Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین‌‌الملل خبرگزاری تقریب، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارش روز یکشنبه (۱۰ ژوئیه) با اشاره به حمله هکری اخیر به سیستم فاضلاب یکی از شهرهای فلسطین اشغالی، نوشت کارشناسان هشدار می‌دهند که بسیاری از سیستم‌های زیرساختی اسرائیل در بحبوحه جنگ‌‌های سایبری با ایران افشا شده‌اند.
 
به نوشته این رسانه صهیونیستی، هکرها دریافته‌اند که سیستم فاضلاب شهر ساحلی «اور عقیفا» کاملا در معرض فضای وب و بدون هیچ گونه حفاظت اولیه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان سایبری اسرائیلی می‌گویند که بسیاری از سیستم‌های صنعتی در سرزمین‌های اشغالی و خارج از آن در معرض هک‌های مشابهی هستند که به هکرها اجازه دسترسی، کنترل سیستم‌ها و آسیب فیزیکی را می‌دهد.
 
طبق این گزارش، روز پنجشنبه، هکرها عکسی را منتشر کردند که رابط گرافیکی سیستم کنترل پمپ فاضلاب در شهر اور عقیفا را نشان می‌داد. به نوشته هاآرتص، یک تحقیق نشان داده که رابط کاملاً بدون حفاظت است و حتی به رمز عبور نیاز ندارد و وبسایت از پروتکل انتقال ابرمتن ایمن استفاده نمی‌کند. 
 
بر اساس گزارش هاآرتص، پس از تماس این رسانه، اداره سایبری رژیم صهیونیستی صبح پنجشنبه با شهرداری این شهر تماس گرفت، اما حتی پس از آن رابط کاربری برای ساعات زیادی در معرض دید قرار داشت و دسترسی به آن عصر پنجشنبه پس از پرس‌وجوی هاآرتص مسدود شد.
 
به گفته شهرداری، این رابط تنها برای نظارت بر سیستم فاضلاب مورد استفاده قرار می‌گیرد و اجازه اقداماتی که به سیستم آسیب وارد می‌کند را نمی‌دهد. اما کارشناسان سایبری تأیید کردند که هکرها در تئوری می‌توانند از این رابط برای انجام اقدامات از راه دور استفاده کنند که می‌تواند آسیب جدی به سیستم وارد کند.
 
یک کارشناس در همین خصوص گفت: واحدهای کنترل از راه دور می‌توانند با توجه به پارامترهای خاصی که سیستم در این زمان نظارت می‌کند، مثلاً ارتفاع آب در یک مخزن، عملیات خودکار مانند بستن و باز کردن پمپ‌ها و شیرها را انجام دهند.
 
«تام  الکساندرویچ» رئیس تیم فعال حفاظت سایبری در اداره سایبری رژیم صهیونیستی توضیح داد: «نقطه ضعفی که به طور مداوم در بسیاری از رویدادهای اخیر مشاهده می‌کنیم این است که این واحدهای پایانه راه دور که شامل سیستم‌های امنیتی مدرن نمی‌شوند، می‌توانند به هکری که از اینترنت به آن‌ها دسترسی دارد اجازه دهد آن‌ها را کنترل کند و نحوه عملکردشان را تغییر دهد». او افزود که این معمولاً به دلیل ترکیبی از عدم آگاهی و کمبود منابع انسانی خاص اتفاق می‌افتد.
 
به ادعای این رسانه صهیونیستی، خطر هک شدن در بحبوحه جنگ سایبری فزاینده بین ایران و اسرائیل است که طی دو سال گذشته، ایرانی‌ها تلاش کردند و موفق به هک کردن تاسیسات آب در فلسطین اشغالی شدند، از جمله، به گفته اداره سایبری رژیم صهیونیستی، هک سیستم‌های کنترل و نظارت تصفیه خانه‌های فاضلاب، ایستگاه‌های پمپاژ و فاضلاب.


 
در ادامه حملات سایبری علیه زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی، امروز دوشنبه (۱۱ ژوئیه) رسانه‌های این رژیم حمله سایبری علیه زیرساخت‌های شهرداری تل‌آویو را تایید کردند. شبکه «کان» اعلام کرد که سایت شهرداری تل‌آویو و نیز سامانه مالیاتی از دسترس خارج شده و «گروه‌های وفادار به ایران» مدعی این حمله سایبری هستند.
 
دوشنبه (چهارم ژوئیه) نیز منابع رسانه‌ای عراقی از حمله سایبری گسترده علیه سیستم عامل‌ها، مانیتورهای کنترلی و سرورهای متروی تل‌آویو خبر دادند و سپس مشخص شد که این حمله علیه یک شرکت اسرائیلی مسئول پروژه ساخت قطارهای سبک شهری و مترو فعال در تل‌آویو صورت گرفته بود.
 
برخی از منابع رسانه‌ای عراقی، امروز از حمله سایبری از مبدأ عراق علیه زیرساخت‌های شهرداری تل‌آویو خبر داده بودند.
 
کانال تلگرامی «صابرین نیوز» نیز نوشته بود که پس از این حمله سایبری علیه سرورهای وب‌سایت خدمات شهرداری تل‌آویو، این سایت کاملا از دسترس خارج شد و یک گروه موسوم به «الطاهره» مسئولیت این حمله سایبری را برعهده گرفت.
 
این چندمین بار است که وبگاه‌ها و سرورهای حکومتی رژیم صهیونیستی از مبدأ عراق هدف حمله سایبری قرار می‌گیرند. آخرین حمله صورت گرفته از این دست به اواخر خرداد ماه گذشته باز می‌گردد که طی آن، گروهSharpboys» » سایت‌های گردشگری رژیم صهیونیستی حاوی اطلاعات و کارت‌های اعتباری ۲۰۰ نفر را مورد حمله سایبری از نوع «malwar» (حمله بدافزاری) قرار داد.
 
اردیبهشت‌ماه گذشته نیز، تیم سایبری موسوم به «الطاهره» عراق با شعار « یالثارات ابومهدی المهندس» حمله گسترده ای به زیرساخت های بخش حمل و نقل رژیم صهیونیستی انجام داد و بزرگترین شرکت ترابری رژیم صهیونیستی را از کار انداخت.
 
پیش از آن، در فروردین‌‌ماه نیز، هکرهای عراقی در دو روز متوالی، وب‌سایت و سرورهای فرودگاه بن‌گوریون در تل‌آویو، وبگاه بانک «اسرائیل» را از دسترس خارج کردند و گروه موسوم به «الطاهره» ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت حمله سایبری به پایگاه‌های و سرورهای رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پایگاه اطلاع رسانی کانال ۹ تلویزیون رژیم صهیونیستی را نیز هدف حمله سایبری قرار داده است.
 
صابرین نیوز ، در همان روز گزارش داد بود که این حمله سایبری از خاک عراق و در ساعت ۱:۲۰ بامداد یعنی در همان ساعتی که در تاریخ ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸، سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به شهادت رسیدند،  صورت گرفته است.
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: حمله سایبری رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی تل آویو حمله سایبری شهرداری تل آویو سیستم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۱۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، رادیو ارتش رژیم اسرائیل یک هفته بعد از عملیات تلافی‌جویانه و تنبیهی ایران علیه این رژیم از عملکرد ضعیف سامانه های دفاعی آمریکا انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد

این رسانه متعلق به ارتش رژیم اسرائیل گزارش داد: سامانه‌های دفاعی آمریکا که علیه موشک‌های بالستیک ایران در حین حمله به اسرائیل فعال و به کار گرفته شدند، تا حد زیادی شکست خوردند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ۲۵ فروردین ماه طی عملیاتی موسوم به عملیات «وعده صادق» با صدها پهپاد و موشک، اهداف نظامی و پایگاه‌های رژیم اسرائیل را در فلسطین اشغالی هدف قرار داد. علی رغم اینکه آمریکا، انگلیس، اردن و برخی کشورهای عربی و اروپایی به این رژیم در دفع این حمله آن کمک کردند، به اذعان خود صهیونیست‌ها، موشک‌های ایران به چند هدف مهم نظامی اصابت کردند.

این حمله به تلافی اقدام تروریستی رژیم اسرائیل در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق به تاریخ ۱۳ فروردین بود که در اثر این حمله ساختمان این بخش از سفارت به کل تخریب شد و شماری از مستشاران نظامی و دیپلمات‌های ایران به شهادت رسیدند. ایران بعد از این حمله تأکید کرد که پاسخ به این اقدام تروریستی را برای خود محفوظ می‌داند و اسرائیل را تنبیه خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229165 برچسب‌ها آمریکا

دیگر خبرها

  • حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو
  • نتانیاهو با همه درگیر است؛ از سران تل‌آویو گرفته تا مقامات آمریکا
  • پیام عربستان به اسرائیل درباره حمله احتمالی به رفح
  • پیام عربستان به تل‌آویو درباره حمله به رفح
  • رسانه عبری: ریاض اسرائیل را درباره هر حمله به رفح تهدید کرد
  • تل آویو، گرفتار در تنگنای راهبردی بی‌ثمر بودن حمله به رفح
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • خبر جدید رسانه‌های صهیونیستی درباره تصمیم نتانیاهو برای حمله به رفح
  • تصمیم‌گیری تل‌آویو درباره تبادل اسرا و حمله به رفح طی ۲ یا سه روز
  • تل‌آویو سست تر از خانه عنکبوت/ رژیم صهیونیستی چطور منزوی شد؟