Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمدحسن پرآور روز دوشنبه در نشست شورای اسلامی شهر دزفول با مدیران شهرداری در سالن جلسات شورا ضمن گلایه مندی از وضعیت حمل زباله، لایروبی و نظافت شهر گفت: شرایط فعلی قابل قبول نیست؛ در شرایط برون سپاری وضعیت بهتر بود ولی اکنون که جمع آوری زباله توسط سازمان پسماند شهرداری انجام می‌شود وضعیت بدتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به مدیران شهرداری بیان کرد: اگر شرایط فعلی را درست نکنید، طی یک فراخوان عمومی از مردم درخواست کمک می‌کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه شرایط کنونی در شأن مردم نیست، گفت: همه ما دغدغه رفع مشکلات مردم، جمع آوری زباله‌ها و لایروبی جوی‌ها را داریم که با توجه به در پیش بودن محرم باید این اقدامات در دستور کار باشند.

وی افزود: شهرداری هر منطقه باید خود را صاحب منطقه بداند البته با کمبود خودرو و نیروی انسانی و خودروهای مستهلک نیز مواجه هستیم که باید با نظارت و مدیریت بهتر ساماندهی شوند.

پرآور رضایت مدیران و خدمات شهری را منوط به تمدید خدمات برون سپاری و درون سپاری دانست و اظهارداشت: برای رفع این اختلافات و مشکلات باید چاره اندیشی و بابت جمع آوری لجن‌ها هزینه‌ای از بدهی آبفا کسر شود.

وی ادامه داد: راه اندازی شهرداری شب مصوب شده و قرار است ظرف یک ماه آینده شهردار شب اعلام شود تا مشکلات در شب پیگیری و رفع شوند.

جمع آوری روزانه ۲۳۰ تن زباله در شهر دزفول

رییس شورای اسلامی شهر دزفول خدمات شهری را یکی از بدیهی ترین وظایف و الزامات قانونی شهرداری‌ها دانست و گفت: اگر شهرداری خدمات شهری خود را به نحو مطلوب اجرا نکند کارهای دیگر به چشم نمی‌آیند چراکه بخش عمده خدمات شهری با سلامت انسانها و محیط زیست در ارتباط است.

وی افزود: دزفول حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که روزانه بین ۲۲۰ تا ۲۳۰ تن زباله از سطح شهر جمع آوری می‌شود.

پرآور با بیان اینکه شهروند دزفولی در روز حدود ۸۰۰ گرم زباله تولید می کند، اظهارداشت: مدیران مناطق فقط مسوول صدور پروانه ساختمانی نیستند بلکه حاکم بلامنازع منطقه خود هستند و نباید نسبت به وضعیت خدمات شهری ونظات شهر بی‌توجه باشند.

 رییس شورای اسلامی شهر دزفول درخصوص آبگرفتی و پس زدگی فاضلاب در سطح شهر گفت: شورای شهر مسئولیت اجرایی در این خصوص ندارد؛ شهرداری و مدیران مناطق باید پیگیر این امور باشند وقتی کم کاری صورت می گیرد کمیسیون خدمات شهری باید تذکرات لازم را به مسئولین و مدیران مناطق مربوطه بدهند.

وی افزود: نباید کار به انتشار در فضای مجازی کشیده شود؛ به هیچ وجه کوتاهی و کم کاری جمع آوری زباله مورد قبول نیست.

پرآور با تاکید بر ضرورت آموزش پرسنل شهرداری بیان کرد: آموزش پرسنل باید در دستور کار قرار گیرد، از یک ماه پیش قرار بود بیش از ۲۰۰ سطل زباله در سطح شهر تعبیه شود که هنوز انجام نشده است.

وی افزود: دزفول در حال تبدیل شدن به کلان شهر است ولی با مدیریت گذشته و قرون وسطایی نمی توان آن را اداره کرد.

نارضایتی شهروندان دزفول از وضعیت بوستان‌ها و خدمات شهری

رئیس کمیسیون خدمات شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست گفت: مدیران مناطق باید در منطقه مدیریت و سرکشی کنند و مشکلات را تذکر دهند.

غلامرضا پوررضایی با بیان اینکه شهرداری فقط لایروبی، نظافت و حمل زباله را بر عهده دارد و طرح بزرگی ندارد، افزود: با این وجود شهروندان از وضعیت پارک‌ها و ارائه خدمات ناراضی هستند که این موارد باید مرتفع شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از عملکرد مدیران شهرداری قدردانی کرد و گفت: عملکرد مدیران شهرداری باید در گروه‌های مختلف فضای مجازی به گوش شهروندان برسد تا مردم در جریان اقدامات انجام شده قرار گیرند. 

این عضو شورای شهر دزفول با تاکید بر لزوم رسیدگی به وضعیت نیروهای کارگر شهرداری با اضافه کار، کارانه و راهکارهای دیگر اظهارداشت: زباله مناطق نوبهار و نوفرهنگ جمع آوری نمی‌شود که باید نسبت به زیرسازی خیابان‌ها و جمع آوری زباله آنها اقدام کرد.

لزوم‌ راه اندازی شهرداری شب دردزفول 

مهدی نمازی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول گفت: آموزش مدیران، کارمندان و کارگران شهرداری توسط اساتید ضروری است زیرا برخی ضعف‌ها از ندانستن است و آموزش و تکرار باید جدی گرفته شود.

وی بر ضرورت راه اندازی شهردار شب در دزفول تاکید کرد و افزود: برخی کسب و کارها در شب نیز فعال هستند که باید شهردار شب در این خصوص راه‌اندازی شود.

علیرضا زمانی راد یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول نیز گفت: ساماندهی وضعیت فاضلاب باید در دستور کار قرار گیرد زیرا تاثیر زیادی بر نظافت شهری دارد.

وی بر ضرورت اصلاح جوی‌ها ابرای دفع آبهای سطحی تاکید کرد و افزود: باید درخصوص جمع آوری زباله‌ها به شهروندان نیز آموزش داده شود تا در ساعت مقرر زباله‌ها در محل مقرر گذاشته شوند در غیراین صورت هزینه از مردم دریافت شود.

دزفول در حال تبدیل شدن به مقصد گردشگری جنوب غرب کشور

مسعود طالبی فر مشاور شهردار دزفول در خدمات شهری نیز با اشاره به جمع آوری روزانه حدود ۲۰۰ تن زباله‌ در این شهر گفت: استقبال مردم از پارک‌های دزفول به قدری است که این شهر در حال تبدیل شدن به مقصد گردشگری جنوب و جنوب غرب کشور است.

وی افزود: برای تامین امنیت پارک‌های دزفول نیز قرار است مدیری برای پارک‌ها درنظر گرفته شود ضمن اینکه قراردادی با ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز بسته شده که خواستار توسعه فعالیت این ستاد هستیم.

طالبی فر بیان کرد: نشست‌هایی نیز با شورای تامین برگزار شده و قرار است کانکسی برای نیروی انتظامی در علی کله فراهم شود.

وی افزود: برای نظافت شهر نیز قرار است طبق هماهنگی با پیمانکار، خودروهای امدادی در مواقع ضروری به کار گرفته شوند تا ضمن تماس با سامانه ۱۳۷ و اعلام مکانی که زباله ها جمع آوری نشده اند نسبت به جمع آوری اقدام شود ضمن اینکه آموزش شهروندی نیز در این خصوص نیاز است.

مشاور شهردار دزفول بیان کرد: برای مبلمان شهری از چند سال پیش اعتباری داده نشده ضمن اینکه روزانه با سرقت هایی در این خصوص مواجه هستیم که باید پیگیری شود.

آبفا هزینه جمع آوری فاضلاب می‌گیرد ولی هیچ اقدامی نمی‌کند

طالبی فر دفع آبهای سطحی را وظیفه شهرداری دانست و گفت: لایروبی ایگوها به دلیل پساب خانگی ضروری بوده و وظیفه آبفا است ولی با وجود دریافت هزینه از مردم هیچ اقدامی در این خصوص انجام نمی‌دهد.

محمد مهرآفرین شهردار منطقه ۲ دزفول نیز گفت: لایروبی از ۱۰ روز پیش توسط ۱۲ اکیپ در شهرداری منطقه ۲ آغاز شده است و اکنون در منطقه احسان‌ها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری برای لایروبی ایگوها به نوعی به پیمانکار آبفا تبدیل شده در صورتی که هزینه پساب را آبفا دریافت می‌کند، افزود: بهداشت خوزستان از ۱۰ سال پیش اعلام‌ کرده شهرداری‌ها حق ورود به ایگوهای روباز را ندارند ولی آبفا در این خصوص هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد.

مهرآفرین درخصوص وضعیت بافت قدیم نیز گفت: در حالی که شیب بندی بافت قدیم مشکل دارد نسبت به لوله گذاری در این منطقه اقدام شده که همین امر مشکلاتی برای فاضلاب ایجاد کرده است.

وی بر ضرورت آموزش درخصوص جمع آوری زباله‌های شهری تاکید کرد و افزود: نقص‌هایی نیز در این خصوص وجود دارد ولی ناظر شب و روز، ناظر جنوب، شمال و لایروبی معرفی شده اند.

شهرداری در پرداخت اضافه کاری کارگران محدودیت دارد

شهردار منطقه ۲ دزفول درخصوص وضعیت حقوق کارگران شهرداری نیز گفت: محدودیت‌هایی در این خصوص وجود دارد و نمی‌توان بیش از ۱۲۰ ساعت اضافه کار برای کارگران درنظر گرفت لذا شورای شهر باید در این خصوص ورود کند و مزایایی برای فعالیت آنها هنگام گردوخاک و تعطیلی‌ رسمی در نظر گیرد. 

بهزاد شاهرخی شهردار منطقه سه شهرداری دزفول نیز گفت: خدمات شهری به دلیل ارتباط با سلامت جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه برای جمع آوری زباله‌ها باید سیاست‌گذاری شود، افزود: قرار شده جمع آوری زباله‌ها به صورت تجمیعی انجام شود.

شاهرخی با بیان اینکه سازمان خدمات موتوری و پسماند به علت کمبود امکانان توانایی مدیریت کافی را ندارند، اظهارداشت: از مدتها پیش درخواست خرید تعدادی سطل زباله داده ایم که محقق نشده است.

وی ادامه داد: ۲۰۰ سطل زباله در زیباشهر نیاز است ولی در حال حاضر فقط ۶۰ سطل زباله در این منطقه داریم البته برخی سطل‌ها نیز تعمیر شده‌اند.

علیرضا مجدی نسب یکی دیگر از اعضای شورای شهر دزفول نیز گفت: نیروهای زیادی از شهرداری بدون آموزش و به صورت تجربی کار می‌کنند؛ برخی مدیران نیز آموزش درستی ندیده‌اند که آموزش آنها برای رفع مشکلات باید به صورت جدی پیگیری شود.

سیدباقر موسوی فخر یکی دیگر از اعضای شورای شهر دزفول نیز گفت: نظافت، لایروبی و هرس درختان اولین چیزی است که جلوی چشم شهروندان است و مدیران مناطق باید حوزه استحفاظی خود را تقسیم بندی کنند و وظایف خود را انجام دهند.

وی افزود: در روزهای گرد و خاک که کارمندان اداری مستقر در دفاتر تعطیل می‌شوند، کارگران فضای سبز و لایروبی تعطیلی ندارند که باید فکری برای آنها شود یا تعطیل شوند و یا اضافه کاری با آنها تعلق گیرد.

نظارت در حوزه شهری ضعیف است

زهرا آدینه یک عضو شورای اسلامی شهر دزفول نیز ضمن گله مندی از عملکرد شهرداری گفت: منکر اقدامات و زحمات انجام شده نیستیم ولی مشکلات زیاد است و باید تلاش بیشتری شود.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها در حوزه شهری ضعیف است، افزود: درخصوص جمع آوری زباله‌ها و تمیز کردن ایگوها وظایف مدیران و زیر مجموعه‌ها مشخص است.

آدینه گفت: نظافت سطح شهر خواسته زیادی نیست حال آنکه با وجود در اختیار داشتن نیرو نظارت درستی انجام نمی‌شود.

برچسب‌ها شورای شهر دزفول شهرداری دزفول خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر دزفول شهرداری دزفول شورای شهر دزفول شهرداری دزفول خوزستان یکی دیگر از اعضای شورای شورای اسلامی شهر دزفول جمع آوری زباله ها شورای شهر دزفول مدیران شهرداری دزفول نیز گفت مدیران مناطق راه اندازی خدمات شهری سطل زباله اضافه کار بر ضرورت سطح شهر پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۳۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی

دیدار مدیریت شهری و هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی فارس در ساختمان سپهبد شهید سلیمانی شهرداری شیراز برگزار شد.

شهردار شیراز در این دیدار اظهار کرد: شهر شیراز و استان فارس در ایام نوروز جزو گردشگر پذیرترین شهر و استان کشور بود که خوشبختانه بدون هیچ حادثه‌ای باوجود بارش شدید باران، سپری شد.

محمدحسن اسدی تصریح کرد: موفقیت‌های کسب شده در شهرداری شیراز حاصل تلاش خانواده ۱۳ هزار نفری این مجموعه، تیم همدل و متخصص مدیریت شهری، شورای اسلامی این کلان‌شهر، دستگاه‌های اجرایی، خدمات‌رسان و نظارتی است و وفاق با نظام مهندسی نیز مرهون این همدلی بین مجموعه‌ای است.

او در بخش دیگر سخنان خود به مسائلی نظیر کاهش مدت زمان و فرآیند صدور پروانه ساختمانی سخن گفت.

شهردار شیراز همچنین بیان کرد: بیش از دو هزار پروزه در شهرداری شیراز فعال است و هیچ پروزه تعطیل و نیمه تعطیلی نداریم.

اسدی خواستار همدلی در حفظ عنوان شیراز؛ پایتخت محیط زیست آسیا شد.

 نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در بخشی از این نشست با بیان اینکه اکثر مهندسین شهرداری شیراز در بخش‌های مختلف عضو خانواده بزرگ نظام مهندسی هستند، گفت: نظام مهندسی فارس سرآمد نظام مهندسی‌های سراسر کشور است.

محمود صفایی خاطرنشان کرد: کلان‌شهر شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی نیز سرآمد و موجب افتخار است.

او همچنین با تصریح بر این موضوع که منافع عمومی سرلوحه کار این نهاد قرار دارد، عنوان کرد: نظارت بر تخطی کنندگان مسائل فنی از مهمترین موضوعاتی است که باید برای حفظ قداست مجموعه نظام مهندسی در اولویت قرار گیرد.

قائم مقام شهردار شیراز نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: بودجه شهرداری شیراز در سال گذشته و در زمانی که صحبت از تعریف بسته ۵۰ هزار میلیارد تومانی شد، ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود.

آرش فرج‌زاده با تصریح بر این نکته که در واقع دو برابر کار یکسال، پروژه در شهرداری شیراز تعریف شد، گفت: با همکاری شورای اسلامی شهر شیراز، این مهم محقق و در بهمن ماه ۱۴۰۲ تقریبا نیمی از پروژه‌ها افتتاح و عملیات اجرایی نیم دیگر پروژه‌ها آغاز شد و عملا شهرداری شیراز سال گذشته با تعامل دستگاه‌های اجرایی بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان پروژه را به سرانجام رساند و یا عملیات اجرایی آنها را آغاز کرد.

او با بیان اینکه امسال هم این مهم در حال برنامه‌ریزی است و به زودی اعلام خواهد شد، از تعریف و تدوین برنامه عملیاتی و راهبردی در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۴ توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز سخن گفت و افزود: ۴۴ پروژه کلان در این راستا تعریف شد که بسته محرومیت‌زدایی نیز یکی از مهمترین این پروژه‌هاست.

فرج‌زاده همچنین تسهیل پاسخگویی به مراجعین شهرداری را از مهمترین برنامه‌های تعاملی و مشترک شهرداری و نظام مهندسی عنوان کرد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز نیز در ادامه این نشست تاکید کرد: پروژه‌های شهرداری شیراز به همت مدیریت مطلوب، فعال است.

مهدی قلندری با اشاره به در خصوص برنامه‌هایی که توسط معاونت متبوع در بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین شده، سخن گفت.

وی همچنین از ارائه آموزش‌های لازم به نیرو‌های متخصص در شش ماهه نخست امسال در رابطه با نرم‌افزار جدید نحوه بررسی نقشه‌های ساخت و تاسیسات خبر داد و گفت: در حال حاضر این مهم به صورت سری انجام می‌شود که با استقرار نرم افزار جدید، آموزش به نیرو‌های متخصص هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان نظام مهندسی فارس نیز در این جلسه عملکرد شهرداری شیراز در سال گذشته مبنی بر افتتاح و کلنگ‌زنی بیش از هشتاد هزار میلیارد تومان پروژه را کاری بسیار سخت و تحسین برانگیز عنوان کرد و گفت: این مهم به زبان کاری ساده، اما در عمل بسیار سخت است.

ستار خورشیدی به ارجاع پرونده‌های ساختمانی به سامانه ارجاع و سامانه شفافیت اشاره و تصریح کرد: یکی از ارکان سالم سازی، ایجاد شفافیت است.

او با بیان اینکه در بحث تفکیک نیز نظارت با نرم افزار و ثبت سیستمی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار تمام پرونده‌ها در حال اسکن هستند که ۵۰ درصد آنها انجام شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی فارس عنوان کرد: افتخار سازمان نظامی مهندسس فارس این است که با شهرداری به عنوان یکی از ارکان اصلی در ساخت‌وساز و نظارت، راهکار تعاملی را پیش بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • امنیت و زیبایی بصری ماحصل روشنایی معابر قشم
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد