Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری‌آنلاین -یکتا فراهانی: بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران  تا ۱۹ تیرماه ۱۴۰۱؛ ۲۳۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۹۶ نفر از آنها بستری شدند.

در طول ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۴۳۹ نفررسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته  ۷ میلیون و ۶۴ هزار و ۶۷۳ نفر از بیماران نیز  بهبود یافته و از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۳۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹  هم در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

دکتر سیدمحمدرضا هاشمیان، فوق‌تخصص مراقبت‌های ویژه

شیوع واریانت‌های ‌ BA.4 و ‌BA.5

دکتر سیدمحمدرضا هاشمیان، فوق‌تخصص مراقبت‌های ویژه و  استادتمام دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره روند افزایشی بیماری کرونا می‌گوید: «شیوع واریانت‌های ‌BA.4 و ‌BA.5 در دنیا باعث افزایش آمار ابتلا شده است. با اینکه در اروپا و آمریکا تعداد موارد ابتلا حدود ۳۰ درصد افزایش داشته، ولی خوشبختانه آمار فوتی‌ها  افزایش  چشمگیری نسبت به گذشته نداشته است.»

به گفته هاشمیان، ما در هفته‌های آتی یک پیک خواهیم داشت و تعداد موارد ابتلا افزایش خواهد داشت؛ ولی مطمئنا تعداد فوتی‌ها مثل پیک‌های دلتا نخواهد بود. همچنین طول این پیک نیز نسبت به پیک قبل کوتاه‌تر خواهد بود.

تزریق دوز بوستر یا یادآور

دکتر هاشمیان می‌گوید برای اینکه بتوانیم مواظب افراد پر ریسک به ویژه افراد در سنین بالا و سالمندان باشیم؛ بهترین توصیه آن است که  همه هموطنان در اسرع وقت،  تزریق دوز بوستر را انجام دهند.

به گفته این فوق‌تخصص مراقبتهای ویژه، همان‌طور که بارها گفته شده و مطالعات هم ثابت کرده ترکیب پلت‌فرم‌های مختلف از واکسن‌ها می‌توانند سیستم ایمنی را بهتر و بیشتر تحریک کنند.

بنابراین مسئولان بهداشتی باید توجه داشته باشند افرادی که در دوزهای قبل، واکسن‌هایی با پلت‌فرم‌های غیرفعال شده مثل سینوفارم دریافت کرده‌اند، در دوز جدید خود، واکسن‌های پروتئین‌پایه مثل پاستوکووک (واکسن انستیتو پاستور)، کووپارس (واکسن رازی) یا واکسن اسپایکوژن و واکسن نورا دریافت کنند.

منتظر واکسن خاصی نباشید

هاشمیان می‌گوید متأسفانه اظهار نظرهای غیرعلمی بعضی افراد موجب شده است عده‌ای از  هموطنان به جای تزریق دوز بوستر، منتظر واکسن‌های به روز شده باشند. چون  فکر می‌کنند با توجه به اینکه ویروس دچار جهش شده است شاید  واکسن‌های قبلی تاثیری نداشته باشند و منتظر واکسن‌های به روز شده هستند.

واکسن‌های قبلی هنوز موثرند

به گفته دکتر هاشمیان باید توجه داشته باشیم  واکسن‌های قبلی با وجود کاهش نسبی کارایی همچنان مؤثر هستند. ضمن‌آنکه مطالعات نشان داده‌اند تزریق واکسن مانع از تشدید بیماری شده و در کاهش  مرگ‌و میر نیز نقش بسزایی داشته است.

واکسن‌هایی که برای سویه اصلی کرونا طراحی شده‌اند همچنان دارای اپی‌توپ‌هایی هستند که در سویه‌های جهش‌یافته نیز وجود دارند(اپیتوپ قسمتی از یک آنتی‌ژن است که توسط سیستم دفاعی تشخیص داده می‌شود) و سیستم ایمنی می‌تواند با شناسایی همان اپی‌توپ‌ها موجب از بین رفتن ویروس و مانع شدت گرفتن بیماری شود.

استفاده از ماسک در مکان‌های بسته

فوق‌تخصص مراقبتهای ویژه می‌گوید استفاده از ماسک در مکان‌های بسته که تهویه مناسبی ندارند، در برابر این ویروس سپر دفاعی خوبی ایجاد خواهد کرد.

با توجه به اینکه در حال‌حاضر درصد رعایت مردم بسیار کاهش یافته و در اماکن عمومی مثل مترو که ازدحام  افراد زیاد است، مردم کمتر از ماسک استفاده می‌کنند باید توجه داشت که در چنین مکان‌هایی  امکان انتقال بیماری بیشتر است.

مراقب ابتلای کودکان باشیم

به گفته هاشمیان، گزارش جدیدی از ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد دو میلیون کودک زیر پنج سال در آمریکا به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۲۰ هزار نفر بستری شده و ۲۰۰  نیز کودک جان باخته اند؛ آماری که نشان می‌دهد برخلاف تصورات بعضی افراد، کودکان هم به کرونا مبتلا می‌شوند؛ گرچه میزان  موارد فوتی در کودکان کمتر از بزرگسالان است.

 هاشمیان می‌گوید آمار ابتلای کودکان اهمیت تزریق واکسن کرونا را  بیشتر نشان می‌دهد. توجه داشته باشیم که واکسن‌های سینوفارم و پاستوکووک را می‌توان به کودکان زیر پنج سال تزریق کرد. واکسن سینوفارم هم در بعضی کشورها به افراد بالای سه سال تزریق می‌شود. همچنین واکسن پاستوکووک در کوبا هم به افراد بالای دو سال تزریق می‌شود. بنابراین می‌توان از این واکسن‌ها برای این گروه‌های سنی هم استفاده کرد.

کد خبر 689718 برچسب‌ها اميكرون كروناويروس كرونا در ايران واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اميكرون كروناويروس كرونا در ايران واکسن کرونا فوق تخصص مراقبت های ویژه واکسن های قبلی واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۲۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا

برخی همچنان بر این باور هستند که واکسن‌های ویروس کرونا، عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته است. 

فرانسوا ژاویه فومو تاموزو، فوتبالیست سابق اهل فرانسه و کنگو، علیه شرکت‌های فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او معتقد است این شرکت‌ها که سازنده واکسن کووید-۱۹ هستند، بر حرفه او تأثیر گذاشته‌اند.

طرفداری | به گزارش اکیپ، فومو تاموزو در حالی که حالا در سن ۲۹ سالگی بازنشسته شده است، علیه شرکت‌های داروسازی فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او می‌خواهد مشخص شود که آیا واکسن کووید-۱۹ نقش مهمی در مصدومیت‌های او داشته که به شدت بر حرفه وی تأثیر گذاشته است. فومو تاموزو که پیش از خداحافظی از فوتبال در تیم‌های اوسر، یو اس کویوی-روئن، ماریتیمو و استاد لاوال بازی می‌کرد، همچنین از فدراسیون فوتبال فرانسه به دلیل تحت فشار گذاشتن بازیکنان زیر نظر خود برای واکسینه شدن، شکایت کرده است.

به گفته‌ این بازیکن، از زمان واکسیناسیون، مصدومیت‌های پی در پی باعث آسیب به دوران حرفه‌ای او شده است: درد زانو (گونالژی)، تاندونوپاتی و پارگی تاندون آشیل، او را ماه‌ها از زمین دور نگه داشته‌ است. این مصدومیت‌ها اکنون بر زندگی روزمره او نیز تأثیر می‌گذارد:

راه رفتن طولانی مدت به سختی قابل تحمل است، از طرف دیگر دویدن هم برایم غیرممکن است. به محض اینکه می‌خواهم به خودم فشار بیاورم، مثلاً از پله‌ها بالا بروم یا چیزی از قفسه بردارم یا حتی پایین بیایم، درد شدیدی احساس می‌کنم.

دادگاهی برای تعیین ارتباط احتمالی بین واکسن و مصدومیت‌های فومو تاموزو در نظر گرفته شده است. دادگاه پاریس در تاریخ ۲ جولای جلسه‌ای برای این پرونده برگزار خواهد کرد تا در مورد لزوم تشکیل هیئت کارشناسان که وظیفه آن‌ها تعیین ارتباط (یا عدم ارتباط) بین دوزهای واکسن و مصدومیت‌های این بازیکن ۲۹ ساله است، تصمیم‌گیری کند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد