Web Analytics Made Easy - Statcounter

رزمایش نظامی بین المللی با شرکت ۷۵۰ نیروی نظامی از آمریکا، نروژ و سوئد روز دوشنبه در فنلاند آغاز شد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از خبرگزاری تاس، هدف اصلی این رزمایش، بهبود همکاری متقابل نیروها و استفاده از تجهیزات عنوان شده است.

این رزمایش تا پایان ماه اوت (اوایل شهریور) ادامه خواهد داشت. پیشتر وزیران امور خارجه فنلاند و سوئد و سفیران ۳۰ کشور عضو ناتو پروتکل های الحاق هلسینکی و استکهلم به ائتلاف نظامی ناتو را امضا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فنلاند و سوئد پس از تصویب این پروتکل ها از سوی همه کشورهای عضو ناتو به عضویت این ائتلاف درمی آیند.

ترکیه بعد از ماه‌ها کشمکش با عضویت این دو کشور در سازمان ناتو موافقت کرد. دولت ترکیه با ارسال درخواستی رسمی به کشورهای سوئد و فنلاند از این کشورها استرداد افرادی را خواسته است که آنکارا آنها را تروریست خطاب می‌کند.

آنکارا می‌گوید بسیاری از اعضای اصلی حزب کارگران ترکیه (پ‌ک‌ک) در کشورهای سوئد و فنلاند مستقر شده‌اند. پیش از این ترکیه شرط عضویت این دو کشور اسکاندیناوی در ناتو را اخراج تروریست‌ها از خاکشان اعلام کرده بود.

طی توافقی سه کشور در نشست ناتو در شهر مادرید تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند که طی آن سوئد و فنلاند متعهد شدند که از فعالیت گروه‌های تروریستی جلوگیری کنند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: فنلاند ، ناتو ، ایالات متحده آمریکا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فنلاند ناتو ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۱۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم

زلنسکی انتظار ندارد که اوکراین در جریان جنگ با روسیه به ناتو بپیوندد.

به گزارش ایسنا، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در نشست خبری با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در کی‌یف گفت: «به عقیده من، ما پس از پیروزی در جنگ با روسیه به ناتو ملحق خواهیم شد.»

به نقل از شبکه خبری DPA، تمامی ۳۲ عضو ائتلاف نظامی ناتو باید برای پیوستن یک کشور جدید در این ائتلاف به توافق برسند.

چند عضو ناتو نگرانی خود را بابت خطر پیوستن اوکراین به ناتو ابراز کرده و گفته‌اند که می‌ترسند  سربازانشان وارد جنگی مستقیم با روسیه شوند.

زلنسکی در ادامه گفت: «برای اینکه اوکراین از نظر سیاسی در این ائتلاف پذیرفته شود، به پیروزی نیاز دارد.»

اوکراین بیش از ۲ سال است که با حمایت کشورهای عضو ناتو از خود در برابر حمله روسیه دفاع می‌کند.

در سال ۲۰۱۹، کی‌یف هدف عضویت در ناتو را در قانون اساسی خود ثبت کرد. جلوگیری از الحاق اوکراین یکی از اهداف جنگ روسیه محسوب می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح