Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از دانشگاه شهرکرد، یاسر پیرعلی افزود: تجربه برگزاری نخستین دوره همایش ملی آخرین دستاوردهای مهندسی داده و دانش و محاسبات نرم در سال ۱۴۰۰ در دانشگاه شهرکرد و استقبال محققان و متخصصان از این همایش موجب شد تا برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری دومین دوره این همایش در اواخر تابستان امسال در این دانشگاه انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این همایش علمی در محورهای مهندسی داده شامل چالش‌ها، دستاوردها، کاربردها و فرصت‌های آتی، مهندسی دانش و نقش آن در صنایع مختلف، روش‌ها و محاسبات نرم در آمار، محاسبات نرم‌افزار و کاربردهای آن در علوم و صنایع گوناگون، سیستم‌های هوشمند، شبکه‌های عصبی و یادگیری ماشین و سیستم‌های اطلاعاتی و مهندسی نرم‌افزار برگزار می‌شود.

پیرعلی با بیان اینکه استفاده از علوم داده و نیاز محققان به کاربرد آن‌ها در سال‌های اخیر به دلیل گسترش روزافزون طرح و توسعه در بخش‌های مختلف خدمات، صنعت، کشاورزی و همچنین رشد قابل‌توجه تحقیقات در زمینه‌های مختلف علمی بیشتر شده است، یادآور شد: در دهه اخیر تمرکز بسیاری از تحقیقات در حوزه کامپیوتر در این بخش بوده و به نظر می‌رسد که در سال‌های آتی نیز این روند علمی تحقیقی ادامه داشته باشد.

وی، علوم داده و مهندسی دانش را از مباحثی دانست که نقش به سزایی در رشد و تعالی کسب‌وکارهای متنوع دارد و افزود: آینده‌نگری در بسیاری از کسب‌وکارها و برنامه‌های استراتژیک این بخش، متکی بر دستاوردهای این حوزه پیشرو است.

سرپرست دانشگاه شهرکرد یادآور شد: استفاده از فنون و الگوریتم‌های محاسباتی در تحلیل داده‌ها و استفاده از آن‌ها در کسب‌وکارهای نوین و استارتاپ‌های فناورانه نیز در سال‌های اخیر رشد بسیاری داشته است و امروزه کمتر استارتاپ و کسب‌وکارهای نوآورانه‌ای را می‌توان تعریف کرد که در آن‌ها نقش محاسبات نرم در کنار فرایندها و فناوری‌های نرم‌افزاری پررنگ نباشد.

پیرعلی اظهار داشت: برپایی دومین همایش ملی آخرین دستاوردهای مهندسی داده و دانش و محاسبات نرم فرصتی را فراهم می‌کند تا با مشارکت متخصصان در دانشگاه، زمینه مناسبی برای گردهمایی محققان در این حوزه‌ها ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، دانشگاه شهرکرد با داشتن ۳ پردیس علمی در شهرکرد، فارسان و بروجن، پذیرای بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی است.

برچسب‌ها دانشگاه شهرکرد شهرکرد چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه شهرکرد شهرکرد چهارمحال وبختیاری دانشگاه شهرکرد شهرکرد چهارمحال وبختیاری دانشگاه شهرکرد محاسبات نرم مهندسی داده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۱۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد

حسن هاشمی پور عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان در سال ۱۴۰۳ به عنوان استاد نمونه کشوری انتخاب شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حسن هاشمی پور متولد ۱۳۵۰ در رفسنجان است که مقطع کارشناسی در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه تهران و مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر را گذرانده است.

وی استاد تمام رشته مهندسی شیمی بوده که دارای سابقه تدریس ۲۳ سال در دانشگاه‌های شهید باهنر کرمان و، ولی عصر (عج) رفسنجان است.

حوزه تخصص وی سینتیک شیمیایی و جداسازی مواد در قالب پژوهش‌های تجربی و ریاضی با تاکید بر فناوری نانو است که نتایج این تحقیقات چاپ حدود ۱۰۰ مقاله در مجلات معتبر ملی و بین‌المللی، یک ثبت اختراع بین‌المللی، یک کتاب با ناشر بین‌المللی و دو کتاب با ناشر ملی است.

دیگر خبرها

  • پایان باشکوه بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک ایران
  • حضور برخی از سفیران در بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • برگزاری نشست‌های تخصصی بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری
  • بیست و هشتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • همایش شهدا و تقریب برگزار می شود/ شهدای تقریب از افتخارات ما هستند
  • دستاوردهای متروی مشهد و اصفهان به اشتراک گذاشته می‌شود
  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم