Web Analytics Made Easy - Statcounter

صبح امروز سه شنبه ۱۴ تیرماه، رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر خود به استان کرمان، پس از حضور در شهرستان سیرجان و بهره برداری از خط ۳ کارخانه کنسانتره شرکت سنگ آهن گهرزمین، از مجتمع مس سرچشمه و طرح‌های توسعه این مجتمع بازدید کرد. در جریان بازدید وزیر صمت از مجتمع مس سرچشمه، دکتر علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گزارشی از آخرین وضعیت و رشد تولید در سه ماهه نخست سال جاری، طرح‌های توسعه معدن مس سرچشمه، فلوتاسیون سرباره و کارخانه تغلیظ که با هدف دستیابی به تولید یک میلیون تن مس کاتد و مس محتوی معدنی تعریف شده است ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت مس با اشاره به اهمیت طرح فلوتاسیون گفت: این طرح با هدف بازیابی سرباره‌های ذوب دپو شده در مجتمع مس سرچشمه در طول ۴ دهه گذشته تعریف شده و به دلیل وجود ماده اولیه از سودآوری بالایی برخوردار است.

وزیر صمت پس از استماع گزارش دکتر رستمی، ضمن قدردانی از تلاش تمامی پرسنل و مجموعه مدیریتی شرکت مس، خواستار سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای صنعت مس و تحقق هدف افزایش تولید در دولت انقلابی سیزدهم شد

وی افزود: این پروژه در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در شهریورماه ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.
به گفته مدیرعامل شرکت مس این پروژه با سرمایه گذاری ارزی ۹۵، ۱۵ میلیون یورو و نیز ۶۰۶۸.۴۱ میلیارد ریال برای ۱۸۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی دارد.
دکتر رستمی با اعلام خبر خوب افزایش ذخیره معدن مس سرچشمه و تعریف طرح توسعه این معدن گفت: عملیات اکتشافی برای توسعه معدن سرچشمه در جهت شمال و شمال غرب این معدن در حال انجام است و در مجموع با توجه به اکتشافات انجام شده، حدود ۱۰ میلیارد تن ماده معدنی در این معدن وجود دارد که قابلیت معدنکاری دارد.
بر اساس این گزارش، وزیر صمت پس از استماع گزارش دکتر رستمی، ضمن قدردانی از تلاش تمامی پرسنل و مجموعه مدیریتی شرکت مس، خواستار سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای صنعت مس و تحقق هدف افزایش تولید در دولت انقلابی سیزدهم شد.
گفتنی است در جریان این بازدید سیدمحسن دهنوی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسین جلالی، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عسکری، امام جمعه رفسنجان، حسین رضایی، فرماندار رفسنجان، بهروز رحمتی، معاون توسعه و اکتشافات، حسین احمدی، عضو هیئت‌مدیره شرکت مس و مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و جمعی از مسئولان استان کرمان و شهرستان رفسنجان از طرح‌های توسعه مجتمع مس سرچشمه بازدید کردند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: شرکت مس شرکت ملی مس شرکت ملی صنایع مس شرکت ملی صنایع مس ایران مس سرچشمه مجتمع مس سرچشمه طرح های توسعه وزیر صمت شرکت مس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۲۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیام علیه جنایات اسرائیل برگرفته از وجدان بیدار جهانیان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ دکتر علی امیدی کارشناس روابط بین الملل و عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان گفت: این اعتراض شکل گرفته در دانشگا‌های اروپا و آمریکا و استرالیا نشان دهنده وجدان بیدار جهانیان است.
دکتر حسین مسعود نیا کارشناس جامعه شناسی سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان هم معتقد است طوفان القصی شکست بزرگی برای اسرائیل بود و ناکارآمدی این کشور در امنیت نظامی و امنیتی را نشان داد.
وی گفت :گسترش جنک در جهان راه فرار نتانیاهو بود که با پاسخ ایران روبرو شد.

این استاد دانشگاه افزود: هم اکنون در سایه سانسور‌های شدید خبری و بافعالیت رسانه‌های حق جو افکار عمومی جهان در سطح نخبگان بیدار شده و بزود در جاموامع گسترش می‌یابد.
دکتر قدرت الله خسرو شاهی حقوقدان و عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان هم گفت ایران در عملیات وعده صادق به جهانیان نشان داد که اسرائیل شکست پذیر است.
وی گفت دفاع همه جانبه دولت‌های غربی از لابی صهیونیست سبب گسترش اعتراض در جوامع شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند
  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)
  • کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • پایان هفته بارانی برای کرمان
  • خداحافظی دکتر کورش پرویزیان با بانک پارسیان/ دکتر جواد شکرخواه مدیرعامل بانک پارسیان شد
  • قیام علیه جنایات اسرائیل برگرفته از وجدان بیدار جهانیان
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی