Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@03:23:12 GMT

جک هیدرولیک چگونه کار می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۳۳۵۷

جک هیدرولیک چگونه کار می‌کند؟

آفتاب‌‌نیوز :

تابه‌حال به نحوه عملکرد و کاربرد جک هیدرولیک در صنایع مختلف فکر کرده‌اید؟ چه اطلاعاتی درباره این قطعات دارید؟ جک‌های هیدرولیک، یکی از مهم‌ترین قطعات دستگاه‌های مکانیکی به شمار می‌روند که مجهز به سیستم هیدرولیک هستند. شاید برای شما نیز سوال باشد که جک هیدرولیک چگونه کار می‌کند؟ در این مقاله به چگونگی عملکرد این قطعات هیدرولیکی پرداخته و با کاربرد آن‌ها در صنعت آشنا خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با صرف دقایقی کوتاه برای مطالعه این مطلب، اطلاعات بسیار مفیدی درباره جک هیدرولیک به‌دست خواهید آورد.

معرفی انواع جک هیدرولیک، مهم‌ترین نکته در خرید جک هیدرولیک صنعتی

انواع جک هیدرولیک براساس قطر سیلندر، نحوه نصب و نوع حرکت به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود. نوع تقسیم‌بندی در میزان قدرت و نحوه عملکرد بهینه سیستم‌های هیدرولیکی تاثیر بسزایی دارند.

قطر داخلی سیلندر مهم‌ترین معیار دسته‌بندی جک‌ها

جک‌هایی که براساس قطر داخلی سیلندر شناخته می‌شوند به تنهایی به انواع کوچک‌تری نیز تقسیم‌بندی شده‌اند. قطر داخلی سیلندر ارتباط مستقیم با قدرت جک دارد، به‌طوری‌که هر چقدر قطر سیلندر بیشتر باشد، نیرو و قدرت جک بیشتر خواهد بود. قطر داخلی سیلندر‌ها به‌طورکلی ۳ اندازه، ۴۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر، ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلی‌متر و ۳۰۰ میلی‌متر به بالا تقسیم بندی می‌شوند. برای مثال جک‌هایی که از قطر ۳۰۰ میلی‌متر بیشتر هستند، توانایی اعمال نیرو تا ۱۰۰۰ تُن را دارند و برای تامین فشار این قطعات به یونیت پاور پک سه فاز احتیاج خواهید داشت.

جک‌های هیدرولیکی را بر اساس نوع نصب و حرکت بشناسید

جک‌ها برای حرکات خطی در سازه‌های مکانیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. چنانچه این حرکت‌ها در مسیر‌های افقی، عمودی یا شیب‌دار باشند منجر به اتصال جک به سایر قطعات هیدرولیکی می‌شوند. البته به‌یاد داشته باشید نوع حرکت در زوایای مختلف تاثیر مستقیم در نحوه اتصال دارد، برای مثال در حرکت افقی، گلویی جک به سیستم مکانیکی متصل می‌شود.  

جک‌هایی که به‌صورت عمودی حرکت می‌کنند، اغلب توسط انتهایی روی دستگاه قرار می‌گیرند و شافت خروجی آن‌ها به طرق مختلف به قسمت محرک نصب می‌شود. نحوه نصب جک در مسیر‌های شیب‌دار به این صورت است که قسمت‌های ابتدایی و انتهایی آن‌ها توسط یک پین یا چشمی به سازه مکانیکی صورت می‌پذیرد.

در نظر داشته باشید قیمت جک‌ها نیز مانند قیمت پمپ هیدرولیک پیستونی فشار قوی یا سایر قطعات هیدرولیک ارزان نیست. همچنین با توجه به اینکه برای خرید جک صنعتی نیاز به محاسبات دقیق مهندسی دارید، باید فرایند انتخاب و خرید را زیر نظر یا با مشورت متخصصین انجام دهید.

جک هیدرولیک چگونه کار می‌کند؟ آشنایی با نحوه عملکرد جک‌های هیدرولیکی

جک‌ها یکی از مهم‌ترین اجزای سیستم هیدرولیک به شمار می‌روند. برای به حرکت در آوردن یا عملکرد جک، روغن مورد نیاز از طریق یونیت هیدرولیک وارد سیلندر جک صنعتی می‌شود. هر چقدر میزان روغن بیشتر باشد، سرعت حرکت نیز افزایش پیدا می‌کند.

معرفی قطعات تشکیل‌دهنده جک هیدرولیک

نحوه کارکرد یک جک هیدرولیک صنعتی کاملا وابسته به قطعات نصب شده در این محصول است. قطعات به کار رفته شده در ساختمان جک هیدرولیک صنعتی به شرح زیر است:

• سیلندر یا استوانه فولادی
• شافت خروجی
• پیستون آب‌بندی
• گلوی جک

کیفیت متریال به کار رفته در کلیه این قطعات، باعث عملکرد بهتر و طول عمر بیشتر جک‌های صنعتی هیدرولیکی می‌شوند. تا این قسمت از مطلب سوال «جک هیدرولیک چگونه کار می‌کند» را به‌طورکامل پاسخ دادیم. در قسمت‌های بعدی به معرفی کاربرد، سفارش، راه‌اندازی و ساخت جک هیدرولیک خواهیم پرداخت.  

کاربرد جک هیدرولیک در صنایع گوناگون

جک‌های هیدرولیک نقش عملگر را در دستگاه‌های مختلف صنعتی برعهده دارند. این قطعات برای جابه‌جایی و اعمال نیرو در صنایع گوناگون به کار می‌روند. جک هیدرولیک در ماشین‌آلات سنگین و راه‌سازی، دستگاه‌های پرس، ماشین‌های ساخت پلاستیک و لاستیک، صنایع کاشی و سرامیک، کارخانه‌های فولادسازی و سایر فلزات، معادن و استخراج سنگ‌های معدنی، خطوط انتقال نیرو در پالایشگاه‌ها، دستگاه‌های شهربازی، دستگاه‌های تفریحات آبی، صنایع غذایی و صنایع چوب و کاغذسازی کاربرد دارد. البته این موارد فقط بخشی از مزیت‌های استفاده و کاربرد جک هیدرولیک است. صنایع کوچک دیگری نیز برای ادامه فعالیت نیاز به استفاده مداوم از جک‌های هیدرولیک صنعتی دارند.

سفارش، نصب و راه‌اندازی، اصلی‌ترین اقدامات ساخت جک هیدرولیک صنعتی

جک‌های صنعتی از مهم‌ترین قطعات هیدرولیک به شمار می‌روند. نکته بسیار مهمی که در سفارش و خرید جک هیدرولیک باید در نظر داشته باشیم شناخت کافی نسبت به نوع جک مورد نیاز است. به بیانی دیگر هیچ جکی در بازار آماده خرید نیست، برای هر سازه هیدرولیکی باید جک مورد نظر را سفارش داد. جک‌های به کار رفته در صنایع مختلف بر اساس نکات مهمی مانند: کورس حرکتی، قدرت مورد نیاز و نحوه نصب ساخته می‌شوند.

پس از سفارش مهم‌ترین نکته مربوط به نصب و راه‌اندازی جک‌های هیدرولیکی می‌شود. فرایند نصب و راه انداختن جک‌ها فرایندی به شدت پیچیده و تخصصی است؛ به همین دلیل باید طبق نظارت و دستورالعمل متخصصین اجرا شود. اگر نکات مهم و فنی نصب و راه‌اندازی جک رعایت نشود، این قطعه هیدرولیکی دچار آسیب‌های جدی و گاهی غیرقابل جبران می‌شود.

تعیین قیمت جک هیدرولیک به چه عواملی بستگی دارد؟

در تعیین قیمت جک هیدرولیک معیار‌های متفاوتی از جمله: قطر سیلند، قطر شافت و طول کلی سیلندر تاثیر دارند. دلیل این قیمت‌گذاری میزان متریال به‌کار رفته در ساختمان یک جک است. برای مثال هرچقدر قطر یا طول جک بیشتر باشد میزان فلزات به‌کار رفته نیز افزایش پیدا خواهد کرد و به طبع قیمت بیشتری باید برای خرید جک پرداخت.

سفارش جک هیدرولیک را به متخصصین هیدشاپ بسپارید، خریدی مطمئن و به‌صرفه 

در این مقاله تلاش کردیم تا به خوبی توضیح دهیم جک هیدرولیک چگونه کار می‌کند و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد. آشنایی با نحوه عملکرد جک‌های صنعتی به متخصصین کمک می‌کند تا با اطلاعات بیشتری اقدام به خرید محصول مورد نیاز خود کنند.

فروشگاه صنعتی هیدرولیکی هیدشاپ امکان سفارش و خرید انواع قطعات هیدرولیکی از برترین برند‌های دنیا برای مشتریان فراهم کرده است. تیم حرفه‌ای و باتجربه هیدشاپ به شما کمک می‌کنند تا با توجه به نیازتان، بهترین و باکیفیت قطعات را انتخاب و خریداری کنید و آن‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در سراسر ایران تحویل بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت hydshop.ir مراجعه کرده و با کارشناسان فروشگاه تخصصی هیدشاپ در ارتباط باشید.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: جک هیدرولیک تبلیغات جک های هیدرولیک قطعات هیدرولیک نحوه عملکرد کار رفته راه اندازی مورد نیاز نصب و راه مهم ترین میلی متر خرید جک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۳۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد

حمید مطهری مدیرکل استاندارد استان یزد در جمع کارشناسان دوایر حقوقی و اجرای استاندارد گفت: در راستای اجرای برنامه ابلاغی بازرسی از بازار توزیع و فروش قطعات خودرو از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، کارشناسان این اداره کل با همراهی اداره امور حقوقی از مراکز عرضه وفروش قطعات خودرو در سطح استان یزد بازدید و بازرسی کردند.

افزود: این ۳ واحدمذکور به تمرکز، توزیع و فروش عمده قطعات خودرو مغایر با قوانین و مقررات استاندارد مبادرت کرده، که انواع سیبک، چراغ، لنت ترمز و آیینه از جمله این قطعات با برندهای، شیدکو، کوژ، سی پارت، موج، ژیکو، اوژن موتورو آساپارت هستند که این اقلام پس از توقیف در محل، به مراجع قانونی معرفی شده اند. 

وی تصریح کرد: نشانه گذاری و علامت استاندارد بر روی لوازم یدکی خودرو و بسته بندی آنها الزامی است. ضمن این که درج کدرهگیری استاندارد و آدرس واحد تولیدی نیز بر روی بسته بندی لوازم یدکی به منظور بررسی اصالت و صحت سنجی نشان استاندارد اجباری است.

مطهری ادامه داد: همشهریان عزیز می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی زیر نشان ملی استاندارد ایران به شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ پس از گذشت چند ثانیه، از اصالت نشان استاندارد درج شده بر روی محصول و یا بسته بندی مربوطه اطمینان حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • حریق انبار قطعات خودرو در کرج
  • همه چیز درباره خدمات پرینت سه بعدی فلزی در تهران
  • لوازم یدکی رنو
  • بالابر هیدرولیکی برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟
  • دستگیری سارق محتویات خودرو در خرم آباد
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • تعمیر مایکروفر در محل و سلام به دنیای پخت و پز آسان
  • بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر
  • ◄ لوازم یدکی ماکسیما اصل را از کجا تهیه کنیم؟
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی