Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، دبیر ستاد غدیر کیش روز دوشنبه در خصوص برنامه های این ستاد اظهار داشت: برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت غدیر در فضای مجازی و مراکز و سازمان‌ها و دانشگاه‌ها، نشر و تولید بروشور آثار خوشنویسان با موضوع غدیر و حضرت امیرالمومنین علی (ع) ، بازسازی ۲  واقعه مهم مباهله و غدیرخم ، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران و کارکنان با همکاری دانشگاه علمی کاربردی، فعال سازی نشریات دانشجویی با محوریت غدیر و امام علی (ع) با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی، نشست علمی و پاسخگویی به شبهات در خصوص واقعه غدیر و مسائل اعتقادی توسط بسیج دانشجویی از برنامه‌های ستاد مراسم غدیر در کیش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سید محسن طباطبایی افزود: برپایی شب شعر ترکی غدیر با همکاری توسط پردیس بین المللی کیش صنعتی شریف، مجموعه مسابقات ورزشی و تفریحات خانوادگی با همکاری موسسه ورزش و تفریحات سالم جزیره کیش، جشنواره فرهنگی، هنری علوی ویژه فرهنگیان و دانش آموزان، مسابقات مقاله نویسی، نقاشی و انشاء بین دانش آموزان، دوره آموزشی غدیر شناسی توسط مرکز فعالیت‌های قرآنی کیش، فعالیت موکب‌های صلواتی نیز از دیگر برنامه‌های جشن عیدغدیر در کیش است.

وی افزود: عیادت از بیماران بیمارستان کیش در روز عید غدیر، ارائه پیشنهاد رایگان بودن هزینه‌های بیمارستانی نوزادانی که در روز عید غدیر متولد می‌شوند، رایگان بودن مراسم عقد ازدواج زوج‌های جوان در روز عید غدیرخم و اهدای هدایای ویژه به زوجها، اهدای بسته‌های فرهنگی متنوع در شب و روز عیدغدیر خم در مساجد و هیات ها، آذین بندی شهر و اماکن، برگزاری برنامه نورافشانی، استقبال از مسافران در بندرگاه و فرودگاه کیش نیز از برنامه‌های پیش بینی شده برای جشن عیدغدیر است.

دبیر ستاد مراسم غدیر کیش با بیان اینکه خطبه خوانی غدیر توسط بومیان جزیره کیش نیز در دو نوبت برگزار خواهد شد و زمان و مکان برگزاری این مراسم اطلاع رسانی خواهد شد گفت: جشن عید غدیر از ساعت ۱۰ صبح در مصلی کیش برگزار خواهد شد و سخنران برنامه نیز نماینده ولی فقیه در استان کرمان خواهد بود.

عید غدیر از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان و روز هجدهم ذی‌حجه که پیامبر اکرم(ص) به دستور خدا، امام علی(ع) را به مقام خلافت و امامت منصوب کرد. واقعه غدیر در سفر حجة الوداع سال دهم هجری و در سرزمین غدیر خم روی داد.

در احادیث شیعه تعابیری هم چون عیدُاللهِ‌ الاکبر، عید اهل بیت محمد(ص)، و اشرف الاعیاد (والاترین عید) برای این روز به کار رفته است.

انتهای پیام/

 

منبع: تقریب

کلیدواژه: عید غدیر کیش عید غدیر روز عید جشن عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۲۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: در این مرحله از جشنواره میزبان آثار دانش‌آموزان سراسر استان جهت سنجش آنها در هنر‌های آوایی و نمایشی هستیم.

مجتبی قمری افزود: هنر‌های آوایی شامل تک نوازی، سرود گروهی و ساز‌های مختلف ایرانی و خارجی و هنر‌های نمایشی شامل نمایش عروسکی، نمایش خیابانی، نمایش صحنه‌ای و نمایش نامه‌خوانی و نقالی می‌باشد.

او تصریح کرد: هدف ما ارزیابی و استعدادیابی دانش آموزان در رشته‌های مختلف است و بدین منظور در این مسابقات فرم ارزیابی و شناسایی دانش‌آموزان مستعد به داوران تحویل داده شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: دانش‌آموزان مستعد و علاقمند پس از سنجش به کانون‌های دانش‌آموزی جهت پیشرفت و آموزش بیشتر معرفی می‌شوند. 

مجتبی قمری افزود: برگزیدگان جشنواره استانی به مقطع کشوری راه خواهند یافت و امیدواریم بتوانند در دوره کشوری نیز حائز رتبه برتر شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • تصویب تشکیل بنیاد شیخ انصاری در دزفول
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان