Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@19:36:42 GMT

فناوری جدید اپل برای جلوگیری از تصادفات جاده‌ای

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۲۳۷۵

فناوری جدید اپل برای جلوگیری از تصادفات جاده‌ای

فرارو-با نزدیک شدن به عرضه آیفون ۱۴، اپل با سروصدای زیادی به بازار بازگشته است. اخیراً، شایعاتی در خصوص هدفون‌های بی‌سیم بعدی این شرکت، AirPods Pro 2، که انتظار می‌رود اواخر امسال عرضه شوند، در دنیای فناوری منتشر شده است.

به گزارش فرارو، شایعه شده است که اپل برخی ویژگی‌های مرتبط با سلامتی ماند نظارت بر ضربان قلب را در ایرپادز جدید خود ارتقا خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با در نظر گرفتن آخرین پتنت اپل، این شرکت امیدوار است که ایرپادز از تصادف کاربران در جاده‌ها جلوگیری کند.

ایرپادز آینده اپل از یک سیستم صوتی Contextual استفاده خواهد کرد. این سیستم با تغییر خودکار صدا، اطمینان حاصل می‌کند که کاربران می‌توانند صدا‌های ضروری اطراف خود مانند آژیر‌های اضطراری و بوق ماشین را به وسیله مجموعه پتنت‌های ارائه شده توسط اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) بشنوند. سیستم صوتی پس‌زمینه اپل می‌تواند جهت و سرعت سفر کاربر را با استفاده از داده‌های GPS و سایر پارامتر‌های جمع آوری شده توسط حسگر‌های تلفن همراه کاربران یا اپل واچ تعیین کند و سطح صدای هدفون چپ و راست را با توجه به آن تغییر دهد.

به عنوان مثال، داده‌های GPS نشان می‌دهند که کاربر در نزدیکی یک چهارراه شلوغ است. از آنجایی که هدفون ها در هر دو گوش کاربر قرار دارند، ممکن است هنگام عبور از جاده، ترافیک اطراف را تشخیص ندهد. در این شرایط ایرپادز با پایین آوردن سطح صدا و یا قطع کردن پخش، کاربر را از ترافیک آگاه می‌کند. در هنگام راه رفتن کاربر در کنار جاده، ایرپادز تنها صدای هدفون کنار جاده را تغییر می‌دهد. به عنوان مثال، اگر جاده در سمت چپ کاربر باشد، ایرپادز فقط صدای هدفون سمت چپ را کاهش خواهد داد.

محصول جدید اپل تضمین می‌کند که کاربران می‌توانند با کاهش سطح هدفون، اعلان‌های اضطراری اطراف خود را بشنوند. طبق این پتنت، صدای ایرپادز اپل را می‌توان در شرایطی که کاربران نیاز به تمرکز دارند، مانند محیط‌های خطرناک، مکان‌های شغلی و محیط‌های آموزشی کاهش یا حتی متوقف کرد. شایان ذکر است که این پتنت به طور خاص ایرپادز اپل را نشان نمی‌دهد، بلکه به یک دستگاه صوتی پوشیدنی اشاره دارد.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو

کلیدواژه: ایرپادز اپل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۲۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی شوکه کننده سلنا گومز با ۴۲۹ میلیون کاربر

خواننده و بازیگر ۳۱ ساله آمریکایی از شبکه‌های مجازی خداحافظی کرد.

به گزارش ایلنا،سلنا گومز گفت: این با ارزش‌ترین هدیه‌ای است که برای سلامت ذهنی اش به خود داده است. او در نشست اخیر صد چهره تاثیرگذار تایم گفت اکنون او خوشحال‌تر است و دیگر با دوستانش به جای ارسال پیام، تلفنی صحبت می‌کند.

نکته قابل ذکر اینکه سلنا گومز بار‌ها در مصاحبه هایش گفته بود که از شبکه‌های مجازی واهمه دارد.

دیگر خبرها

  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر از اینستاگرام
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • خداحافظی شوکه کننده سلنا گومز با ۴۲۹ میلیون کاربر
  • ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو