندر لوکاشنکو و ولادیمیر پوتین در مورد عبور و مرور به کالینینگراد، پیشرفت عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، وضعیت در فضای پس از شوروی، انتقال منابع انرژی روسیه به اروپا، ساخت یک بندر بلاروسی و مسائل مربوط به دفاع از بلاروس و روسیه گفت‌و‌گو کردند».


موقعیت جغرافیایی کالینینگراد روسیه

 

این رایزنی تلفنی در شرایطی که همزمان با تداوم فشارهای آمریکا و کشورهای غربی به روسیه و بلاروس درباره اوکراین، تنش‌ها بر سر منطقه کالینینگراد اخیرا خبرساز شده است.

الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس اوایل تیتر ماه اعلام کرده بود که تداوم محاصره کالینینگراد توسط لیتوانی در حکم «اعلام جنگ غیررسمی» است.

وی همچنین بارها در مورد پروازهای هواپیماهای ایالات متحده و ناتو که در حال  حمل کلاهک اتمی هستند، ابراز نگرانی کرد. پیشتر در برخی خبرها آمده بود که لوکاشنکو از روسیه خواسته بود سلاح اتمی در بلاروس مستقر کند.

رایزنی لوکاشنکو و پوتین درباره وضعیت کالینیگراد به دنبال تنش‌های اخیر با لیتوانی صورت گرفته است. لیتوانی از ورود کالاهایی نظیر زغال‌سنگ، فلزات، مصالح ساختمانی و فناوری‌های پیشرفته به منطقه کالینینگراد ممانعت کرده است. وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد که در همین رابطه سفیر لیتوانی احضار شده و از این کشور خواسته شده فوراً ممنوعیت ترانزیت کالا به کالینینگراد برداشته شود.

دولت روسیه نیز از لیتوانی درخواست کرده، به قطع «تحریک‌آمیز» جریان تردد به این بخش از روسیه خاتمه دهد و در غیر این صورت مسکو از منافع ملی خود دفاع خواهد کرد.

دولت لیتوانی پیشتر اعلام کرده بود، ممانعت از رسیدن کالاهای روسی به منطقه کالینینگراد مطابق با تحریم‌های اعلام شده علیه روسیه انجام گرفته است.

کالینینگراد بین کشورهای لیتوانی و لهستان واقع شده است. کرملین بارها اعلام کرده بود که قصد دارد در کالینینگراد سامانه موشکی اسکندر را مستقر کند تا با سامانه دفاعی موشکی آمریکا و ناتو در اروپای شرقی مقابله کند. این منطقه به دژ  موشکی روسیه نیز شهرت دارد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: بلاروس الکساندر لوکاشنکو اوکراین کالینینگراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۱۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد

تحلیلگر سابق سیا معتقد است امید غرب به رویگردانی جامعه جهانی از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، کاملاً بی اساس است.

به گزارش ایسنا، لری جانسون، تحلیلگر سابق سیا گفت: پوتین قوی‌تر می‌شود، پوتین محبوب‌تر می‌شود. محبوبیت پوتین از مجموع محبوبیت ماکرون، ترودو، بایدن و شولتس بیشتر است.

به نقل از پراودا، این کارشناس همچنین عنوان می‌کند که غرب این واقعیت را درک نکرده و کاملاً از واقعیت به دور است.

پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ایده‌های غربی در مورد نظم نوین جهانی را ریاکاری خوانده بود. به گفته وی، هدف آنها حفظ نظام نواستعماری است و ماهیت خود را در قالب نفاق، معیارها و مطالبات دوگانه نشان می‌دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک
  • اینسایدر: برنامه پوتین جنگ همه‌جانبه با ناتو نیست، تضعیف درونی است
  • پایان پوتین؟!
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • توصیه عجیب لوکاشنکو به ورزشکاران بی‌طرف در المپیک پاریس
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • رمزگشایی از محرومیت ورزشی روسیه/ نوبت اسرائیل هم می رسد؟
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد