Web Analytics Made Easy - Statcounter

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیهان: مردم دلیل گرانی‌ها را می‌دانند؛ یارانه‌اش را هم می‌گیرند
کیهان با اشاره به افزایش قیمت ها در ماههای اخیر نوشت: وقتی دولت سیزدهم دست به اصلاح نظام یارانه‌ای کشور می‌زند، هم باید خودش هزینه این اصلاحات را به‌عنوان مجری و متولی امور بپردازد و هم مردم. گرانی‌ها در حقیقت تکانه‌های این اصلاحات اقتصادی هستند که گریزی از آن نیست اما در کنار آن رئیس دولت اصرار دارد که دلیل گرانی هر کالایی برای مردم کاملا روشن و شفاف شود. مگر می‌شود گرانی این روزها را انکار کرد؟ کافی است یک ماشین حساب برداریم و سراغ اعداد و ارقام سایت مرکز آمار یا بانک مرکزی برویم. با یک حساب و کتاب ساده می‌شود به میزان تورم قیمت کالاها پی برد. مردم به درستی از گرانی‌ها گلایه‌مند هستند اما تفاوت این گرانی با افزایش قیمت‌ها در دوره قبل این است که حالا مردم دلایل این گرانی‌ها را می‌دانند، یارانه متناسب با آن را دریافت کرده‌اند و در ضمن چشم امید به آینده اقتصاد کشور دوخته‌اند.

تیراندازی به مشاور علیرضا دبیر و سرقت لندکروز ۶ میلیاردی او!
مشاور علیرضا دبیر و مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان هدف سرقت مسلحانه در اتوبان امام علی (ع) قرار گرفت و ۴ سارق مسلح علاوه بر اینکه خودروی تویوتا لندکروز او را به سرقت بردند، به پای چپ او نیز دو مرتبه شلیک کردند. علی صفایی درباره سرقت مسلحانه خودروی تویوتا لندکروز او در اتوبان امام علی (ع) که منجر به شلیک دو گلوله به پای چپ او شد، اظهارکرد: شنبه ساعت ۱۰ شب در ترافیک اتوبان امام علی (ع) مشغول رانندگی بودم که یک خودروی سوناتا یا النترا با ۴ سرنشین به عمد از پشت به ماشین من زد. پس از این اتفاق کمی جلوتر و در زیر پل همت خروجی غرب در کنار اتوبان توقف کردم تا وضعیت ماشینم را بررسی کنم. آن‌ها هم متوقف شدند اما زمانی که از خودرو پیاده شدم ۳ نفر با کلت کمری از خودروی‌شان پیاده شدند و سمت من آمدند. مربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان در مسابقات جهانی مجارستان ۲۰۲۱، افزود: آن‌ها بلافاصله به من گفتند که مامور امنیتی هستند. یک نفرشان کلت را روی شکم من گذاشت و خواست که ریموت ماشین را به آن‌ها بدهم. من از این اتفاق شوکه شده بودم و روی دست او زدم تا کلت را از روی شکمم بردارد. او هم بلافاصله به پای چپ من شلیک کرد و یک نفر دیگرشان نیز بلافاصله برای دومین بار به پای چپ من شلیک کرد. خودروی من هم روشن بود و وقتی به زمین افتادم، ۲ نفر از آن‌ها پشت خودروی من نشستند و متواری شدند. ۲ نفر دیگر نیز با خودروی خودشان از روی پای راست من رد شدند و فرار کردند! آنها قصد داشتند به من شلیک کنند تا نتوانم دنبال‌شان بروم. آن‌ها حتی تلفن همراه من را نیز بردند.

کوشکی: زنان ارمنی و یهودی دوره قاجار هم حجاب را رعایت می کردند
محمد صادق کوشکی ، فعال سیاسی اصولگرا ، استاد دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه تهران: متاسفانه باید بگویم دولت آقای رئیسی در زمینه ترویج حجاب هیچ حرکتی انجام نداده است، با عرض معذرت آن مغزهای معیوبی که این حرف ها را می زنند باید بدانند که اگر دولت آقای رئیسی این حرکت را شروع کرده بود می گفتیم بله می خواهند اذهان را متوجه جای دیگری بکند.اما دولت آقای رئیسی حتی حاضر نیست ممیزی را در سینما و تئاتر اجرا کند. دولت آقای رئیسی در حوزه فرهنگ هیچ حرکتی را انجام نداده است . دولت رئیسی حاضر نیست فضای مجازی را قانونمند کند،آن وقت این دولت می خواهد در حوزه حجاب کاری انجام دهد ؟ نخیر اینطور نیست .کشور ما یک کشور اسلامی است و این یک مطالبه مردمی است که سال هاست وجود دارد. ما در طول تاریخ و حتی در دوره قاجار می بینیم با اینکه هیج اجبار و الزامی نبوده ، ولی زنان و شهروندان ارمنی ، زرتشتی و یهودی حجاب را رعایت می کردند . این یک هنجار اجتماعی است و کسانی که کشف حجاب می کنند تعداد محدودی هستند.

توصیه اژه‌ای: در مسئله عفاف و حجاب هیجانی برخورد نکنیم
محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه گفت: در مسئله عفاف و حجاب ضابط و قاضی باید در چارچوب قانون عمل کنند. دنبال کار هیجانی و زودگذر نباید باشیم، کار انجام شده باید متقن همراه با آرامش و تدبیر باشد. اگر اشتباهی کردیم نباید از اصلاح اشتباه خودمان ابایی داشته باشیم و کار اشتباهمان را توجیه کنیم.

اعتراض تند ظریف به انتشار «متنِ دزدانه‌ دست‌کاری‌ شده» سخنانش
محمدجواد ظریف وزیر سابق امورخارجه در واکنش به انتشار متن گفت و گویی منسوب به او در خبرگزاری فارس، در اینستاگرامش نوشت:
سلام دوستان
دنیای عجیبی است.
در دوران مسئولیت وزارت امور خارجه همراه با همکاران دلسوزم کوشش نمودیم وظیفه گزارش‌دهیِ شفاف و پاسخ‌گوییِ مستمر را در حد توان به صورت کتبی و شفاهی و گزارش‌های رسمی به مجلس شورای اسلامی به انجام رسانیم. که آخرین نمونه‌ی آن تدوین ۶ جلد کتاب "راز سر به مهر" و ارائه بیش از سه هزار صفحه گزارش و اسناد قابل انتشار مذاکرات برجام به مردم دلاور ایران بود. اما پس از پایان دوران وزارت، تنها به آموختن، پژوهش و آموزش پرداخته و از انجام مصاحبه و یا حتی سخنرانی عمومی خودداری کرده‌ام. به این امید که مزاحمتی در راه اجرای سیاست‌های موردنظر مسئولان کنونی برای رفع مشکلات مردم و کشور ایجاد نکنم. همزمان به رسم ادب، دیدار و گفتگوی خصوصی را به شرط صریح رسانه‌ای نشدن می‌پذیرفته‌ام – که ظاهراً باید در آن هم تجدیدنظر کنم. متأسفانه در چندروز گذشته، یک خبرگزاری به روش همیشگی‌ خود در بی‌توجهی‌ به اصول ابتدایی اخلاق حرفه‌ای، دزدانه به بخش‌های تقطیع شده‌ای از یک گفتگوی دوساعته، دانشگاهی و غیرخبری با جمعی از اساتید و دانشجویان دست‌یافته و آن را به شکلی گزینشی، تحریف شده و خارج از موضوع بحث منتشر کرده و سپس خود و همراهانش بر آن متنِ دزدانه‌ی دست‌کاری‌شده حاشیه نگاری کرده و با ببر کاغذیِ خودساخته به جنگ و مناظره پرداخته‌اند. از آنجا که آن گفتگو خصوصی و غیرخبری بوده، آن‌را ضبط نکرده‌ام ولی دوستان رسانه‌ای همه می‌دانند که متن کامل یک گفتگوی دوساعته دست‌کم دوازده هزار کلمه می‌شود و نه متن تقطیع و تحریف شده کنونی که با همه حاشیه نویسی ها کمتر از سه هزار کلمه است. موضوع آن گفتگو نیز برخلاف ادعای ناشران، ارائه یک تحلیل دانشگاهی پیرامون تکثر منابع قدرت در جهان کنونی و اهمیت روایت سازی از یک سو و تحلیل برنامه‌ریزی، روایت‌سازی و مدیریت رفتاری رژیم صهیونیستی به عنوان یک مثال از سوی دیگر بود. علاقمندان به ببر واقعی – و نه کاغذی – می‌توانند تفصیل بحث را در کتاب "دوران گذار روابط بین‌الملل در جهان پساغربی" که در سال ۱۳۹۵ منتشر کردیم ملاحظه کنند.

کارتن خالی طلا شد
ماشین های خرید ضایعات انباری و منازل که بسیار پر سر و صدا هم هستند در تمام کوچه و خیابان‌ها بسیار زیاد شده‌اند.هر کیلو کارتن خالی ۴هزار تومن شده است. هر کسی زود تر به مغازه و فروشگاه‌ها برسد و کارتن ها را جمع کند برنده است. کارتن خالی حکم طلا پیدا کرده است.درآمد روزانه این شغل حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومان است که در ماه به حدود ۱۲ میلیون تومان می‌رسد.صدای ضبط شده برای پخش از بلندگوی وانت هم دیگر رایگان نیست و ۱۵ هزار تومان هزینه دارد.بیشتر درآمد این شغل از جمع آوری دور ریز کارتن های خالی در جلوی سوپرمارکت ها و فروشگاه هاست. / گسترش نیوز

فعال سیاسی اصولگرا: مسیر تاج زاده، براندازی با پوشش اصلاح‌طلبی است
بیژن مقدم، فعال سیاسی اصولگرا:مسیر تاجزاده، براندازی با پوشش اصلاح‌طلبی است اما بسیاری از افراد در جریان اصلاحات چون می‌دانستند که روش تاجزاده خسارت‌های بیشتری برای آن‌ها خواهد داشت، تاجزاده را قبول ندارند و عملا میان خود و تاجزاده مرزبندی دارند.روش تاجزاده مدلی از براندازی است و بابت همین موضوع جریان اصلاحات دنبال او راه نیفتاد، او این اواخر سعی کرد میان خود و جریان سلطنت‌طلب مرزبندی کند که آن هم به نظر من، یک پوشش است. مناظره اخیر تاجزاده با طرفداران حاکمیت پهلوی، درواقع برای این بود که ننگ حمایت اصلاح‌طلبان از پهلوی پاک شود.تاجزاده پیش‌تر در سال‌۸۸ هم سابقه بازداشت و زندان داشته است و به نظر من، او خودش تعمدا کاری می‌کند که به بازداشتش ختم شود. رفتار تاجزاده نوعا به گونه‌ای است که می‌خواهد بازداشت برایش رقم بخورد تا چیزهایی که ندارد ازجمله حمایت اصلاح‌طلبان را به دست بیاورد./صبح نو

نماینده مجلس: وزارتخانه‌های صمت و راه‌وشهرسازی باید تفکیک شوند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وزارت صمت باید به سه وزارتخانه تبدیل شود تا بخش صنعت برود کار تخصصی خودش را انجام دهد و وزارت معدن هم با تمرکز بر بخش معدن به عنوان یکی از پیشران‌های اقتصاد کشور بیاید این حوزه را فعال کند و بخش بازرگانی هم حوزه بازار و معیشت مردم را مدیریت کند.شهباز حسن‌پور بیگلری نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص نظر دولت مبنی بر تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: به نظر من هم وزارت صنعت، معدن و تجارت و هم وزارت راه و شهرسازی باید تفکیک شوند، در گذشته با توجه به کوچک‌سازی دولت، مجلس تصمیمی را مبنی بر ادغام این وزارتخانه‌ها گرفت اما متاسفانه نه‌تنها کوچک‌سازی انجام نشد، بلکه هزینه‌های دولت بیشتر و بیشتر شد و کارآمدی کاملا تنزل پیدا کرد.وی ادامه داد: در نتیجه با توجه به وضعیت مسائل معیشتی مردم و نیاز جدی به کنترل بازار، امروز تشکیل وزارت بازرگانی یک نیاز ضروری است.نماینده مردم سیرجان با اشاره به وضعیت حوزه معدن، عنوان کرد: حتی بنده معتقدم که وزارت صمت باید به سه وزارتخانه تبدیل شود؛ چراکه اکنون گرایش و تمرکز این وزارتخانه روی صنعت قرار گرفته و معادن هم رها شده‌اند. یعنی در کشوری که بهشت معادن دنیاست امروز چند هزار معدن رها شده و راکد داریم.

فعال اصلاح‌طلب: برجام احیاشدنی نیست؛ باید به فکر توافقی جدید باشیم
مهدی آیتی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «واقعیت این است که برجام سال 2015 تمام شده است و دیگر نمی‌شود با آن توافقنامه با آمریکا و کشورهای اروپایی به نتیجه‌ رسید. از آن توافقنامه سال‌هاست که می‌گذرد و شرایط دنیا تغییر کرده است. برجام برای همان زمانی که آقای روحانی رئیس‌جمهور و آقای ظریف وزیر خارجه بود، مناسب بود نه حالا که ترامپ از آن خارج شد و بعد از آن کلی اتفاقات دیگر در دنیا رخ داد و حالا زمان آن نیست که با مذاکراتی زمان‌بر وقت مردم را بگیریم برای توافقنامه‌ای که اساسا احیاشدنی نیست».او ادامه داد: «اکنون که میزان مشکلات روزبه‌روز بیشتر می‌شود، بهتر است دنبال توافقنامه‌ای جدید باشیم و دست از این شکل دیپلماسی خسته‌کننده و بی‌نتیجه برداریم. باید گفت‌وگوهای تازه‌ای با طرفین غربی و به طور مشخص با آمریکا انجام دهیم و به نظر من باید به طور مستقیم با آمریکا وارد مذاکره شویم».

کنایه روزنامه جمهوری اسلامی؛ شانس آورده‌اید با مردمی نجیب طرف هستید
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: خدا واقعا به این دولت شانس داده است. این را حتما به آن‌ها بگوید هرکس صدایش را می‌شنود. بگوید، شانس آورده‌اید که با مردمی در نهایت نجابت طرف هستید و الا اگر مثل مخالفان روحانی بودند که قصه ۹۶ و ۹۸ تکرار می‌شد! اما خدا را شکر که نجیبند صاحبان حق که داد خود را در آرامش مطالبه می‌کنند.همان‌هایی که در دولت سابق حوادث غیر مترقبه را هم به حساب بی‌عرضگی دولت می‌نوشتند، امروز جوری دامن برمی‌چینند از قبول مسئولیت و می‌گویند امتحان الهی که انگار کارمند واحد امتحاناتند!خب، آقایان کارشناس امتحان الهی، لطفا بفرمایند قصه پُرغصه و اجرای معیوبِ افزایشِ حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم در جدولِ امتحانات الهی قرار دارد؟ بی‌توجهی به قانون و نظرِ مجلس ازسوی دولت و ناشنیده گرفتن فریاد صاحبان حق چطور؟ آیا این هم در شمار امتحانات است؟ خرداد که ماه امتحانات بود جایش را به تیرماه داد. آیا باز هم بازنشستگان در این ماه گرم باید در کف خیابان باشند؟ این هم لابد امتحان عملی است، نه؟!خدا واقعا به این دولت شانس داده است. این را حتما به آن‌ها بگوید هرکس صدایش را می‌شنود. بگوید، شانس آورده‌اید که با مردمی در نهایت نجابت طرف هستید و الا اگر مثل مخالفان روحانی بودند که قصه ۹۶ و ۹۸ تکرار می‌شد! اما خدا را شکر که نجیبند صاحبان حق که داد خود را در آرامش مطالبه می‌کنند. احترام بگذارید به اجرای قانون و وفق مصوبه شورای عالی کار و تامین اجتماعی، حق را به صاحب حق برگردانید اگر امتحانات تا شهریور ادامه ندارد!کمیسیون تطبیق مجلس هم مصوبه دولت را غیر قانونی اعلام کرد. می‌شود بفرمایید پافشاری بر مصوبه غیر قانونی هم امتحان الهی است؟ دولتی‌ها امتحان می‌دهند یا بازنشستگان؟شما که «عالم السر والخفیات» هستید و به امور غیبی آگاه، می‌شود بفرمایید کاهش ارزش پول ملی «از الآن تا الآن» هم در جدول امتحانات هست آیا؟ این که با یک رقم مشخص، در ماه قبل چقدر قدرت خرید داشتیم و امروز چقدر هم محاسبه می‌شود در بارم‌بندی نمرات یا خیر؟ یک سؤال دیگر؛ آیا تأیید نکردن مصوبه تامین اجتماعی و افزایش معکوس حقوق، مصداق منع مردم از دسترسی به اموال‌شان شمرده نمی‌شود؟ هرکس به اندازه‌ای که حق بیمه پرداخته توقع دریافت دارد و حق هم با اوست چطور پلکان را از جیب دیگران معکوس می‌کنید؟راستی وقتی امسال دارید به نرخ روز حق بیمه می‌گیرید آن هم با رقمِ پایه ۴ میلیون و ۱۷۵ هزار تومان چرا به نرخ پارسال حقوق می‌دهید با نرخ ۲ میلیون ۶۵۰ هزار تومان + ۱۰ درصد؟ نمی‌شود به همان نرخ پارسال به علاوه ۱۰ درصد بگیرید؟ می‌شود بفرمایید متر و معیار شما برای پرداخت چرا با دریافت میزان نیست؟ آیا این‌ها همه امتحان الهی است؟ جوابش را شما می‌دهید یا باید از فرشتگان خدا بگیریم لابد!

جعفر پناهی بازداشت شد
جعفر پناهی یکی از فیلمسازان ایرانی امروز در دادسرای تهران بازداشت شد.جعفر پناهی یکی از فیلمسازان ایرانی که امروز برای بررسی پرونده دیگر کارگردان ایرانی «محمد رسول اف» به دادسرای تهران مراجعت کرده بود بازداشت شد.هنوز از علت بازداشت پناهی و ارتباط وی با پرونده رسول اف و دیگر دستگیر شدگان هفته اخیر اطلاعی در دست نیست.

جوانفکر: ساختمان ولنجک حق احمدی‌نژاد است
علی اکبر جوانفکر در گفت و گو با منیبان در رابطه با حواشی اخیری که در مورد دفتر کار احمدی نژاد در ساختمان ولنجک پیش آمده اظهار کرد: هر رئیس جمهوری پس از پایان دوره اش یک ساختمان در اختیار دارد و این را سازمان مستضعفین در اختیار قرار داده است، این ساختمان هم طبق همین روال حق احمدی نژاد است.او ادامه داد: علت اینکه برخی به این ساختمان محقر می تازند این است که فکر می کنند احمدی نژاد در کاخ سکونت دارد، اما واقعیت این است که ساختمان ولنجک محقر است و در آن کارهای اداری انجام می شود.جوانفکر در توضیح اینکه آیا واقعا ابلاغیه یا حکمی برای تخلیه دریافت شده است یا خیر، گفت: هیچ فشار و دستوری برای تخلیه برای ما نیامده است و این یک روال است که ساختمانی در اختیار هر رئیس جمهوری، قرار بگیرد.گفتی است، عبدالرضا داوری، مشاور رسانه‌ای سابق احمدی نژاد، در توییتر نوشته بود:پرویز فتاح: آقای خاتمی ملک بنیاد مستضعفان که در اختیار بنیاد باران بود را به موقع تخلیه کرد اما آقای احمدی نژاد ملک ۱۸۰۰ متری بنیاد در ولنجک را تخلیه نمیکند. دوسال از این مصاحبه فتاح گذشت و هنوز احمدی نژاد ملک ۵۰۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان را در تصرف دارد # مردی از جنس مردم

سایه نگرانی از شیوع کرونا بر بازار نفت
به دنبال انجام یک آزمایش گسترده کرونا در چین که احتمالا به تقاضا برای نفت آسیب خواهد زد و و این نگرانی بر نگرانی در مورد عرضه کم نفت پیشی گرفته است، قیمت نفت در معاملات پرنوسان امروز کاهش یافت. هر بشکه نفت برنت با یک دلار و 66 سنت کاهش 105.36 دلار فروخته شد. قیمت نفت برنت روز جمعه 2.3 درصد افزایش یافته بود. هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و 97 سنت کاهش 102.82 دلار معامله شد. نفت وست تگزاس اینتر مدیت WTI روز جمعه 2 درصد افزایش قیمت داشت.

هر شانه تخم مرغ ۱۰۰ هزار تومان شد
مشاهدات میدانی از خرده فروشی‌های سطح شهر تهران حاکی از رسیدن قیمت هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ به محدوده ۸۵ تا ۱۰۰ هزارتومان است. این در حالیست که هفته گذشته قیمت آن ۸۰ تا ۸۵ هزارتومان بود. افزایش قیمت تخم‌مرغ در حالیست که ناصر نبی پور، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران اخیرا در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده با توجه به اینکه قیمت هر شانه تخم مرغ در مرغداری حدود ٧٣ هزار تومان است، با احتساب کرایه حمل و سود برای فروشنده، قیمت ١٠٠ هزار تومان برای مصرف کننده منطقی است.

پرواز مرغ بالاتر از نرخ مصوب
در حالیکه نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ گرم ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده است مشاهدات میدانی حاکی از افزایش نرخ این کالا به حدود ۶۶ هزار تومان در هر کیلوگرم در سطح مرغ فروشی‌ها است.

درخواست ژاپن از مردم برای کاهش مصرف گاز
ژاپن در پی ریسک اختلال عرضه گاز روسیه، ممکن است از مصرف کنندگان عادی و شرکت‌ها بخواهد مصرف گاز طبیعی را کاهش دهند.

دلار به کانال 30 هزار تومان رسید
امروز (دوشنبه 20 تیرماه 1401) نرخ دلار توافقی (عرضه از سوی صادرکننده و خرید از سمت صرافی مجاز) در کانال 30 هزار در نوسان افزایشی است. آخرین نرخ توافقی دلار آمریکا به رقم 30160 تومان رسیده است.
 
خطر رکود اقتصادی برای منطقه یورو
به گفته اقتصاددانانی که در نظرسنجی بلومبرگ شرکت کردند، با افزایش احتمال کمبود گاز طبیعی و باقی ماندن تورم در سطوح بی‌سابقه، خطر رکود اقتصادی در منطقه یورو در حال افزایش است. احتمال انقباض اقتصادی از ۳۰ درصد در نظرسنجی قبلی و ۲۰ درصد قبل از حمله روسیه به اوکراین به ۴۵ درصد افزایش یافته است. آلمان، یکی از آسیب پذیرترین اعضای بلوک ارزی در برابر کاهش جریان‌های انرژی روسیه به احتمال زیاد شاهد کاهش تولید اقتصادی نخواهد بود اما اریک یان ون هارن، استراتژیست در رابوبانک گفت: ما رکود اقتصادی را بر اساس تحریم نفتی که قبلا اجرا شده و تاثیر افزایش قیمت نهاده بر صنعت فرض می‌کنیم. اقتصاد آلمان در حال حاضر در حال کاهش و روند به وضوح نزولی است.

کالابرگ مانع از تورم بازار و متلاطم شدن اقتصاد می‌شود 
رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اجرای صحیح طرح کالابرگ الکترونیکی به عنوان مصوبه مجلس در قانون بودجه سال 1401 تاکید کرد و گفت: از آنجا که پرداخت نقدی یارانه موجب تورم و افزایش نقدینگی در کشور می‌شود، تامین اقلام اساسی از طریق کالابرگ بهترین روش برای کمک به آن‌ها به شمار می‌آید، ضمن آنکه کالابرگ الکترونیکی سبب چرخش پول و رسیدن آن به دست تولیدکننده می‌شود. وی با بیان اینکه کالابرگ مانع از متورم شدن بازار و در ادامه متلاطم شدن اقتصاد کشور خواهد شد، گفت: دولت باید برای کاهش فشار اقتصادی به مردم از راهکارهای همچون کوپنی کردن کالاهای اساسی استفاده کند. طرح کوپنی کردن ارزاق هرچه سریع‌تر توسط دولت عملیاتی شود تا کالاها مطابق قیمت مصوبه دولت به دست خانوارها برسد چراکه نوسانات شدید قیمت ارز و دلار مانع از کنترل قیمت‌ها شده است. عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح توزیع کالابرگ الکترونیکی علاوه‌بر کمک به مردم، کمک به دولت و تولیدکننده است، اظهار کرد: اگر این پول به تولیدکننده نرسد چرخه تولید خود را ادامه نمی‌دهد اما توزیع کالابرگ به این چرخه کمک کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات دوحه آیت الله ناصری شینزو آبه مصطفی تاجزاده اسکوچیچ بسته ویژه خبری حجاب و عفاف حجاب اجباری حجاب اختیاری مذاکرات دوحه آیت الله ناصری شینزو آبه مصطفی تاجزاده اسکوچیچ مجلس شورای اسلامی دولت آقای رئیسی ساختمان ولنجک افزایش قیمت امتحان الهی هزار تومان احمدی نژاد نظر من پای چپ گرانی ها تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۳۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: دشمن با نقشه‌های خود درباره حجاب و عفاف، قصد دارد به سلامت جامعه آسیب بزند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام عبودی، شامگاه_ جمعه، هفتم اردیبهشت_ در کارگاه آموزشی حجاب و عفاف در حضور فرهنگیان شهرستان بویراحمد، اظهار کرد: حجاب و عفاف موضوع بسیار مهمی برای معلمان است، مگر می‌شود شغل معلمی را بپذیریم، بعد قوانین این شغل را رعایت نکنیم و قانون را به‌هم زد.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف مربوط به بشریت است و نگاه دین ما نسبت مسئله حجاب و عفاف متفاوت است، افزود: در هر مسئله‌ای باید فکر و اندیشه را اصلاح نمود، در دنیا اندیشه‌ها خیلی متفاوتی وجود دارد، خداوند پیامبران و امامان را فرستاد که اندیشه صحیح را به ما یاد دهند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به داستان حضرت موسی (ع) که به کوه طور رفت و با خدا مناجات کرد، گفت: حضرت موسی فرمودند؛ «خدایا مرا ببین» خداوند، فرمودند؛ «هرگز مرا نخواهی دید» شاعران به این قصه سه نگاه متفاوت دارند پس باید ماها نیز نگاه‌مان را اصلاح نمائیم.

وی تصریح کرد: بعضی از افراد عریان بودن را مترقی بودن می‌دانند، در صورتی که این موضوع نشان از بی‌غیرتی و بی‌عفتی است.

عبودی خاطرنشان کرد: مرد باید قوام زندگی باشد، باید مدیر زندگی باشد، ما باید بُعد دنیایی حجاب و عفاف را مدنظر داشته باشیم، عزت و شرافت در این مورد باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: در مورد بی‌حجابی و بی عفتی معتقد به برخورد تنها نیستیم، این مورد آخرین مرحله است، فلذا اساس کار در این مورد تبیین و گفت‌وگو است با رعایت حفظ شأن و شخصیت طرف مقابل خیلی از کسانی که اهل رعایت نیستند با ارشاد و راهنمایی قابل توجیه و پذیرش هستند.

در ادامه صالح داستار سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: روز معلم تجلیل از موفقیت‌ها و ارزش‌ها است، منظور پاسداشت مقام رفیع معلم است معلمی شغل انبیا الهی بوده و این شغل رفیع است.

وی افزود: یکی از مدارسی که زودتر از مدارس دیگر راه‌اندازی شد حوزه علمیه آیت الله ملک حسینی بود، باید یاد کنیم از این شخصیت برجسته و از مفاخر استان که معلمی جامع بود.

داستار با بیان اینکه رهبر کبیر انقلاب فرموده‌اند؛ «دانشگاه دیر است به مدرسه برسیم»، تصریح کرد: دشمنان درصدد هستند که حجاب را از زنان و دختران بگیرند، قصد آسیب زدن به سلامت، روح و روان و جریحه‌دار کردن روح مردم و جامعه را دارند، بنابراین ما باید هوشیار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان سرمایه‌های اصلی ما هستند باید به دنبال فرزندپروری دینی و الهی باشیم، باید به دنبال تعمیق باورها بود، بنابراین مدارس تحت مدیریت مدیران باید از تربیت دینی و الهی بهره‌مند شوند.

کد خبر 748177

دیگر خبرها

  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • کیهان: با تخلف باید برخورد شود چه دزد باشد چه زن بی‌حجاب!
  • مومنی، اقتصاددان: در هشت سال دولت احمدی نژاد، قیمت نان 32 برابر شد!
  • امر به معروف در حجاب به گونه‌ای باشد که مردم به اصل نظام بدبین نشوند
  • حکمت عفاف و حجاب در ادیان آسمانی
  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد