Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت که با اجرای طرح «نگهبان محله» هم جلوی سرقت منازل گرفته می‌شود و هم پلیس آزاد می‌شود تا گشت زنی‌های روزانه خود را انجام دهد و جلوی کیف قاپی را بگیرد.

حسن نوروزی در گفت‌وگو با ایران اکونومیست با اشاره به طرح پیشنهاداتی درباره عدم تناسب مجازات و جرم در موضوع سرقت و لزوم افزایش مجازات سرقت و کیف قاپی با تاکید بر اینکه این اقدام مبارزه با معلول است و من مخالفم آن هستم، خاطر نشان کرد: اعتقاد من این است که در سراسر کشور طرح «نگهبان محله» را اجرا کنیم؛ یعنی هر خیابان و کوچه و خانه‌ای مبلغی در حدود ۱۰- ۲۰ هزار تومان پرداخت کنند و کیوسک‌هایی برپا  و نگهبانان محله در آن مستقر شوند؛ در این صورت جلوی سرقت گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با اجرای طرح نگهبان محله پلیس آزاد می‌شود تا گشت زنی‌های روزانه خود را انجام دهد و جلوی کیف قاپی را بگیرد.

بیشتر بخوانید:

هر آنچه باید در مورد جرم و مجازات «سرقت» بدانیم

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به تعداد زندانیان در کشور خاطر نشان کرد: ما نشسته‌ایم و فقط می‌گوییم که یک سارق را دو سال به زندان بیندازیم و دیگری را ۲۰ سال زندانی کنیم؛ این درحالی است که امروز تعداد زندانیان به ۲۴۰ هزار نفر رسیده است و داخل زندان ها را نمی‌توانیم کنترل کنیم و مشکلاتی در این زمینه ایجاد شده است.

نوروزی تاکید کرد: با اجرای طرح نگهبان محله در همه محله‌ها، خانه‌های خالی، خانه‌های محل فساد و خانه‌های مشکوک به بخش امنیتی شهر گزارش و کنترل می‌شوند. من چندی پیش طرح نگهبان محله را از تریبون مجلس اعلام کردم و اجرایی شدن آن را دنبال خواهم کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: حسن نوروزی ، سرقت ، دزدی ، نگهبان محله

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حسن نوروزی سرقت دزدی نگهبان محله نگهبان محله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۲۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل

دادستان اردبیل از کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، جلال آفاقی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اجرای اقدامات پیشگیرانه در خصوص سرقت، کاهش وقوع حدود ۲۵ درصدی جرم سرقت را در طول سال گذشته شاهد بودیم.

وی همچنین با اعلام اثربخشی تدابیر صورت گرفته برای ایام تعطیلات نوروزی، افزود: نوروز امسال نیز شاهد کاهش ۲۸ درصدی سرقت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در استان بودیم.

کد خبر 749133

دیگر خبرها

  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • با یک میلیارد تومان در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟/ جدول قیمت
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل شهرک سیدی مشهد
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • دستگیری سارق مامورنما با ۸ فقره اخاذی در مشهد
  • دستگیری اعضای باند سرقت به عنف در بوئین‌زهرا
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • شکار سوژه‌های سرقت مقابل مدارس
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین