Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حمید گَله‌داری، روز دوشنبه در ستاد کرونا استان تاکید کرد: توصیه ما به این افراد این است که بطور حتم نسبت به تزریق دُز سوم واکسن اقدام کنند.

وی اظهار داشت: بر اساس آمار حدود ۸۵ درصد از شهروندان استان دُزهای اول و دوم واکسن را تزریق کرده‌اند اما میزان تزریق دُز سوم در استان تنها به حدود ۴۰ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گله‌داری با بیان‌اینکه ۱۵ درصد از جمعیت استان تاکنون هیچ واکسنی تزریق نکرده‌اند، اضافه کرد: باید ۱۵ درصد از شهروندان برای تزریق دُز نخست و ۴۵ درصد برای تزریق دُز سوم به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تاکنون حدود ۵۵۰ هزار نفر از مردم استان اصفهان دُز سوم واکسن را تزریق کرده اند و اگر ۶ ماه از زمان تزریق گذشته باشد آنها می‌توانند دُز چهارم را هم تزریق کنند اما بقیه مردم هنوز دُز سوم خود را نزده‌اند.

وی با بیان اینکه بهترین روش پیشگیری از کرونا، تزریق واکسیناسیون است، اضافه کرد: از مدیران دستگاه‌ها انتظار داریم تا پرسنل و خانواده‌هایشان را در باره ضرورت تزریق واکسن توجیه و از سامانه‌های پیامکی و فضای مجازی، تابلوها و تلویزیون‌های شهری و شبکه‌های اجتماعی در این زمینه استفاده کنند.

گله‌داری ادامه داد: در زمان حاضر ۲ نمونه واکسن پاستوکوک و سینوفارم در همه مراکز جامع سلامت در شهرستان های استان  وجود دارد و مردم می توانند در ساعات اداری با مراجعه به این مراکز نسبت به تزریق این دو نمونه واکسن اقدام کنند.

وی بیان کرد: هیچ محدودیتی در تعیین نوع واکسن دُز سوم و چهارم وجود ندارد و در صورتی که هر فردی در گذشته هر نوع واکسنی را تزریق کرده باشد در زمان حاضر می‌تواند به دلخواه خود هر کدام از واکسن‌ها را تزریق کند.  

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: یک سبد کامل از همه واکسن‌ها در مرکز جامع سلامت هر شهرستان وجود دارد تا در صورت اصرار برخی افراد برای زدن نوع خاصی از واکسن، بتواند آن واکسن را تزریق کند.

وی با بیان وجود محدودیت در مورد واکسن‌های آسترازنکا، پاستوکوک پلاس و اسپوتنیک گفت: ۹۰ درصد مردم استان اصفهان واکسن سینوفارم تزریق کرده اند که در زمان حاضر این نوع واکسن و سایر واکسن‌ها از جمله اسپایکوژن، فخرا، کووپارس و پاستوکوک در استان موجود است.

گَله‌داری افزود: یک مرکز در هر شهرستان، همه این واکسن‌ها را بصورت کامل در اختیار دارد و در اصفهان تا روز گذشته ۲ مرکز کامل بود اما از امروز این مراکز در شهر اصفهان به ۱۱ مرکز شامل ابن سینا، نواب، زینبیه، حضرت علی، بنکدار، علی ابن حمزه، کوجان، ملک شهر، سپاهان شهر، بهارستان و ملاهادی سبزواری رسیده است که اسامی این مراکز در سامانه معاونت بهداشتی هم وجود دارد.

وی گفت: واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال بجز افراد دارای نقص ایمنی دو نوبته بود که برای آنها تزریق دُز سوم هم توصیه شده است اما در مورد افراد بالای ۱۸ سال، تاکید بر تزریق چهار دُز واکسن است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: دستورالعمل ستاد ملی کرونا در مورد ماسک این است که مردم در شهرهای قرمز و نارنجی حتی در فضای باز هم باید از ماسک استفاده کنند، اما در سایر شهرها تنها در فضاهای بسته و اماکن شلوغ باید از ماسک استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر ادارات می‌توانند خدمات خود را بصورت غیرحضوری ارائه دهند ترجیح بر این است که خدمات بصورت غیرحضوری ارائه شود.

گله داری افزود: شیوه‌نامه‌ها در سالن‌های ورزشی و استخرها باید بطور حتم پیگیری و رعایت شود و مراکز بهداشتی نظارت کاملی بر این مراکز خواهند داشت و در وسایط حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس و مترو نیز  شیوه نامه های بهداشتی بایدرعایت شود.

سرایت سویه جدید کرونا می‌تواند انفجاری را در جامعه ایجاد کند 

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین هشدار داد: سرایت سویه جدید کرونا نسبت به اومیکرون بیشتر است و می‌تواند انفجاری را در جامعه ایجاد کند.

وی اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل، در صورتی که بیش از ۸۵ درصد از آحاد جامعه واکسن تزریق کرده باشند الزام به تزریق واکسن برداشته خواهد شد.

گله‌داری با اشاره به اینکه وقایع مهمی را از تیر تا مهر در پیش‌رو داریم و موضوع مهم، فرودگاه شهید بهشتی اصفهان است، تاکید کرد: در زمان حاضر مکانی برای قرنطینه مسافران در این فرودگاه وجود ندارد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: در زمان حاضر یک تیم بهداشتی در این فرودگاه مستقر است و مراقبین سلامت، پزشک، کارشناس بهداشت محیط بطور ۲۴ ساعته در آنجا حضور دارند و بطور قطع در بازگشت حجاج، تیم ما فعال خواهد شد و تمام افرادی را که وارد استان می‌شوند، رصد خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اکنون کانکسی در فرودگاه وجود دارد که حدود ۵ تا ۶ نفر ظرفیت دارد و ما تنها می‌توانیم به مسافران توصیه کنیم تا قرنطینه را رعایت کنند.

گله‌داری بیان کرد: پیش از این مقرر بود فضایی برای قرنطینه مسافران در فرودگاه شهید بهشتی آماده شود که تا امروز انجام نشده و اکنون شرایط سختی پیش روی ماست تا مسافران را قرنطینه کنیم.

وی تاکید کرد: در این شرایط، وظیفه ما این است که عملیات بیماریابی، غربالگری و تذکر لازم را به مردم ارائه دهیم تا دستکم قرنطینه را رعایت کنند.

وی یادآور شد: بدلیل بازگشت حجاج و برگزاری مراسم پذیرایی در تالارها، احتمال ایجاد بحران وجود دارد.

وی افزود: پیش از این قرار بود شهرداری مکانی را برای قرنطینه مسافران خارج از کشور در نظر بگیرد تا مسافران پس از ورود به مدت ۲ هفته قرنطینه شوند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به ایام دهه اول محرم و اربعین گفت: سازمان تبلیغات اسلامی و حج و زیارت باید با مدیران موکب‌ها و هیات‌ها مذاکرات لازم را در باره رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون و اعزام مسوولان موکب‌ها انجام دهند.

وی بیان کرد: یکی از معضلات امروز در عراق، جز افزایش آمار روزانه چهار هزار و ۸۰۰ فرد کرونایی و پنج فوتی ناشی از آن، شیوع بیماری وباست که بدتر از کرونا بوده و تاکنون ۲۰۰ فوتی ناشی از وبا در این کشور گزارش شده است.

گله‌داری همچنین گفت: شرکت فولاد مبارکه از روزهای اول تشکیل ستاد کرونا در استان قول داده بود که هشت میلیارد تومان بابت خرید سُرنگ به دانشگاه علوم پزشکی بپردازد اما تاکنون تنها ۲ میلیارد تومان پرداخته و مابقی آن پرداخت نشده است.

وی اضافه کرد: مرکز بهداشت استان در زمان حاضر ۱۴ میلیارد تومان بابت خرید سُرنگ بدهکار است و این هزینه‌ها با وجود پیگیری زیاد از تهران محقق نشده است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بانک‌ها بالاترین میزان پوشش تزریق واکسن را در بین ادارات استان دارند که پوشش تزریق در بانک تجارت به صددرصد رسیده اما در این بین درصد پوشش آموزش و پرورش با توجه به جمعیت ۸۰ هزار نفری پرسنل آن کم است.

به گزارش ایرنا، جلسه امروز ستاد کرونای استان اصفهان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بصورت ارتباط وبیناری با فرمانداران و اعضای این ستاد در سطح شهرستان‌های استان برگزار شد.

بر اساس آخرین آمار، هم‌اکنون حدود ۱۳۳ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه ۱۳ نفر است.
 در زمان حاضر حدود ۸۷ درصد از مردم استان اصفهان نوبت نخست، ۷۷ درصد نوبت دوم و ۳۹ درصد نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند اما  هنوز حدود ۶۰۰ هزار نفر از اصفهانی‌ها، واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند.  

واکسیناسیون کرونا در ۵۲ مرکز جامع سلامت منتخب در استان اصفهان انجام می شود که ۹ مرکز از آنها، در شهرستان اصفهان است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصفهان واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصفهان واکسن کرونا ویروس کرونا اصفهان واکسن کرونا استان اصفهان تزریق د ز سوم زمان حاضر واکسن کرونا تزریق کرده سوم واکسن د ز سوم گله داری واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۲۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان