Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@22:55:33 GMT

حمله مسلحانه در بورکینافاسو/ ۵ کشته و ۸ زخمی

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۱۹۹۳

حمله مسلحانه در بورکینافاسو/ ۵ کشته و ۸ زخمی

منابع خبری امروز دوشنبه گزارش دادند: یک یگان نظامی در ناحیه مرکزی شمال بورکینافاسو هدف حمله مسلحانه گروهی تروریستی قرار گرفت که در جریان آن ۵ غیرنظامی کشته و ۸ نظامی زخمی شدند.   به گزارش ایرنا، تارنمای فرانسوی زبان «مالی اکتو» امروز دوشنبه به نقل از منابع آگاه خود با اعلام این خبر افزود: به دنبال این حمله که صبح یکشنبه توسط افراد مسلح ناشناس به یک مقر نیروهای نظامی در منطقه «بارسالوغو- Barsalogho» در استان «سانماتنگا – Sanmatenga» انجام شد، ارتش بورکینافاسو مجبور به عقب نشینی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بنا به اعلام پایگاه نظارت بر حملات تروریستی «امنیت ساحل»، در این حمله که ساعت ۴ بامداد به وقت محلی روی داد، ۶ دستگاه خودرو وانت (پیکاپ) به همراه مقادیری سلاح به دست افراد مسلح افتاد و خسارت مادی قابل ملاحظه‌ای به این مقر نظامی و منطقه بارسالوغو وارد شد.   به نوشته تارنمای مالی اکتو، افراد مسلح به مردم منطقه بارسالوغو نیز حمله کردند و به گفته ساکنان محلی، مهاجمان پیش از فرار، ساختمانی را در یکی از بازارهای این منطقه به آتش کشیدند.   تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.   اواخر هفته گذشته نیز در حمله افراد مسلح به ناحیه روستایی «بوراسو - Bourasso» در شمال غربی بورکینافاسو، ۲۲ غیر نظامی کشته شدند.   بورکینافاسو از سال ۲۰۱۵ تاکنون درگیر حملات تروریستی است که به قربانی شدن بسیاری از افراد و آواره شدن بیش از ۱.۹ میلیون نفر منجر شده است.   گروههای تروریستی مانند القاعده و داعش که در کشور مالی مستقر هستند، به طور متناوب به اهدافی در شمال و شرق بورکینافاسو حمله می‌کنند. تماشاخانه ببینید| نبرد شگفت‌انگیز خفاش و عقربی که سم‌اش انسان را از پا در می‌آورد عید قربان/ مسلمانان ترکیه در جست‌و‌جوی گوشت قربانی/ بسیاری در طول سال قادر به مصرف گوشت نیستند فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: افراد مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۱۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند.

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در این بیانیه همچنین آمده است: « یک قطار با سلاح و تجهیزات نظامی غربی در منطقه شهرک اوداچنویه در دونتسک مورد اصابت قرار گرفت.»

به گفته وزارت دفاع روسیه، پرسنل و تجهیزات تیپ ۶۷ مکانیزه نیروهای اوکراینی نیز در ایستگاه بارگیری راه آهن در منطقه شهرک «بالاکلیا» در منطقه خارکیف اوکراین مورد حمله قرار گرفتند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • کشته شدن ۲ نفر از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • رئیسی: خون شهدای حمله تروریستی دمشق موجب ذلت رژیم صهیونیستی شد
  • چند شهید و زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به رفح