Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا بیژن طهماسبی دوشنبه در نشست انجمن های کتابخانه های عمومی خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد:  شهرداری ها از سال ۸۴ طبق قانون مکلف شدند نیم درصد درآمد خود را به کتابخانه ها اختصاص دهند ، این مبلغ در راستای کمک به کتاب و کتابخوانی است.
وی گفت: در این کارگروه باید برای پرداختی های سال ۹۰ تا ۹۵ شهرداری ها و رسیدگی به عدم پرداخت سهم کتابخانه ها از سال ۹۵ تا کنون تصمیم گیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این نشست مدیر کل فرهنگ و ارشاد  خوزستان گفت: ساختمان برخی کتابخانه های استان در شان مردم نیست به همین منظور این اداره کل آمادگی دارد برخی ساختمان های خود را  در اختیار نهاد کتابخانه های عمومی استان قرار دهد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا کلاه کج افزد: برای این اقدام ضروری است این موضوع در نشست انجمن های کتابخانه های عمومی استان تصویب شد و دستور دستگاه قضا و اداره کل بازرسی نیز اخذ شود، این اداره کل آمادگی کمک به بهبود بستر کتاب و کتابخوانی در استان را دارد.

یک عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و از اعضای انجمن کتابخانه های عمومی استان نیز در ادامه این نشست بیان کرد: کتابخانه ها در دنیا به مراکز فرهنگی و برگزاری برنامه های اجتماعی تبدیل شده اند، نگاه در کتابخانه ها نباید صرفا بالا بردن سرانه باشد،نگاه سنتی در حوزه کتابخوانی نمی تواند موفقیت آمیز باشد.
منصور کوهی رستمی با بیان اینکه یک ضعف جدی در منایع اطلاعاتی و مکتوب کتابخانه های خوزستان وجود دارد افزود: باید یک ردیف بودجه اختصاصی برای کتابخانه های استان به منظور تامین منابع اطلاعاتی در نظر گرفته شود.
در این نشست مصوب شد سند راهبردی کتابخانه های عمومی خوزستان کارشناسی شود.

برچسب‌ها خوزستان کتاب کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوزستان کتاب کتابخوانی خوزستان کتاب کتابخوانی کتابخانه های عمومی کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۱۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فلاح ظهر دوشنبه در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، ضمن بازدید از پروژه کتابخانه مرکزی رشت، افتتاح این مرکز بزرگ فرهنگی را در رشد و بالندگی بیشتر فرهنگی گیلان مؤثر دانست و اظهار کرد: حوزه فرهنگ یکی از مهمترین ارکان رشد و توسعه کشور محسوب شده و حمایت از کتابخانه های عمومی وظیفه مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مهدی فلاح رسیدگی به وضعیت معیشتی کتابداران در مجلس شورای اسلامی را از اهم وظایف نمایندگان ملت برشمرد و افزود: همکاری با نهاد کتابخانه های عمومی کشور در کنار سایر نمایندگان، اهمیت به مقوله معیشتی کتابداران به ویژه در دوره جدید حاکی از نگاه امید بخش به موضوعات فرهنگی و آینده کشور است.

فلاح توسعه کتابخانه های عمومی در کشور و به ویژه در استان گیلان را امری بسیار مهم ارزیابی و نیاز استان در این حوزه را پراهمیت توصیف کرد و گفت: کتابخانه مرکزی رشت به عنوان مهمترین پروژه فرهنگی استان باید با تعامل و همکاری همه مسؤولین امر تکمیل و برای استفاده مردم فرهنگ دوست استان تجهیز و مورد بهره برداری قرار گیرد.

کد خبر 6092053

دیگر خبرها

  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • رونمایی از نخستین چاپ برگردان روزنامه ادب
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است