Web Analytics Made Easy - Statcounter

خورشیدی مدیرکل امور مالیاتی استان یزد گفت: حدود۳۰درصد پرونده های مالیاتی استان در زمینه اصناف به دنبال اجرای قانون شفافیت اقتصادی افزایش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا،علی خورشیدی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان یزد به مناسب هفته فرهنگ سازی مالیاتی با بیان اینکه اداره کل مالیاتی استان یزد جز اداره کل های برتر مالیاتی در سطح کشور محسوب می شود اظهار داشت: با استقرار تیم مدیریتی جدید در سطح استان اتفاقات خوبی در حوزه تقویت ساختارهای بودجه ای استان به وقوع پیوسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد ادامه داد: سال ۱۴۰۰  در حوزه تحقق مالیاتی،۱۰۰درصد پیش بینی های استان به وقع پیوست که باعث شد اعتبارات خوبی برای دهیاری ها، شهرداری و مناطق حاشیه شهر توزیع شود.

وی با اشاره به اینکه درسال۹۸حدود۳۳۰میلیارد تومان اعتبار جذب شده ک این عدد در سال ۹۹ به ۶۱۹میلیارد و در سال ۱۴۰۰ به ۱۴۵۰میلیارد تومان در عوارض کالا و خدمات و حدود۵۰میلیارد تومان عوارض آلایندگی رسید که عدد قابل توجهی است.

خورشیدی با بیان اینکه طی سه ماهه ابتدای امسال نیز ۵۷۵ میلیارد تومان از قبال عوارض کالا و خدمات و ۴۸ میلیارد تومان نیز از محل عوارض آلایندگی در استان جذب شده تصریح کرد:  در سه ماهه ابتدای امسال هفت درصد رشد عوارض ارزش افزوده در استان اتفاق افتاده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به وعده استاندار یزد مبنی بر شناسایی تمامی خانه های خالی استان و دریافت مالیات از انها طبق قانون نیز گفت: تاپایان وقت اداری امروز اتفاق بزرگی در این زمینه صورت می گیرد به این شکل که ‌ قیمتهای ارزش واحدهای خالی استان برای تعیین میزان مالیات به تهران ارسال می‌شود و با اعلام تعداد واحدهای خالی به اداره کل امور مالیاتی، تا پایان تیرماه به صاحبان خانه‌های خالی از طریق پیامک اطلاع رسانی می‌شود که امیدواریم با این حرکت اتفاقات بسیار خوبی در حوزه کنترل قیمت اجاره بها در استان صورت گیرد.

وی در میزان اظهار نامه های مالیاتی اصناف استان نیز گفت: برای سال ۱۴۰۰تاکنون بیش از ۷۱اظهار نامه مالیاتی دریافت و پیش بینی می کنیم این عدد در سه چهار روز باقی مانده به ۷۴الی۷۵هزار اظهار نامه برسد که در مقایسه با سال۱۳۹۹ که این تعداد ۵۶هزار اظهار نامه بوده رشد بسیار خوبی داشته است.

خورشیدی علت این افزایش اظهار نامه ها در قسمت اصناف را همکاری بانک مرکزی در شناسایی واحدهای صنفی از طریق کارت خوان ها دانست و تصریح کرد: این افزایش اظهار نامه حدود ۳۰درصدی تشکیل پرونده جدید در مجموع باعث شفافیت عملکرد اقتصادی کشور شده و جلوی بسیاری از سو استفاده ها را خواهد گرفت.

وی ادامه داد: اما اتفاق خوب دیگری که در حوزه اصناف به وقوع پیوست صفر شدن میزان مالیات بیش از ۴۲اظهار نامه بوده  که یعنی حدود ۵۹درصد اظهار نامه ها صفر شده و همچنین تنها حدود ۲۹درصد اظهار نامه ها مالیات بیش از ۵میلیون تومان را داشته اند.

مدیرکل امور مالیاتی استان در بخش دیگری از صحبتهای خود میزان رضایت از عملکرد اداره کل مالیاتی استان را صعودی دانسته و تصریح کرد: برای بیش از ۸۴درصد اظهارنامه ها میزان مالیات بر اساس توافق طرفین بوده به نحوی که تنها ملاک صحبت های مودی ملاک قرار گرفته که این به معنی افزایش رضایتمندی مودیان است.

خورشیدی در پایان در مورد فرار مالیاتی نیز با اشاره به اینکه در سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در استان کشف و وصول نیز شده است اظهار داشت: در سال گذشته ۶شرکت که اقدام به صدور سندهای صوری می کردند شناسایی و همچنین در سال گذشته ۴۰مورد پرونده فرار ممالیاتی تشکیل شد و یکی دیگر از اقدمات خوب در این حوزه شناسایی ۱۲۰شرکت یزد که در خارج استان دفاترشان فعال بود باعث شد ۸۶پرونده این شرکت ها به استان برگردد.

انتهای پیام/ک

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرکل امور مالیاتی استان مالیاتی استان یزد اظهار نامه ها اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۲۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد

تین نیوز

از تاریخ اول خردادماه ۱۴۰۳ وراث متوفیان ۱۳۹۵.۱.۱ و بعد از آن می توانند بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذیربط و صرفاً با مراجعه مستقیم به شعبه بانک ذیربط نسبت به پرداخت مالیات سپرده های متوفی و دریافت مابقی سپرده، اقدام کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تابناک اقتصادی؛ سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: "در راستای تسهیل و تسریع بهره مندی مؤدیان مالیات بر ارث از سپرده های متوفیان نزد بانک ها و مؤسسات اعتباری، از تاریخ ۱۴۰۳.۱.۱ وراث متوفیان ۱۳۹۵.۱.۱ و بعد از آن می توانند بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذیربط و صرفاً با مراجعه مستقیم به شعبه بانک ذیربط نسبت به پرداخت مالیات سپرده های متوفی و دریافت مابقی سپرده، اقدام کنند.

بر این اساس پس از درخواست وراث با ارائه اسناد و مدارک مربوطه از جمله اسناد هویتی و گواهی حصر وراثت، بانک ذیربط مالیات مربوط به سپرده متوفی و سود متعلق به آن (تا تاریخ پرداخت سپرده به وراث) را محاسبه و از مبلغ سپرده و سود آن کسر کرده و مابقی را به وراث پرداخت می کند."

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • جزئیاتی از پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • تشریح پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد