Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@14:22:26 GMT

جای خراسان‌ رضوی در لیگ برتر هندبال خالی است

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۳۳۷۵

جای خراسان‌ رضوی در لیگ برتر هندبال خالی است

ایسنا/خراسان رضوی رییس هیات هندبال خراسان رضوی گفت: با وجود اینکه یک‌سوم بازیکنان تیم ملی از خراسان‌ ضوی هستند، جای تیم لیگ برتری در استان خالی است.

رضا علیزاده ظهر امروز، ۲۰ تیر ماه، در نشست خبری هیات هندبال خراسان رضوی اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی مجمع هیات مهم‌ترین هدف ما ایجاد ساختار منسجم و قوی با استفاده از ظرفیت‌های هندبال خراسان رضوی و گرد هم آوردن پیشکسوتان، بزرگان و جوانان باانگیزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قالب ۱۳ کمیته دبیر و اعضای هیات، در حال حاضر قریب به ۶۰ نفر در هیات فعال هستند. در گذشته ساختار منسجمی در هیات وجود نداشت و ویروس کرونا سبب متوقف شدن بسیاری از فعالیت‌ها شد.

وی از کسب مقام برتر در حوزه آموزش توسط این هیات خبر داد و افزود: طبق رنک‌بندی فدراسیون هیات هندبال خراسان رضوی در عرصه آموزش جزو برترین‌ها در کشور بوده و در عرصه‌های داوری و مربی‌گری هم فعالیت‌های خوبی داشته‌ایم. در همین راستا کارگاه‌های ارتقای دانش در کل استان برگزار می‌شود. تاکنون ۱۰ کارگاه آموزشی در شهرستان‌ها با حضور قریب به ۴۰ نفر مربی در هر دوره که اکثر آنان مربیان آموزش و پرورش بودند، برگزار شد.

علیزاده در خصوص محدودیت‌هایی که کرونا در عرصه ورزش ایجاد کرد گفت: در دوران اپیدمی کرونا گاهی اوقات با موافقت ستاد مبارزه با کرونا با رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی یکسری مسابقات برگزار کردیم اما نتوانستیم عهده‌دار میزبانی باشیم. پس از کرونا میزبانی مسابقات نوجوانان کشور را بر عهده گرفتیم و توانستیم چهار تیم به این رقابت‌ها اعزام کنیم که سه تیم از این تعداد مقام‌های اول، دوم و چهارم را کسب کردند. در نتیجه برگزاری این دوره از رقابت‌ها تیم خوبی را به مسابقات کشوری اعزام کردیم اما به دلیل برنامه‌ریزی نامناسب در مصاف با تیم قهرمان شکست خوردیم. البته از همان تیم هشت بازیکن به تیم ملی دعوت شدند.

رییس هیات هندبال خراسان رضوی ادامه داد: امیدواریم با موافقت فدراسیون هندبال بتوانیم در سطح برتر کشور تیم‌داری کنیم.

رییس هیات هندبال خراسان رضوی ضمن بیان اینکه برای تقویت پایه‌های هندبال با اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده بیان کرد: با انعقاد این تفاهم‌نامه‌ پایه‌ریزی لازم انجام شد و یک آکادمی و ۲۴ کانون و همچنین ۱۰ مدرسه هندبال در استان مجوز فعالیت دریافت کرد. اولین تفاهم‌نامه آکادمی را فدراسیون هندبال با دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار منعقد کرد که در حال حاضر نخستین کانون فکری هندبال را در اختیار دارد و بخش عملی آکادمیک را به صورت علمی تشکیل داده است.

وی افزود: برای چنین فعالیت‌هایی ما هیچ فضایی نداشتیم و خانه هندبال هم در اختیار بخش خصوصی بود؛ به همین دلیل فضایی برای تمرین وجود نداشت اما با برنامه‌ریزی و برخی پیگیری‌ها خانه هندبال با همان شرایط در اختیار هیات قرار گرفت.

علیزاده در خصوص برنامه‌های این هیات برای بازیکن‌سازی و استعدادیابی عنوان کرد: ۳۵ الی ۴۰ نفر از بازیکنان استان در تیم ملی بازی می‌کنند که باید از ظرفیت این بازیکنان در استان هم استفاده کرد. با فعال‌سازی و حمایت از باشگاه‌های بخش خصوصی، کانون‌ها و مدارس هندبال بازیکنان را به سمت باشگاه‌ها هدایت می‌کنیم تا از بلاتکلیفی خارج شوند و یک آگاهی نسبی درباره آینده خود داشته باشند. هم‌اکنون پنج باشگاه در مشهد و ۲ باشگاه در شهرستان‌ها فعال و تعداد این باشگاه‌ها هم رو به افزایش است.

وی در خصوص فعالیت‌های هیات هندبال خراسان‌ رضوی گفت: براساس تقویم فدراسیون استان تقویمی را تدوین کرده که از اول سال جاری در حال اجراست. براساس این تقویم هفته گذشته مسابقات نونهالان دختر و پسر در سطح استان و چندین دوره مربی‌گری برگزار شد. هفته آینده هم مسابقات جهانی در ۲ بخش دختر و پسر برگزار می‌شود و مسابقات لیگ را نیز پیش‌ رو خواهیم داشت.

جذب اسپانسر چالش امروز هیات هندبال خراسان‌ رضوی

رییس هیات هندبال خراسان‌ رضوی در خصوص وضعیت جذب اسپانسر در این رشته ورزشی یادآور شد: تاکنون پیگیری‌های زیادی برای جذب اسپانسر انجام شده و با بالغ بر ۲۰ کارخانه بزرگ در مشهد رایزنی کرده‌ایم اما متاسفانه در خراسان رضوی از این ورزش حمایتی شکل نمی‌گیرد و نیازمند حمایت مقامات بالاتر هستیم که تا حدودی انجام شده و هم‌اکنون در رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان در حال برنامه‌ریزی و تمرین هستیم.

علیزاده در رابطه با اینکه چگونه می‌توان در درازمدت هندبال را نجات داد، عنوان کرد: رسالت هیات توسعه هندبال است اما جذب اسپانسر وظیفه هیات نیست. خیلی اوقات به علت پایدار نبودن اسپانسرها به آنان سهمیه تعلق نمی‌گیرد. ما دنبال اسپانسر پایدار هستیم که پیکان یکی از آنان است. در خراسان رضوی باید یک نیروی قوی وجود داشته باشد و صنایع را ملزم به سرمایه‌گذاری کند. اسپانسر ها هم باید حمایت شوند و لازم است منافع دوسویه بین هیات و آنان ایجاد شود. در حال حاضر نبود صنایع مادر در استان موجب ناپایداری اسپانسرها می‌شود.

وی افزود: یکی از راهکارهای کنونی تقویت باشگاه‌های هندبال است تا با تبلیغ و ترانسفر بازیکنان منتفع شوند.  

رییس هیات هندبال خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که در زمینه ورزش هندبال بانوان چه فعالیت‌هایی انجام شده و چه چشم‌اندازی برای آنان وجود دارد، گفت: یکی از دغدغه های ما بخش بانوان است و تعدادی از باشگاه‌ها از جمله برزین، ستاره‌ساز، اساطیر و اشتادسازه هم در حوزه بانوان فعال هستند. در حال حاضر به لیگ‌های دسته یک و ۲ به ترتیب یک و چهار تیم اعزام شده اما به دلیل بروز برخی مشکلات دقیقه نودی اشتادسازه در لیگ برتر منحل شد. هم‌اکنون دختران هندبال خراسان رضوی در رده‌های سنی نونهال و نوجوان در باشگاه‌ها تمرین می‌کنند. تنها مدرسه ما لیگ برتری بود که با پیگیری پیکان اعلام آمادگی کرده و منتظر اعلام نظر فدراسیون برای تکمیل این مدرسه است تا بتوانیم در لیگ برتر امسال تیم داشته باشیم.

علیزاده ادامه داد: در سال جاری قریب به ۶۰۰ بازیکن در مشهد در حال تمرین هستند و از ۱۳ کانون هندبال موجود هفت کانون مربوط به دختران فعال است و چند ماه زودتر از آقایان تمرینات خود را شروع کرده‌اند. این موضوع بیانگر این است که در آینده در بخش بانوان ما حرف‌های زیادی برای گفتن داریم. هم‌اکنون از هندبالیست‌های بانوی استان به اردوی ملی جوانان چهار بازیکن پایه از استان دعوت شدند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سال آینده این تعداد افزایش خواهد یافت. اگر بانوان ما در ورزش ورود کنند، یک نسل در ورزش تحویل جامعه می‌دهند چرا که فرهنگ از مادر منتقل می‌شود.

خراسان رضوی ظرفیت گسترش هندبال را دارد

وی در خصوص ارزیابی‌اش از شرایط فعلی هیات هندبال خراسان‌ رضوی خاطرنشان کرد: زمانی که هیات با سرپرست اداره می‌شود، ساختار منسجمی شکل نمی‌گیرد چرا که یک حالت استیجاری وجود دارد و شاید مسائل خیلی برای سرپرست حائز اهمیت نباشد. ارزیابی از روند فعلی هیات را فدراسیون به عنوان مرجع باید اعلام کند. حال اگر شاخص و نتایج کلی اعلام شود، آن را رسانه‌ای می‌کنیم. هم‌اکنون هیات هندبال خراسان‌ رضوی در سطح نونهالان، نوجوانان و جوانان و لیگ‌ها در حال فعالیت است. قرار است لیگ یک در آبان ماه برگزار شود و از همین رو تمرینات را با بازیکنان بومی آغاز کرده‌ایم. با حضور در لیگ برتر نیز بازیکنان مورد نیاز برای حضور در این لیک نیز به جمع سایر هندبالیست‌های استان خواهند شد. در حال حاضر هیات هندبال استان در بخش بانوان در همه رده‌ها حضور داشته و امیدوارم بتوانیم سهمیه لیگ برتر را برای این دسته از ورزشکاران نیز دریافت کنیم. در مجموع در خراسان‌ رضوی ظرفیت بسط هندبال وجود دارد چراکه زیرساخت‌های آن موجود است.

وی گفت: در سطح استان جام رمضان و بین کانون‌های هندبال مسابقات برگزار شد و در حال حاضر هم مسابقات استانی نونهالان در حال برگزاری است. هفته آینده قرار است مسابقات نوجوانان برگزار شود. برای برگزاری مسابقات منطقه‌ای در شهریور ماه نیز برنامه‌ریزی شده و آن زمان اعزام تیم به رقابت‌های کشوری خواهیم داشت. در بخش آزاد هم ۳۱ تیر ماه تیم نونهالان در شیروان حاضر می‌شوند؛ ضمن اینکه هم‌اکنون در سبزوار به مدت پنج روز میزبان برگزاری مسابقات هستیم.

علیزاده ادامه داد: قرار است مسابقات نوجوانان دختر با میزبانی مشهد با حضور چهار تیم برگزار شود و میزبانی پسران نیز احتمالا بین گناباد و سبزوار خواهد بود.

رییس هیات هندبال خراسان رضوی از تعامل با هنرستان‌های تربیت بدنی در بخش داوری خبر داد و بیان کرد: یکی از پیشنهادات ما تعامل با هنرستان‌های تربیت بدنی در عرصه داوری است تا از این طریق داوران را در سن پایه در استان پرورش دهیم. این طرح به صورت آزمایشی در استان ما انجام می‌پذیرد.

وی در خصوص میزبانی خراسان رضوی از مسابقات مختلف هندبال تاکید کرد: برای میزبانی در کشور یک منطقه‌بندی تعریف شده که هر منطقه چهار استان را در بر می‌گیرد. از هر کدام از این مناطق ۲ تیم به رقابت‌های کشوری اعزام می‌شود. باید توجه داشت در میزبانی مسابقات منطقه‌ای موقعیت جغرافیایی در اعلام آمادگی موثر است. گرچه میزبانی برای هیات‌ها هزینه در بر دارد اما اتفاق مثبتی برای هندبال به‌شمار می‌رود؛ ضمن اینکه تنها ارگانی که در حوزه قهرمانی می‌تواند از هیات حمایت کند، شهرداری است چرا که سیاست سایر ارگان‌ها تقویت ورزش‌های همگانی است و تنها از طریق ارتباطات می‌توانند مارا همراهی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی هندبال رییس هیات هندبال خراسان رضوی جذب اسپانسر برنامه ریزی لیگ برتر حال حاضر فعالیت ها انجام شده باشگاه ها هم اکنون انجام شد رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۳۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم هندبال مس کرمان جشن قهرمانی را در خانه گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، در جریان برگزاری هفته نوزدهم از رقابت های سی و ششمین دوره لیگ برتر هندبال مردان، عصر امروز دوشنبه تیم صنعت مس کرمان با کسب یک پیروزی با ارزش سه هفته زودتر از پایان این مسابقات عنوان قهرمانی را بدست آورد.

در هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال صنعت مس کرمان با شکست زغال سنگ طبس در خانه خود، با کسب نوزدهمین پیروزی پیاپی خود، کاپ قهرمانی لیگ برتر هندبال را به کرمان برد.

نارنجی‌پوشان در این دیدار با عملکردی بهتر نسبت به حریف سرشناس خود، توانستند با پیروزی ۲۴ -۳۲ در میان هواداران خود جشن قهرمانی بگیرند.

صنعت مس با این پیروزی اختلاف امتیاز خود را با تیم دوم و سوم جدول رده‌بندی به ۷ رساند تا سه هفته مانده به پایان لیگ قهرمانی خود را قطعی کند.

صنعت مس در هفته بیستم لیگ برتر هندبال مهمان پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد است.

کد خبر 6092402

دیگر خبرها

  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • قهرمانی زودرس مس کرمان در لیگ برتر هندبال
  • مس کرمان فاتح لیگ برتر هندبال
  • مس کرمان قهرمان لیگ برتر هندبال
  • مس کرمان قهرمان لیگ برتر هندبال شد
  • تیم هندبال مس کرمان جشن قهرمانی را در خانه گرفت
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • جای خالی نام تراکتور در لیست قربانیان روزبه
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست