Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، محمد جواد کرمی با اشاره به کاهش بیش از ۵۰ درصدی مصرف نان باگت، اظها کرد: واحدهای صنفی نانوایان فانتزی بعد از اصلاح نظام یارانه‌ای نتوانستند خود را با شرایط وقف بدهند؛ از این‌رو بسیاری از واحدها در حالت نیمه تعطیل هستند چراکه حجم قابل توجهی از فروش خود را با افزایش نرخ نان فانتزی از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رقابت در صنف نانوایان از بین رفته است، خاطرنشان کرد: واکنش مصرف‌کنندگان نسبت به خرید نان فانتزی منفی شده است؛ چرا که قیمت آرد نان‌های حجیم افزایش ۱۰ برابری را تجربه کرده است.

این فعال صنفی با اشاره به الزام یکسان‌ سازی در نرخ آرد نانوایان، گفت: میزان مصرف نان فانتزی در جهان به دلیل پخت سالم و بهداشتی بودن نسبت به دیگر نان‌ها در حال افزایش است این در حالیست که در ایران تصمیمات نادرست در این حوزه میزان مصرف نان فانتزی را کاهشی می‌دهد.

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم ادامه داد: این ذهنیت در بین برخی مسئولان ایجاد شده است که نان فانتزی را قشر مرفه جامعه خریداری و مصرف می‌کنند. من در مواجهه با این تفکر این پرسش را طرح می‌کنم که آیا ساندویج فلافل خوراک مردم ثروتمند است؟ شواهد و قراین حاکی از این مهم است که مصرف نان حجیم بیشتر در دهک‌های پایین جامعه مرسوم است.

به گفته وی؛ نان‌های باگت، بربری، بروچن و همبرگر از سوی قشر متوسط و ضعیف جامعه مصرف می‌شود.

کرمی با اشاره به ایجاد صنف‌های طولانی در نانوایان سنتی، تصریح کرد: پیش از آزادسازی نرخ آرد صنف و صنعت مردم به راحتی از نانوایان فانتزی خریداری می‌کردند اما بعد از افزایش نرخ این نان ترجیح می‌دهد که در صف نانوایان سنتی بیاستد.

وی با بیان اینکه باوجود نظارت‌ احتمال سرازیر شدن آرد از نانوایان سنتی به نانوایان فانتزی وجود دارد، خاطرنشان کرد: ساختار و تصمیم‌گیری‌ها در این زمینه اشتباه است. حدود ۶۵۰ واحد نان فانتزی کنار نانوایان یارانه‌بگیر مستقر هستند، آیا در این مجموعه‌ها تبادل آرد صورت نمی‌گیرد؟ بدون تردید این اتفاق رخ می‌دهد چراکه تفاوت قیمت یک کیسه آرد ۶۴۰ هزار تومانی با ۳۸ هزار تومان زیاد است از این رو از دولت درخواست داریم که در راستای یکسان‌ سازی نرخ آرد قدم بردارد.

این فعال اقتصادی ادامه داد: مسئولان وزارت کشاورزی و اقتصاد بر این باورند که مصوبه آزادسازی نرخ آرد صنف و صنعت اشتباه بود و برای جبران اشتباه می‌خواهند نرخ نان سنتی را آزادسازی کنند. اگر این شرایط ایجاد شود ممکن است که فضا رقابتی شود؛ اما تجربه نشان می‌دهد بعد از مدتی دوباره آرد نانوایان یارانه‌ای می‌شود.

وی در پایان گفت: برخی از فرمانداران و استانداران درخواست می‌دهند که به تعدادی از نانوایان سهمیه ویژه داده شود.

منبع: ایلنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قیمت نان فانتزی نان فانتزی مصرف نان نرخ آرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۲۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی غروب شنبه در دیدار با رئیس و اعضای خانه کارگر استان سمنان به میزبانی این دفتر ضمن بیان اینکه اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان افزایش داشته است، ابراز داشته است، ابراز داشت: این اعتبارات در حوزه‌های زیرساختی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و انجام پروژه‌های اولویت دار هزینه خواهد شد.

وی از رشد ۳۳۰ درصد اعتبارات عمرانی در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و افزود: این اعتبارات به واحدهای تولیدی استان جان تازه خواهد بخشید و بهبود وضعیت معیشت کارگران را به همراه دارد.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه در سفر دوم رئیس جمهور به استان مطالبات جامعه کارگری نیز مطرح شدند، ابراز داشت: موضوع درمان، معیشت و ایمنی در کار از جمله مباحث مهمی که پیگیری آن در دست اقدام است.

هاشمی بابیان اینکه نگاه دولت سیزدهم نیز همواره بر تکریم و رفع دغدغه‌های جامعه کارگری بوده است، تصریح کرد: علاوه بر آن مطالبات و درخواست‌های جامعه کارگری نیز در تهران پیگیری می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه قدردان زحمات جامعه کارگری هستیم، افزود: مردم استان به ویژه جامعه کارگری در همه عرصه‌ها حضور فعال داشته و این باید به نحو مطلوب پاسخ داده شود.

کد خبر 6090309

دیگر خبرها

  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان