Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه عصر دوشنبه با «استفانیا کراکسی» رئیس کمیسیون امور خارجه و مهاجرت سنای ایتالیا دیدار کرد و طرفین در این دیدار درباره موضوعات مورد علاقه مشترک در ابعاد دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفت‌وگو کردند.

در این ملاقات امیر عبداللهیان گفت‌وگوهای روز جاری خود با وزیر خارجه ایتالیا و همچنین نشست با صاحبان صنایع، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران ایتالیایی را سازنده و مفید ارزیابی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از جمله مسائل مورد گفت‌وگو با وزیر امور خارجه ایتالیا فعال‌کردن دیپلماسی پارلمانی براساس پروتکل منعقده در سال ۲۰۰۰ میلادی درباره همکاری‌های پارلمانی دو کشور بود.

وزیر امور خارجه نقش پارلمان‌های دو کشور در مساعدت به گسترش هر چه بیشتر مناسبات از طریق تصویب اسناد پایه همکاری‌های میان دو کشور را مهم خواند و خواستار تسریع در تصویب این اسناد توسط پارلمان ایتالیا شد.

امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران از گفت‌وگو و راه‌حل سیاسی برای حل و فصل بحران اوکراین حمایت می‌کند و ضمن تاکید بر ارائه کمک های بشردوستانه به مردم اوکراین، بدین منظور گفت‌وگوهایی را با مقامات دو کشور صورت داده است.

وزیر امور خارجه درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها افزود: جمهوری اسلامی ایران در ماههای اخیر ابتکارات و تلاش‌های فشرده‌ای را برای نیل به یک توافق خوب و پایدار صورت داده و انتظار دارد مقامات آمریکایی‌ها نیز با اتخاذ یک رویکرد واقع بینانه، به نهایی شدن توافق کمک کنند.

پیامدهای منفی بحران اوکراین خاورمیانه و آفریقا را تهدید می‌کند

رئیس کمیسیون امور خارجه و مهاجرت سنای ایتالیا نیز با ارزیابی تحولات جاری بین المللی، به پیامدهای منفی بحران اوکراین، به ویژه در زمینه کمبود انرژی و مواد غذایی که کشورهای جهان از جمله در منطقه خاورمیانه و آفریقا را تهدید می‌کند اشاره کرد.

«استفانیا کراکسی» دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران درخصوص بحران اوکراین و همچنین مذاکرات لغو تحریم‌ها را حائز اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد جامعه بین المللی شرایط با ثبات‌تری را تجربه کند.

برچسب‌ها اوکراین جمهوری اسلامی ایران حسین امیر عبد اللهیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین جمهوری اسلامی ایران اوکراین جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران وزیر امور خارجه بحران اوکراین دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۴۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: ظهر امروز میزبان آقای نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در محل وزارت امور خارجه بودم.

‏وی افزود: توسعه مناسبات در زمینه تجاری، اقتصادی، عمرانی، علمی و فرهنگی ایران و عراق و اقلیم کردستان مورد گفت‌وگو و رایزنی قرار گرفت.

‏وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: به اهمیت امنیت منطقه، به ویژه امنیت کشور دوست و برادر عراق، نزد دولت جمهوری اسلامی ایران اشاره کردم و بر ضرورت استمرار و تعمیق همکاری‌های مشترک تاکید شد.

کد خبر 6098763 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • امیرعبداللهیان از مواضع بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد
  • قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیا