Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید بامداد سه‌شنبه با حضور در نشست خبری، به ارائه توضیحاتی درباره سفر پیش روی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به منطقه غرب آسیا پرداخت.

سالیوان در این نشست خبری ادعا کرد: «ما سیاست چک سفید برای عربستان سعودی که توسط ترامپ اتخاذ شده بود را تغییر دادیم و دیپلماسی ما منجر به آتش بس در یمن شد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی با ادعای اینکه واشنگتن برای احیای روابط با فلسطینی‌ها و کمک به پایان دادن به جنگ غزه تلاش می‌کند، گفت: «سفر بایدن به خاورمیانه بار دیگر بر نقش حیاتی ایالات متحده در منطقه تاکید خواهد کرد».

مشاور امنیتی کاخ سفید با بیان اینکه بایدن همیشه دنبال «تنظیم مجدد و نه قطع» روابط با عربستان سعودی بود، اظهار داشت: «دیداری با ولیعهد سعودی با حضور پادشاه و دیگر سران این کشور برگزار خواهد شد».

سالیوان با بیان اینکه بایدن در سفر خود به غرب آسیا با سران اوپک در مورد امنیت انرژی گفتگو خواهد کرد، گفت: «از طریق سفر بایدن، ما برای کاهش اثرات جنگ روسیه بر خاورمیانه، به ویژه در مورد مواد غذایی تلاش خواهیم کرد».

وی با ادعای اینکه آمریکا خواهان توسعه روابط با عربستان سعودی از طریق دستیابی به صلح در منطقه است، افزود: «دیپلماسی ما در قبال سعودی به نتایجی از جمله آتش‌بس در یمن و شورای همکاری خلیج [فارس] یکپارچه‌تر، رسیده است».

طبق این گزارش، این مقام آمریکایی با بیان اینکه واشنگتن می‌خواهد مسیر بهبود روابط بین رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی و دیگر عادی‌سازی‌ها را تقویت کند، اظهار داشت: «بایدن به‌دنبال تحکیم آتش‌بس شکننده در یمن، تعمیق ادغام اسرائیل در منطقه و حمایت از فلسطینی‌ها خواهد بود».

سالیوان در پاسخ به سوالی درباره اجازه عبور پروازهای صهیونیستی از حریم سعودی نیز گفت: «من نمی‌توانم موضوع پرواز هواپیماهای اسرائیلی از حریم هوایی عربستان سعودی را تایید کنم و این به آنها بستگی دارد».

وی با تکرار ادعاهای مقامات برخی کشورهای منطقه‌ای مبنی بر تهدید بودن ایران، مدعی شد: «بایدن در سفر خود به خاورمیانه درباره هماهنگی در مورد تهدید چندجانبه ناشی از ایران گفتگو خواهد کرد».

مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره تولید نفت در جهان نیز گفت: «ما مقامات خلیج [فارس] را از لزوم تامین مقادیر کافی بازار نفت مطلع خواهیم کرد و آن را تایید می‌کنیم. بایدن از ارزش‌های جهانی، از جمله نیاز به پیشرفت در زمینه حقوق بشر و اصلاحات سیاسی دفاع خواهد کرد».

سالیوان همچنین افزود: «بایدن استراتژی و چشم‌انداز خود را برای خاورمیانه در نشستی با سران کشورهای حاشیه خلیج فارس، عراق، اردن و مصر ارائه خواهد کرد. من از تلاش‌های فشرده‌ای که در سفر بایدن در خصوص عادی‌سازی بین اسرائیل و عربستان سعودی به‌ویژه انجام خواهد گرفت، جلوگیری نمی‌کنم».

در حال تکمیل...

منبع: فارس

کلیدواژه: جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید سفر بایدن به عربستان سعودی عربستان سعودی سفر بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۵۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که یک هواپیمای شخصی اسرائیلی امروز شنبه در ریاض، پایتخت عربستان سعودی به زمین نشست و اخیرا برای انتقال مقامات ارشد موساد از آن استفاده شده است.

رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی موسوم به «مکان» گزارش داد، فرود هواپیما در آستانه سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به ریاض انجام شده است.

بر اساس این گزارش، این هواپیما امروز از فرودگاه بن گوریون برخاسته و در امان پایتخت اردن به طور موقت توقف کرده و از آنجا به مقصد ادامه داده است.

رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: این احتمال وجود دارد که مقامات ارشد اسرائیلی در این هواپیما حضور داشته باشند تا در مورد عادی سازی مذاکرات با عربستان سعودی گفت‌وگو کنند.

بر اساس این گزارش، این هواپیما متعلق به یک تاجر اسرائیلی است و در ماه های اخیر در سفرهای رسمی مسئولان ارشد موساد و وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) استفاده شده است.

پایگاه خبری آکسیوس همچنین گزارش داد که مقامات آمریکایی امیدوارند به توافقی دوجانبه با سعودی‌ها برسند تا به نتانیاهو ارائه کنند. این توافق شامل تعهد به مسیری است که به راهکار دودولتی منتهی می‌شود.

این در حالی  است که قرار است آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟