Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@14:18:17 GMT

صادرات سمنان برای رشد اقتصادی ۸.۵ درصدی تقویت شود

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۴۴۱۵

صادرات سمنان برای رشد اقتصادی ۸.۵ درصدی تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان عصر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان سمنان اظهار کرد: امروز به‌واسطه همت بالای تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان و ایجاد بستر اشتغال، شاهد این هستیم که نرخ بیکاری استان بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در سه‌ماهه نخست سال جاری به کمترین میزان خود در ۹ سال گذشته رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما مکلف به حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان هستیم و در راستای گره‌گشایی از مشکلات آنان گام برمی‌داریم.

استاندار سمنان ادامه داد: حمایت از سرمایه‌گذاران به‌صورت ویژه در دستور کار و مورد توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باشد.

هاشمی تصریح کرد: لازم است تا جلسات کارگروه توسعه صادرات استان به‌صورت مستمر و با جدیت به‌منظور بررسی و رسیدگی به امور صادرکنندگان استان تشکیل شود.

استاندار سمنان گفت: دغدغه‌های تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان در امور مختلف در جلسات کارگروه توسعه صادرات با دستور کار مشخص و حضور مدیران کل مربوطه بررسی و رسیدگی خواهد شد.

هاشمی بیان کرد: صادرات مؤلفه‌ای تأثیرگذار در بحث تحقق رشد ۸.۵ درصدی استان است و از این‌رو، ضرورت دارد امور در این حوزه تقویت شود تا در آینده شاهد افزایش صادرات در استان باشیم.

انتهای پیام/74001/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: صادرات توسعه صادرات سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان صادرکنندگان استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۴۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما سرپرست میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: نشست بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین با بررسی بنای آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی به‌عنوان نمونه مطالعه در استان سمنان برگزار شد.
سروش هاشمی گفت: از مهم‌ترین دستاوردهای این نشست ، ارائه طرح مرمت مبنی بر استانداردهای جهانی بود.
در این نشست، گروه پژوهشگران موسسه بین‌المللی ایسکاراسا به دستاورد خود در زمینه‌های مطالعات سازه، مصالح، خاک، پایش از طریق آزمودن ارتعاشی و فروشست زمین پرداختند.
بررسی موضوع فرونشست زمین و پیامدهای آن از موضوعات مهمی بود که در این نشست بررسی شد.
پروفسور گرون آرون؛ استاد دانشگاه صنعتی بیلدیز ترکیه، نیلکون اوگون؛ مدیرعامل شرکت مشاور مرمت کشور ترکیه از سخنرانان بین‌المللی ، فاطمه داوری؛ مدیرکل حفظ و احیای بناها بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی، مهرداد حجازی؛ استاد تمام دانشگاه اصفهان و محمود هاشمی؛ دانشیار دانشگاه اصفهان سخنرانان این نشست بودند.

دیگر خبرها

  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می دانید؟​
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • استاندار سمنان: تامین آب پایدار یکی از مشکلات اصلی استان است