Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین سرپرست دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) گفت:  تصویری که غرب به دنبال ترسیم و انتقال آن از کشورهای شرقی و آفریقایی به دنیا است، نوعی نگاه و تفکر به‌دور از خرد، آداب، رسوم و فرهنگ است و جهان‌ شرق را وسیله و ابزاری برای سلطه و پیروزی خود تعریف می‌کند.

سیدعلی قاسم‌زاده در اختتامیه جشنواره بین‌المللی فرهنگ‌ملل که دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ برگزار شد، خطاب به دانشجویان غیرایرانی گفت: شما کشوری را انتخاب کرده‌اید که گفتمان آن، گفتمان مبارزه با استعمار و دفاع از مظلومان است، باید مراقب باشیم که فرهنگ و تمدن غنی بازمانده از بزرگان خود را حفظ کنیم و در مقابل جریان‌های معاند و استعمارگر بیداری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: این امری است که از مکتب امام‌حسین (ع) و محضر امام‌خمینی (ره) آموخته‌ایم و اندیشه‌های بزرگ امام راحل یکی از اشتراکات بین ماست که به ما روحیه مبارزه و ایستادگی در برابر بیگانگان را داده است.

سرپرست دانشگاه با اشاره به اینکه در آغاز عصر روشنگری، غرب به دنبال استعمار فکری، اقتصادی و صنعتی کشورهای آفریقایی و آسیایی بود گفت: پدیده استعمار، شوم‌ترین جریان از سوی غرب برای کشورهای شرقی و آفریقایی بود و به‌دنبال آن پدیده پسااستعماری در دل کشورهای مستعمره شکل گرفت لذا باید خود را بازتعریف کنیم و اجازه ندهیم  استعمار با نگاه خود ما را تفسیر کند.

وی افزود: تصویری که غرب به دنبال ترسیم و انتقال آن از کشورهای شرقی و آفریقایی به دنیا است، نوعی نگاه و تفکر به‌دور از خرد و آداب و رسوم و فرهنگ است و جهان‌شرق را وسیله و ابزاری برای سلطه خود بر ملت‌ها تعریف می‌کند.

به گزارش ایسنا، جشنواره بین‌المللی فرهنگ‌ملل به مدت سه روز به میزبانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد و امروز ۲۰ تیر ماه به کار خود پایان داد. این جشنواره با هدف آشنایی دانشجویان بین‌المللی سراسر کشور با آداب و رسوم و فرهنگ ملل مختلف و همچنین عمق‌بخشی به ارتباطات فرهنگی در سایه تعاملات بین‌دانشگاهی و بین‌فرهنگی دانشجویان سراسر کشور و گسترش دیپلماسی‌ فرهنگی صورت گرفت. 

برگزاری کارگاه‌های آموزشی فرهنگی، مسابقات فرهنگی، برپایی نمایشگاه فرهنگ ملل و بازدید از آثار باستانی و اماکن‌ دیدنی استان‌ قزوین از دیگر برنامه‌های این جشنواره برای دانشجویان خارجی بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری قزوين بین المللی فرهنگ ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۴۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل شعر ارادت رضوی در دزفول برگزار شد

محفل شعر گویشی ارادت رضوی از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی، چهارشنبه شب در محل قدمگاه امام رضا علیه‌السلام شهرستان دزفول برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، مجید منادی در این آیین، اظهار داشت: جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی یکی از چندین جشنواره بین‌المللی بزرگ امام رضا علیه‌السلام است که هر ساله برگزار می‌شود و در خوزستان هم 14 دوره توفیق پایه‌گذاری، برنامه‌ریزی و میزبانی این جشنواره وجود داشته است.

وی در ادامه افزود: در سال گذشته و امسال این بحث مطرح بود که خوزستان استانی امام رضایی است و به لحاظ تاریخی پیوندی نزدیک دارد و در چند شهر استان از جمله دزفول قدمگاه امام رضا داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستانف گفت: علاوه بر بخش مسابقه‌ای این جشنواره که در اختتامیه برگزار می‌شود، شهرستان‌ها نیز به ایفای نقش در این موضوع ابراز علاقه کرده که برنامه محفل شعر دزفول یکی از همین ایفای نقش‌هاست.

منادی تصریح کرد: خوزستان چه در بخش شعر فارسی و چه در بخش شعر عربی این ظرفیت را دارد که دریچه‌ای برای ارتباط فرهنگی، معنوی و ادبی با جهان اسلام باشد.

امام جمعه موقت دزفول نیز در این آیین، گفت: گاهی اوقات یک واژه از یک شعر برابر با یک ساعت سخنرانی ما است.

حجت‌الاسلام حسین عبداللهی ادامه داد: شعر سخت‌ترین و دشوارترین صحنه‌ها را برای یک متکلم، نویسنده و سخنران آسان می‌کند.

وی با ادای احترام به تمام کسانی که از صدر تا ذیل در ادبیات ایران نقشی داشته‌اند؛ افزود: سخنرانی، کتابت و نوشتن تاثیر و حرارت شعر را ندارد. هر جا شعر رفته، فرهنگ را بارور و ماندگار کرده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول، گفت: با لطف امام رضا علیه‌الاسلام امسال توانستیم محفل شعر گویشی ارادت رضوی را با نگاه مثبت مدیرکل ارشاد خوزستان در دزفول، شهری که قدمگاه امام رضا است و بارگاه ملکوتی برادر ایشان حضرت سبزقبا به‌عنوان نگین سبزی در آن می‌درخشد، برگزار کنیم.

عبدالحمید صادق‌جولا افزود: امیدواریم سال آینده بتوانیم مراسم افتتاحیه یا اختتامیه جشنواره بین‌المللی شعر رضوی را در شهرستان دزفول میزبانی کنیم.

به گزارش تسنیم، در این محفل، 8 شاعر آیینی در وصف حضرت امام رضا علیه‌السلام به شعرخوانی پرداختند و در پایان نیز از آنان قدردانی شد. 

انتهای پیام/735/

دیگر خبرها

  • نهضت ترجمه اشعار فارسی به عربی در خوزستان
  • محفل شعر ارادت رضوی در دزفول برگزار شد
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • باید از هر فرصتی برای بیان حقایق استفاده کنیم
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی