Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@00:51:32 GMT

این نشانه میگوید بدنتان پر از انگل است!!

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۳۶۹۸

این نشانه میگوید بدنتان پر از انگل است!!

نشانه های وجود انگل در بدن را بشناسید + راههای درمان انواع انگل های روده ی انسان: کرمک چیست؟ علائم بیماری مالاریا چه انگلی باعث چاقی می شود؟ انگل های مغز انسان علائم انگل در کودکان علائم انگل های روده ای در کودکان: انگل روده چیست؟ کرم روده علائم کرم معده آناتومی بیماری طحال درمان کرم روده عفونت انگلی در کودکان کیست انگلی طحال چیست؟ کیست انگلی کبد چیست؟ آیا کیست انگلی کبد خطرناک است؟ کیست انگلی روده چیست؟ کیست انگلی ریه کیست انگلی در مغز وجود  کرم در مدفوع: وجود کرم قرمز در مدفوع: مالاریا آزمایش تشخیص انگل درمان کرم آسکاریس درمان انگل در بزرگسالان با طب سنتی نشانه های وجود انگل در بدن را بشناسید + راههای درمان

به گزارش اقتصاد آنلاین، سه دسته ی اصلی از انگل ها هستند که موجب بیماری در انسان می شوند: انگل های آغازین یا تک یاخته، کرم روده و انگل خارجی که در بیرون بدن انسان زندگی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انواع انگل های روده ی انسان:

کرم های روده به دو گروه اصلی

کرم های گرد

کرم پهن

تقسیم می شوند.

در کل کرم کدو،کرمک،آسکاریس، کرم قلاب دار،کرم سوراخ دار یا روزن دار،میکروسپوریدیا،کرم نواری،کرم گینه، انواع معروفی از کرم یا انگل های روده هستند.

اگر متوجه شده اید که دچار بیماری های انگلی شده اید؛ اصلا نگران این موضوع نباشید؛ ما با مشاوره ی درمان انگل همراه شما هستیم.

کرمک چیست؟

کرمک نوعی انگل است و عفونت ناشی از آن، یکی از رایج ترین عفونت های کرم روده در انسان است.کرمک ها کرم های ریز و باریکی هستند و رنگ سفید و طولی کمتر از نیم اینچ دارند.

علائم بیماری مالاریا

چه انگلی موجب لاغری می شود؟

انگل ژیاردیا((Giardiaکه از خانواده ی انگل های آغازین است

و کرم کدو که از نوع کرم روده است؛ موجب کاهش وزن می شوند.

چه انگلی باعث چاقی می شود؟

انگل های روده موجب چاقی می شوند. مخصوصا زنان بیشتر در معرض این آن هستند.

چه انگلی باعث کم خونی می شود؟

عفونت ناشی ازکرم قلاب دار

عفونت ناشی از کرم نوار

کرم های شیستوزوم موجب کم خونی می شوند.

انگل های مغز انسان

انگل گربه ای که اگر به مغز راه پیدا کند، می تواند اساسا رفتارهایی از میزبان را تغییر دهد.

آمیب دیوانگی. مهم نیست چقدر تشنه باشید؛ هیچوقت برای رفع تشنگی سمت آب های راکد یا آب برکه نروید.

انگل  خواب که در جنگل آمازون و دهکده ای در ساهاران کوچک آفریقا وجود دارد و می تواند موجب خوابی که به مرگ منجر می شود، بشود.

علائم انگل در کودکان

در کودکان در بیشتر موارد، بدون علائم است. بعضی موقع ها کودکان قرمز می شوند و در ناحیه تحتانی یا اطراف آن خارش  دارند که معمولا در شب بدتر می شود.

قرمز شدن اطراف ناحیه تحتانی

بی قراری

این ها علائم شایع بودند اما علائم کمیابی نیز وجود دارد:

کرم هایی سفید که در مدفوع قابل مشاهده هستند و طولی به اندازه ی۸تا۱۳میلی متر دارند.

درد شکم

تورم فرج و مهبل

حالت تهوع و استفراغ

علائم انگل های روده ای در کودکان:

اسهال

استفراغ

باد

درد شکم

از دست دادن اشتها

انگل روده چیست؟

عفونت انگل روده، شرایطی است که در آن، انگل، روده ی انسان و حیوانات را دارای عفونت می کند. این موجودات ها می توانند در هر جای بدن انسان زندگی کنند ولی بیشتر آن ها ترجیح می دهند که در دیواره ی روده باشند.

کرم روده

کرم روده یا کرم های انگلی، یکی از اصلی ترین انواع انگل های روده هستند. انواع شایع کرم های روده شامل این موارد هستند:

کرم های پهن یعنی کرم کدو و کرم های قلاب.

کرم های گرد که موجب آسکاریس، کرمک و عفونت های کرم قلاب دار می شوند.

علائم کرم معده

کرم معده شامل:

آسکاریس

و کرم کدو می شود.

علائم کرم آسکاریس

علائم آسکاریس موارد زیر هستند:

سرفه

خس خس کردن یا با صدانفس کشیدن

سینه پهلو یا ذات الریه

تنگی نفس

وجود خون در خلط

احساس ناراحتی در قفسه ی سینه

تب

علائم کرم روده

علائم رایج کرم روده عبارتند از:

دردهای شکمی یا التهاب

اسهال

حالت تهوع یا استفراغ

باد/نفخ

کوفتگی

کاهش وزن غیرقابل توجیه

حالت تهوع

ضعف

اسهال

درد شکمی

گشنگی یا از دست دادن اشتها

کوفتگی

کاهش وزن

آناتومی بیماری طحال

درمان کرم معده

پزشکان برای درمان آسکاریس از داروهای ضد انگل استفاده می کنند که شامل:

آلبندازول

و مبندازول می شود.

علائم معمولا بعد ۱هفته از بین می روند و پزشکان وجود تخم را بعد از۳هفته پیگیری می کنند. در مواقع شدیدتر شما حتی ممکن است به جراحی هم نیاز پیدا کنید.

اگر شما مشکوک به داشتن کرم کدو هستید، به پزشک متخصص عفونی مراجعه کنید. تشخیص عفونت کرم کدو ممکن است نیاز به آزمایش مدفوع داشته باشد تا نوع آن مشخص شود. اگردر مدفوع پیدا نشود، پزشک شما ممکن است از شما آزمایش خون بگیرد تا به وجود آنتی بادی های موجود در خونتان که برای مبارزه با کرم کدو به

وجود آمده، پی ببرد. در موارد جدی تر، دکتر شما ممکن است از شما آزمایش های تصویری مانند توموگرافی یا ام آر آی بگیرد.

درمان کرم روده

همان‌طور که پیش تر ذکر شد، گاهی این موجودات ها به خودی خود از بین می روند اما بعضی نشانه ها را نباید نادیده بگیرید. این نشانه ها عبارتند از:

وجود خون یا چرک در مدفوع

به طور پی در پی استفراغ داشتن

زیاد بودن دمای بدن

به شدت خسته و کوفته و بی آب بودن

نوع درمان شما بستگی به نوع کرم و نشانه های شما دارد. عفونت کرم کدو معمولا با داروهای خوراکی مانند پرازیکوآنتل برطرف خواهد شد که کرم ها را در بزرگسالان فلج می کند و باعث می شود تا آن ها از روده جدا شوند، حل شوند و سپس از طریق مدفوع از بدن خارج شوند. رفتار شایع در مورد دسته ی کرم های گرد، مصرف مبندازول و آلبندازول است. دکتر شما بعد از مصرف داروها یک آزمایش از مدفوع شما خواهد گرفت تا ببیند اثربخشی داروها چگونه بوده است. باز هم تاکید می شود که خودسرانه به مصرف داروها نپردازید.

عفونت انگلی در کودکان

کودکان بیشتر در معرض انگلی به اسم ژیاردیا هستند که موجب اسهال می شود. کرمک نیز در کودکانی که در سن قبل مدرسه هستند و یا در سال‌های اول مدرسه قرار دارند، پیش می آید. هر دو گروه این کودکان می توانند با شپشک یا خارش دچار عفونت شوند که با تماس نزدیک شخص به شخص که در بازی های کودکانه اتفاق می افتد، منتقل می شود.

کیست انگلی طحال چیست؟

کیست هیداتیک نتیجه ی عفونت کرم پهن اکینوکوکوس می باشد که در هر جای بدن ممکن است ایجاد شود و یکی از آن ها طحال است.

کیست انگلی کبد چیست؟

این بیماری  اغلب بدون نشانه شروع می شود و ممکن است سال‌ها طول بکشد. نشانه های بیماری به سایز و جای کیست دارد. این بیماری هرچند که معمولا از کبد شروع می شود، اما می تواند به جاهای دیگر بدن مانند مغز و ریه ها نیز سرایت کند

آیا کیست انگلی کبد خطرناک است؟

از آنجا که این بیماری ممکن است به مغز و ریه سرایت کند خطرناک است و همچنین بیمار ممکن است  دردهای شکمی، کاهش وزن همراه با زردی پوست داشته  باشد. بیماری ریوی ممکن است باعث:

درد در قفسه ی سینه

تنگی تنفس

و سرفه شود.

کیست انگلی روده چیست؟

انسان بعد از خوردن گوشت خوک خام یا نیمه پخته که آلوده به کیست های تی.سولیوم هستند،کرم کدو می گیرند. وقتی کیست ها بلعیده شوند، به روده ی کوچک می چسبند و درون روده، بعد از گذشت تقریبا۲ماه تبدیل به کرم های کدوی بالغ می شوند.

کیست انگلی ریه

 کیست هیداتید ریه قابل پیشگیری است. باید درمورد تماس با سگ احتیاط کنیم و از مدفوع آن دوری کنیم و مراقب بهداشت دست، غذا و نوشیدنی باشیم.آلتراسونوگرافی از قسمت شکمی باید هر۵سال یکبار یا بیشتر انجام شود.

کیست انگلی در مغز

در بعضی بخش های جهان،  عفونت های مغزی ممکن است تبدیل به کرم یا سایر انگل ها شوند. این عفونت ها بیشتر در کشورهای توسعه یافته و مناطق شهری رایج هستند و در آمریکا کمتر رایج هستند.

بعد از اینکه مردم غذاهایی که همراه با تخم کرم کدو است را می‌خورند

ترشحات در شکم باعث می شوند که تخم ها به لارو تبدیل شوند.

لارو ها وارد جریان خون خواهند شد و برای همه ی بخش های بدن ایجاد مزاحمت می کنند، ازجمله مغز و ستون فقرا.

وجود  کرم در مدفوع:

وجود کرم  در مدفوع یکی از نشانه های کرم روده است و نشانه ای است که باید آن را جدی گرفت.آزمایشی که از مدفوع گرفته می شود وجود آن را ثابت می کند.

وجود کرم قرمز در مدفوع:

در بیشتر مواقع در صورت وجود کرم قرمز در مدفوع،پزشک دستور کرم زدایی یا مصرف آلبندازول می دهد. شما حتما باید در این مورد با پزشک مشورت کنید و سرخود دارو مصرف نکنید. شاید نیاز به درمان شما، بیشتر از چیزی باشد که فکر می کنید.

مالاریا

مالاریا بیماری است که در اثر گازگرفتن  پشه ی آنوفلس که عفونی باشد، منتقل می شود. پشه های عفونی انگل پلاسمودیوم را با خود حمل می کنند. وقتی این پشه شما را گاز بگیرد، پلاسمودیوم وارد جریان خون شما می شود. بین۴۸تا۷۲ساعت طول می کشد تا پلاسمودیوم درون گلبول های قرمز تکثیر شود و باعث شود تا سلول های عفونی شده از هم بپاشند.

آزمایش تشخیص انگل

این آزمایش انواع گوناگونی دارد از جمله:

آزمایش مدفوع که همچنین تست تخم و انگل نامیده می‌شود.

آندوسکوپی یا کولونوسوکوپی

آزمایش خون

پرتو ایکس

ام آر آی

سی ای تی

درمان دارویی انگل

درمان انگل

 اول باید بدانید چه نوع انگلی دارید؛ سپس خواهید دانست چطور آن را درمان کنید. بعضی ها خودشان درمان خواهند شد مخصوصا اگر سیستم ایمنی قوی و رژیم غذایی متعادلی داشته باشید. درمورد آن هایی هایی که خودشان از بین نمی روند باید به پزشک مراجعه کنید و داروی خوراکی مصرف کنید که به طور قطعی موثر هستند.

بعضی ها نیز ترجیح می دهند به جای داروها از درمان های خانگی استفاده کنند؛ هرچند که این درمان ها غیر اثبات شده اند.

درمان کرم آسکاریس

داروهای کرم کشی مانند آلبندازول و مبندازول، صرف نظر از نوع آن، انتخاب هایی برای درمان عفونت های آسکاریس هستند.

درمان انگل در بزرگسالان با طب سنتی

در طب سنتی به سیر و سرکه برای رفع انگل تاکید فراوان شده است و مصرف آن بدین شرح است:

سیرخام ناشتا و روزانه خورده شود، بهتر است. ولی هر طور که می‌توانید آن را مصرف کنید.  سرکه را (انگور خانگی در اولویت است و سرکه خرما ، انجیر، عسل و جو در اولویت های بعدی قرار دارند.درکل ترش بودن آن مهم است؛ هرکدام که ترش تر بود بهتر است.) روزی ۲ تا ۳ بار و هر بار ۳تا۴ قاشق غذا خوری مصرف کنید و اگر این مقدار نمی‌توانید، از قاشق مربا خوری استفاده کنید یا سرکه را با آب مخلوط کنید. مصرف ناشتا ی آن بهتر است. از آنجا که ممکن است این درمان ها برای جنین ضرر داشته باشد، خانم های باردار حتما باید با  پزشک خود مشورت کنند. یکی از فواید روزه گرفتن از بین رفتن انگل شمرده شده است به طوری که با گشنگی کشیدن کرم ها، آن ها میمیرند.

 

منبع: پذیرش 24 لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر انگل اخبار سلامت انگل روده اخبار مرتبط نشانه های وجود انگل در بدن چیست؟ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷ انگلی که کار جراحی پلاستیک و زیبایی رو انجام میده! ۱۴۰۱/۳/۱ انگلی که انسان را جذاب تر می کند! ۱۴۰۱/۲/۲۸ به این دلیل غذایی که مگس روی آن نشسته نخورید ! ۱۴۰۱/۱/۱۱ برای تغذیه ویروس های مفید بدن چه غذایی بخوریم؟ ۱۴۰۰/۱۲/۲۸ نقش انگل‌ ها در بروز عفونت آپاندیس ۱۴۰۰/۱۱/۵ آخرین ویدیو ها قلم قرمز روی نام کی‌ روش ۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۱۹:۳۰ چرا سریلانکا از اقتصادی توسعه یافته به شورش رسید؟ ۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۱۹:۲۲ توصیه عجیب یک دزد + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۱۹:۲۰ ثروت میلیارد دلاری دونالد ترامپ ۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۱۶:۳۷ ماشین فوق لاکچری امین حیایی در خیابان های تهران + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۱۵:۲۵ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال خرید تتر نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۹:۴۲ بزرگ ترین ابرماه سال در راه است ۱۹:۳۸ مراکز دائم عرضه مستقیم دام عشایر راه اندازی می شود ۱۹:۳۷ بررسی دو فوریت لایحه ضد تورمی دولت / کاهش حقوقی گمرکی واردات مواد اولیه ۱۹:۳۰ قلم قرمز روی نام کی‌ روش ۱۹:۲۵ رقابت ۱+۵ کاندیدا برای ریاست فدراسیون فوتبال ۱۹:۲۲ چرا سریلانکا از اقتصادی توسعه یافته به شورش رسید؟ ۱۹:۲۱ چرا گوشی من زیاد داغ می کنه؟ + راه حل ۱۹:۱۶ ۷ نکته رژیم غذایی برای زندگی طولانی تر و سالم تر ۱۹:۰۰ بایدن در خاورمیانه به دنبال حل چه چالش هایی است؟ ۱۸:۵۷ قیمت سکه امامی ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت ۱۸:۵۶ خرید کفش عروس با نکاتی که هر کسی نمیداند ۱۸:۴۸ ارزش سهام عدالت من (۲۰ تیرماه) ۱۸:۴۶ طرح تنظیم بازار یا نابودی بورس کالا؛ وزارت صمت به دنبال چیست؟ ۱۸:۴۰ آخرین قیمت دلار و یورو در صرافی ها ۱۸:۳۸ درمان قولنج گردن چیست؟ شکستن قولنج گردن و عوارض آن ۱۸:۳۶ تعطیلات تمام نشدنی بازار خودرو / افزایش دو میلیونی قیمت تیبا + جدول قیمت ۱۸:۲۳ طرح جالب امارات برای کوچک‌ سازی دولت؛ یکسال مرخصی با نصف حقوق ۱۸:۱۷ ثبت‌نام‌ کنندگان جدید واجد شرایط، یارانه و معوقات را می‌گیرند ۱۸:۱۶ چطوری هدفون رو به کامپیوتر وصل کنیم؟ ۱۸:۱۴ مرحله ۱۳۷ یارانه از ساعت ۲۴ امشب قابل برداشت است / واریز یارانه به حساب متقاضیان بازبینی دهک‌ بندی ۱۸:۰۵ درس سریلانکا به دولت های بدهکار؛ بحران در کمین است ۱۸:۰۰ دراگان اسکوچیچ برکنار شد ۱۸:۰۰ افزایش خدمات بانک رفاه کارگران به واحدهای تولیدی کشور ۱۸:۰۰ ماشین لباسشویی سامسونگ چند؟ (جدول) ۱۷:۵۷ راننده تاکسی کیف ۵ میلیارد تومانی دلار و یورو را به صاحبش رساند ۱۷:۵۴ دوست خوب چه خصوصیاتی دارد؟ ۱۷:۵۳ کارتن خالی طلا شد / ماهی ۱۲ میلیون تومان درآمد این شغل! ۱۷:۵۰ آموزش تصویری بستن تیک دوم خاکستری واتساپ ۱۷:۴۶ پس لرزه های خروج یک پوپولیست و ورود یک محافظه کار واقعی ۱۷:۳۷ خوراکی های ضدآفتاب را بشناسید ۱۷:۲۸ صالح آبادی: وام ازدواج باید ۱۰ روزه واریز شود ۱۷:۲۴ هر شانه تخم مرغ ۱۰۰ هزار تومان! ۱۷:۲۱ دلایل تعویض ال‌ سی‌ دی گوشی ۱۷:۱۹ اگر میخواهید ثروتمند شوید این کارها را انجام ندهید ۱۷:۰۶ تولیت حرم حضرت معصومه (س): توطئه استکبار در حوزه حجاب و عفاف را افشا کنید ۱۷:۰۳ کارخانه‌ها می‌توانند قانونی بیت کوین ماین کنند ۱۶:۵۹ برانکو شایعه حضور در تیم ملی ایران را رد کرد ۱۶:۵۵ حقوق کارکنان کاخ سفید چقدر است؟/ ۱۶ کارمند بایدن صفر دلار درآمد دارند! ۱۶:۴۶ واکنش کمالوندی به شیطنت غربی ها درباره راه اندازی آی‌ آر ۴؛ مسئله جدیدی نیست ۱۶:۳۸ نسخه اندروید تی‌وی اپلیکیشن لنز منتشر شد ۱۶:۳۷ ثروت میلیارد دلاری دونالد ترامپ ۱۶:۳۴ ایده پرداز ترور شهید حاج قاسم سلیمانی که بود؟/ ماجرای ایمیلی که در نهایت به دست ترامپ رسید! ۱۶:۳۲ حق العمل خدمات جایگاه های سوخت ۴۵ درصد افزایش یافت ۱۶:۳۰ عاقبت وحشتناک اضافه کردن نمک به غذای پخته! ۱۶:۲۶ مکاتبه با رییس جمهور برای ترمیم حقوق کارکنان رسمی شهرداری تهران ۱۶:۲۴ زمستان های بیت کوین چه زمانی بود؟ ۱۶:۲۳ جدیدترین قیمت گیلاس، زردآلو،‌ انگور و هندوانه ۱۶:۱۹ ورود غیرقابل شناسایی تاج و نبی به فدراسیون! ۱۶:۱۳ خودروی ایرانی روسی؛ در حد یک ایده ۱۶:۱۱ ۴ علامت مهم ابتلا در پیک جدید کرونا اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انگل اخبار سلامت انگل روده کیست انگلی کبد انگل های روده علائم انگل درمان انگل ۱۴۰۱ ۰۴ ۲۰ درمان کرم علائم کرم انگل روده روده چیست نشانه ها وجود کرم کرم روده کاهش وزن عفونت ها کرم معده ی درمان کرم کدو انگل ها ی روده ی انگل کرم ها روده ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۳۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید آمریکایی راه مشروطه کیست؟! + فیلم

هوارد باسکرویل در دهم آوریل ۱۸۸۵ میلادی در محله نارت پلاته آمریکا متولد شد و تحصیلات مقدماتی‎اش را در کالج این ایالت به پایان رساند.

باسکرویل که در سال ۱۹۰۷ میلادی به عنوان معلم تاریخ در مدرسه مموریال تبریز مشغول تدریس بود که در روز‌های پر تب و تاب مجاهدت مشروطه خواهان در برابر قوای دولتی، به جای تدریس تاریخ مردگان به زنده‌های تاریخ ساز تبریز پیوست و شریک حق جویی‌ها و حق طلبی‌های آنان شد.  

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • این سردردها نشانه چیست؟
  • شهید آمریکایی راه مشروطه کیست؟! + فیلم
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • سندرم ناخن زرد چیست؟
  • مالاریا مهم ترین بیماری انگلی تهدید کننده سلامت بشر در دنیا+ فیلم
  • نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو / فیلم
  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟