Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ رابعه جوان‌ بخت کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران گفت: ریسک‌پذیری مردان در رانندگی بیشتر است و در واقع می توان گفت که هیجان آنها در رانندگی بیشتر است اما زنان آهسته و محتاط رانندگی می‌کنند.

سرهنگ جوان‌بخت گفت: از جهت درک خطر ما نمی‌توانیم تفاوت معناداری بین خانم‌ها و آقایان قائل شویم اما نکته این است چون که خانم‌ها احساسی هستند و در واقع در مواقع بحرانی احساسات آنها غلبه می‌کند، معمولاً دیده می‌شود در مواقعی که تصادفی اتفاق می‌افتد، احساسات بر آنها غلبه می‌کند و در آن لحظه در اصطلاح هول می‌شوند و نمی‌توانند مدیریت صحیح داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: خانم‌ها اگر راننده باشند و فرزند آنها داخل خودرو باشد، خیلی حواس‌شان به محلی که بچه در آنجا قرار دارد پرت می‌شود. اگر خیال آنها راحت باشد که بچه روی صندلی کودک و در جای ایمنی است و اگر کمتر با موبایل صحبت کنند، رانندگان خوبی هستند و نوع رانندگی آنها آهسته، محتاط و مستقیم است.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: برخلاف آقایان معمولاً خانم‌ها دوست ندارند خط به خط شوند و تغییر مسیرهای ناگهانی بدهند. می‌توان گفت اگر ماشینی را از دور دیدید که خیلی خط به خط می‌کند و تغییر مسیر می‌دهد و حرکت‌های مخاطره‌آمیز انجام می‌دهد، می‌توانید به راحتی تشخیص بدهید که یقیناً راننده آن خودرو یک آقا است. چون اغلب آقایان ریسک‌پذیری بیشتری دارند و هیجان آنها در رانندگی بیشتر است.

سرهنگ جوانبخت افزود: بررسی تخلفات نشان می‌دهد که خیلی نمی‌توان بین رانندگی آقایان و خانم‌ها تفاوت اساسی گذاشت اما وقتی بررسی می‌شود، متوجه می‌شویم که تخلفاتی که احتیاج به ریسک‌پذیری و خطرپذیری دارد و قانون‌شکنی بیشتری دارد مانند ورودممنوع‌ها، چراغ قرمزها، معمولاً در آقایان بیشتر است و تخلفاتی چون همراه نداشتن مدارک و استفاده از بوق برای آنکه دیگر رانندگان را آگاه کنند در خانم‌ها بیشتر است.

وی گفت: البته در تخمین فاصله‌های طولی آقایان و خانم‌ها یکی هستند ولی در عدم رعایت سرعت مجاز تفاوت معناداری بین آنها وجود دارد و رانندگان آقا تمایل به سرعت غیر مجاز دارند و سبقت گرفتن هم بیشتر در آنها دیده می‌شود.

کد خبر 689714 منبع: مهر برچسب‌ها مردان پلیس - نیروی انتظامی پلیس راهور - شهر خبر مهم راهنمايى و رانندگى پليس راهور زنان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مردان پلیس نیروی انتظامی پلیس راهور شهر خبر مهم پليس راهور زنان خانم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۳۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواب آلودگی راننده پژو جان پاکبان گرگانی را گرفت

سرهنگ عباس مهاجر بسطامی گفت: حوالی ساعت ۶ صبح در محور کمربندی یک دستگاه پژو پارس با پاکبان در حاشیه جاده برخورد کرده متاسفانه پاکبان در دم فوت می‌کند.

سرهنگ بسطامی افزود: برابر بررسی کارشناسان علت حادثه، عدم توانایی راننده خودرو در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خواب آلودگی بوده است.

وی از رانندگان خواست: در طول شبانه روز بیش از ۸ ساعت رانندگی نکنند، رانندگی زیاد باعث خستگی و خواب آلودگی و از بین رفتن تمرکز شده و  چنین حوادث غیر قابل جبرانی را رقم خواهد زد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • در سال ۱۴۰۲ در ورزش خراسان رضوی چه گذشت؟
  • سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد
  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • خواب آلودگی راننده پژو جان پاکبان گرگانی را گرفت
  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف