Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اراک گفت: بسیاری از سازمان های شهرداری از برنامه‌های بلندمدت شهرداری بی اطلاعند.

پیمان عین القضاتی بیستم تیرماه ۱۴۰۱ در صحن رسمی شورای شهر اراک اظهار کرد: فصل کاری در حال از دست رفتن است، اما هنوز سازمان ها طبق برنامه پیش نمی روند در حالی که باید به برنامه راهبردی عملیات و سند چشم انداز شهرداری توجه ویژه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: یک برنامه از پیش تعیین شده وجود دارد که می تواند شهرداری را در مسیر دست پیش ببرد، اما در حال از دست دادن زمان هستیم.

عین القضاتی با اشاره به فعالیت ستاد سفر در کل سال، افزود: با تخریب میدان ورودی شهر عملا مسافران در شهر بلاتکلیف هستند و لازم است که چهار نقطه مشخص شده در کمیسیون در این رابطه، تجهیز شوند و تابلوهای راهنما نصب شود چراکه اربعین نیز نزدیک است.

وی با اشاره به اینکه تا امروز قراردادی با پیمانکار برای شروع کار در دره گردو بسته نشده است، افزود: سه میلیارد تومان اعتبار بازار اراک در سال گذشته جذب نشد و شنیده شد که شهردار اخیرا در جلسه فرمانداری گفته است که ۴ میلیارد تومان به بازار اختصاص می یابد، اما سوال این است که این رقم چهار میلیارد تومان جدا از ۳ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده در بودجه ۱۴۰۱ است یا رقم ۴ میلیارد تومان را لفظی گفته است؟

عباس خسروانی سخنگوی شورای شهر اراک نیز اظهار کرد: شهر و شهرداری به برنامه راهبردی نیاز دارند چراکه در حال پیاده کردن طرح حسابداری تعهدی هستیم و باید براساس برنامه پیش برویم.

وی با تاکید بر اینکه در پروژه ۸۱۰۰ واحدی باید مراقب تمام حقوق شهرداری بود، گفت: در صدور پروانه ساخت، شهرداری دقت کند که کلاه سرش نرود، مسئله سرانه ها از همین امروز جدی گرفته شود و پیش از زخمی شدن پروژه، اتمام حجت صورت گیرد تا شهر ۶۰۰ هزار نفری، فدای یک پروژه نشود.

خسروانی بیان کرد: برای خرید نرم افزارها، هزینه های بسیاری توسط شهرداری صورت گرفته است، اما ظاهرا از تعدادی از آنها استفاده نمی شود، مکاتبه ای با شهرداری صورت گرفت تا علت عدم استفاده از نرم افزارها عنوان شود.

وی در ادامه افزود: موضوع سگ های ولگرد در حال تبدیل شدن به یک بحران در اراک و حتی کشور است، شهرداری زحمات زیادی را متقبل می شود، اما حمایت نمی شود. در این خصوص باید کار رسانه ای در شهرداری آغاز شود تا اطلاع رسانی به شهروندان صورت گیرد و همچنین سایر نهادهای مرتبط در این موضوع باید پای کار باشند.

علی جعفر محصولی نایب رییس شورا نیز در این جلسه گفت: روز تودیع و معارفه شورای پنجم، برخی از اعضا، تعداد بالای حساب های شهرداری را به گردن شورای چهارم انداختند در حالی که این حساب ها برمبنای مصوبه ایجاد شده بودند.

وی تصریح کرد: چرخش پول از طریق بانک انجام می گیرد و بر این اساس واریز و گردش پول به حساب اشخاص، در چرخه ای غیر از این امکانپذیر نیست.

به گزارش ایسنا؛ در این جلسه رضا قریشی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر نیز بیان کرد: شهرداری ۴۳ فقره حساب را به شورا جهت انسداد اعلام کرد، البته تعداد این حساب ها بیشتر است، البته این اتفاق قابل تامل و این دستورالعمل، اتفاق مبارکی است که یکپارچگی حساب ها را به دنبال خواهد داشت.

داوود قربانی اضافه کرد: گاهی اخباری مبنی بر چرخش و گردش پول در حساب شخصی افراد به گوش می رسد که باید رسیدگی شود.

در این جلسه علی چگینی رییس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر در خصوص خرید بیل بکهو از شرکت هپکو و مخالفت با خرید این تجهیزات از شرکت تراکتورسازی تبریز بیان کرد: محصولات شرکت هپکو نسبت به دیگر شرکت ها دارای کیفیت بیشتری است و مسلما با خرید از شرکت هپکو ضمن کمک به این شرکت، محصولات با کیفیت برای شهرداری خرید می شود، همچنین به لحاظ دریافت خدمات پس از فروش، خرید از شرکت هپکو نسبت به دیگر شرکت ها مزیت بالاتری دارد.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد ناهماهنگی در مجموعه شهرداری دیده می شود و عموما مکاتبات ابتر باقی می مانند، همچنین برخی از مسئولین و مدیران شهری با رفتار خود باعث نارضایتی مردم شده اند.

به گزارش ایسنا، علی اصغر غفاری دبیر شورا نیز بیان کرد: سازمان عمران شهرداری در حال اورهال تجهیزات خود است و با توجه به انجام تعمیرات، نیازی به خرید ۵ دستگاه بیل بکهو نیست و دو دستگاه کفایت می کند و با توجه به صلاح کار و اینکه قیمت تجهیزات کمتر از تفویض اختیار به شهردار است، باید شهرداری راسا در این مورد تصمیم گیری کند.

وی در خصوص طرح سوال از شهردار اراک بیان کرد: هشتم خردادماه شورا سوالاتی از شهردار پرسید. طبق قانون شهردار ۱۰ روز برای پاسخ فرصت دارد که تا امروز ۴۰ روز از طرح سوال گذشته است و باید جهت پاسخگویی به سوالات اقدامات لازم انجام شود.

غفاری اضافه کرد: در جلسه بررسی پروژه ۲۴ متری، شهردار در مورد پروژه نظری ارائه کرد، در حالی که شورا دو مرتبه از شهرداری اراک درخواست اطلاعات از پروژه کرده بود که ارائه این اطلاعات از سوی شهرداری تاکنون انجام نشده است و شهردار باید نسبت به این رفتار پاسخگو باشد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه درخواست انسداد و بستن حساب های شهرداری نزد تمامی بانک ها به موجب دستورالعمل خزانه داری، ابلاغی از سوی وزارت کشور، ادغام سه مجموعه آموزش شهرداری کلانشهرها شامل آکادمی پسماند، مدرسه ترافیک و مدرسه همیار آتش نشان در یک مجموعه به نام مدرسه ترافیک ذیل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک،  مصوب شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداري اراك میلیارد تومان شرکت هپکو شورای شهر حساب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۴۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج

به گزارش همشهری آنلاین، براساس اعلام سازمان حج و زیارت با تلاش مستمر دست اندرکاران و مدیریت هزینه ها و تسویه حساب نهایی با شرکت های طرف قرارداد، در حوزه های مختلف خدماتی حج، مبلغی از وجوه دریافتی به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲ بازگردانده خواهد شد.

شرایط پرداخت ارز حجاج اعلام شد | زائران خانه خدا نمی‌توانند ارز مسافرتی بگیرند؟

در اطلاعیه سازمان حج و زیارت در این ارتباط آمده است: «با تغییر در برخی از فرآیندها به منظور مدیریت هزینه ها در بخش های حمل و نقل، تغذیه و تدارکات، خدمات پزشکی و همچنین کاهش خادمان ضیوف الرحمن ( عوامل اجرایی ، فرهنگی و پزشکی ) و از طرفی حمایت های دولت مردمی در تامین ارز مورد نیاز خدمات هواپیمایی و فرودگاهی، مبلغی به عنوان مانده عملیات شناسایی شد، لذا مقرر گردید از امروز تا ۱۰روز آینده به حساب ۸۲۵۰۰ زائر حج تمتع سال ۱۴۰۲ مبلغ ۸۵ میلیون ریال مسترد شود.

در خبر پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت در این زمینه تاکید شده است: «از آنجا که مبالغ صرفه جویی شده مربوط به هزینه هائی غیر از موضوع اسکان حجاج بوده است، مبلغ محاسبه شده برای کلیه زائران یکسان می باشد.»

کد خبر 848542 منبع: ایسنا برچسب‌ها هزینه خبر مهم حج - سازمان حج و زیارت

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • پرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان به حساب تولیدکنندگان برق
  • شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • بازگشت ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است