Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه وزش بادهای گرم در تابستان وضعیت خاصی دارد و علاوه بر ایجاد گرد و غبار وضعیت خشکی را در اکثر مناطق ایجاد می‌کند، اظهار داشت: افزایش دمای هوا، بادهای گرم و علوفه‌هایی یکساله که خشک شدند، پتانسیل آتش‌سوزی را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان دارای ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مرتع، یکصد هزار جنگل طبیعی و ۳۱۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت در مناطق بیابانی است، افزود: دستورالعمل‌های لازم در خصوص پیشگیری از حریق که به علت خشکی آب و هوا و عدم بارش‌ها و خشکی علوفه رخ می‌دهد، صادر و اعلام شده از روشن کردن آتش غیرمراقبت شده در مراتع خودداری شود.

شیشه‌فروش با بیان اداره راه باید در مسیر جاده‌ها علف‌هایی که مستعد آتش‌سوزی است را هرس کند، گفت: توصیه می‌شود گردشگران از روشن کردن آتش در مراتع خودداری و همچنین اشیای براق را در مراتع رها نکنند و شهرداری‌ها نیز مکلف شده‌اند پوشش گیاهی خشک  فضای سبز و درختان را حرص کنند، باغداران باید پوشش گیاهی خشک باغات خود را جمع‌آوری کنند و کشاورزان نیز ته مانده محصولات خود را آتش نزنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه به مرتع‌داران و عشایر در غرب و جنوب استان ابلاغ کرده‌ایم که آتش روشن نکنند و اگر روشن کردند، حفاظت شده باشد، تصریح کرد: ۷۲ تیم محلی در غرب و جنوب استان آموزش دیده‌اند تا اگر حریق اتفاق بیفتد، کنترل کنند.

وی با بیان اینکه از اول سال تاکنون ۷ مورد حریق در مراتع فریدون‌شهر، برخوار، سمیرم و فریدن اتفاق افتاده که بر اثر آن ۱۱ هکتار از مراتع دچار آسیب شدند، عنوان کرد: امسال نسبت به مدت مشابه سال حریق در مراتع استان ۲۰ درصد کاهش داشته است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه خشکسالی استان اصفهان وضعیت پوشش گیاهی را در طبقه‌بندی فقیر قرار داده است، خاطرنشان کرد: پوشش گیاهی در وضعیت فعلی زود خشک می‌شود و نگرانی‌هایی برای دامداران ایجاد کرده و حریق هم که یک آسیب جدی برای این نوع پوشش گیاهی است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان حریق در مراتع بادهای گرم خشکسالی پوشش گیاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۳۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرد و غبار بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی را به بیمارستان‌ها کشاند

به گزارش صدای ایران از ایسنا،میثم معزی امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: از آغاز پدیده گرد و خاک از بامداد تا ساعت ۷ صبح امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) ۸۱۵ نفر و از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۳، ۲۵۴ نفر به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

وی افزود: مجموع مراجعان به بیمارستان‌ها یک هزار و ۶۹ نفر بوده ااست که ۸۸ نفر در مراکز درمانی بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان و از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: مطابق معمول روز‌های گرد و غبار، کلیه بیمارستان‌ها آماده ارائه خدمات به مراجعان هستند و از هم استانی‌ها می‌خواهیم در این شرایط ضمن تردد حداقلی در فضای باز، از کودکان، سالمندان و کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و ریوی هستند، مراقبت کنند.

دیگر خبرها

  • ویدیو/ ندانستن «چت جی‌پی‌تی» را به دادگاه کشاند
  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • گرد و غبار بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی را به بیمارستان‌ها کشاند
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • طبیعتِ تماشاییِ دشت لاله‌های واژگون در روستای دره بید + فیلم
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • طبیعتِ تماشاییِ دشت لاله‌های واژگون در روستای دره بید
  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟