Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@16:08:12 GMT

اشتیاق فعالان اقتصادی ایتالیا برای همکاری با ایران

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۴۵۰۶

اشتیاق فعالان اقتصادی ایتالیا برای همکاری با ایران

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه برنامه سفر به ایتالیا، عصر امروز (دوشنبه) ۲۰ تیرماه، با تعدادی از سرمایه گذاران و صاحبان صنایع این کشور دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

در این دیدار، وزیر امور خارجه طی سخنانی، با اشاره به قدمت ۱۶۰ ساله روابط دو کشور، اظهار داشت: اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در اروپا، بر کار با ایتالیا متمرکز است و با توجه به اینکه اقتصاد دو کشور مکمل است، زمینه‌های فراوانی برای همکاری‌های مشترک وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرعبداللهیان با اشاره به بحران کرونا و جنگ اوکراین، دو مسئله مهم امنیت غذایی و امنیت انرژی را مورد توجه قرار داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با فعال کردن مسیر ترانزیت شمال - جنوب و شرق - غرب، به دنبال کمک به حل بحران‌های موجود است.

وزیر امور خارجه کشورمان بر اجرای موافقتنامه‌های دو کشور تأکید و با اشاره به فعال شدن پرواز مستقیم تهران - رم در هفته جاری، نسبت به افزایش این پروازها ابراز امیدواری کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به روند مذاکرات رفع تحریم‌ها، تضمین انتفاع جمهوری اسلامی ایران از منافع برجام را دارای اهمیت خواند.

در این جلسه همچنین «زامپینی» رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایتالیا و ایران در سخنانی با اشاره به اشتیاق فعالان اقتصادی ایتالیا برای همکاری با ایران، خواستار رفع موانع موجود در این مسیر شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مذاکرات رفع تحریم ایتالیا جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۴۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در دیدار با عبدالله جوپ، وزیر امور خارجه کشور مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از سفرش  به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تاکید کرد ما از  پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

وی با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی کشورمان‌ به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه‌ها بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق  تاکید کرد: این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحولات غزه و روابط دوجانبه محور رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی