Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرادی معاون اداره کل محیط زیست استان فارس گفت: بر اساس تبصره ۱ و ۲ قانون حفظ کاربری اراضی ملی و با حکم دادستانی مرکز استان، ۴۰ هکتار از بستر تالاب بین المللی ارژن بازپس گرفته شد.

او گفت: پیشتر برای بسیاری از ساخت و ساز‌ها در تالاب ارژن، سند صادر شده که همه اسناد باطل است، زیرا این تالاب تحت پوشش معاهده کنوانسیون رامسر قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین امروز با حکم دادستانی، ساخت و ساز در بیش از ۲۴۰ هکتار زمین‌های کشاورزی بالادست تالاب ارژن نیز که به صورت غیرمجاز تغییر کاربری داده شده بود تخریب شد.

سیروسی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: این ۲۴۰ هکتار به هزار و ۵۰۰ قطعه تقسیم و در آن ساختمان ساخته شده بود که همه ساختمان‌ها تخریب و زمین‌ها بازپس گیری شد.

او گفت: طرح بازپس گیری زمین‌های ملی، حریم تالاب‌ها و رودخانه‌ها و زمین‌های کشاورزی که به صورت غیرقانونی تغییر کاربری داده شده است، در همه استان در حال اجرا است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اراضی ملی تالاب ارژن زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۲۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان، پلاک‌های موسی لو کهنه در شهرستان بوئین زهرا، غوره در از توابع شهرستان قزوین، توداران و کذلک در شهرستان آبیک پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آنها به پایان رسید.

از مجموع هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۸ پلاک به پایان رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی