Web Analytics Made Easy - Statcounter

 روابط عمومی شرکت سهای آب منطقه ای سیستان و بلوچستان؛ محمدامین بارانی به تعداد چاهها، چشمه ها . قنات های استان گفت: ۱۷هزار و ۳۷۸ حلقه چاه،۸۳۱ دهنه چشمه و یک هزارو۲۸۱ رشته قنات در این استان وجود دارد که میزان تخلیه سالیانه آب یک میلیارد و ۴۰۷ میلیون مترمکعب است.

او گفت: این استان با بیش از ۶۰۰ میلیون مترمکعب کسری مخزن آب روبروست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بااستفاده از ظرفیت تشکل های مردمی علاوه برنصب کنتورهای هوشمند، ۱۸۰حلقه چاه غیرمجاز مسدود و ۳۰۰ حلقه چاه نیز تعیین تکلیف شده است.

او گفت: ۲۱ گروه گشت و بازرسی وظیفه حراست و حفاظت از منابع آبی استان سیستان و بلوچستان را برعهده دارند.

سد مخزنی شهری‌کور سیستان و بلوچستان؛ عامل توسعه منطقه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: سد مخزنی شهری‌کور که در محدوده شهرستان مهرستان واقع شده از نوع سد بتن غلتکی بوده و به منظور مهار جریان‌های سیلابی، جلوگیری از خروج آب از کشور و تامین آب مورد نیاز منطقه به‌ویژه در بخش کشاورزی در حال احداث است.

بارانی اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه را ۲ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این پروژه هم اینک ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تاکنون اقداماتی نظیر تکمیل سرریز بتنی، حوضچه آرامش و بدنه سد، اجرای کامل ۳ عدد زینجه از ۴ زینچه، نصب بخش‌هایی از تاسیسات مکانیکال، انتخاب پیمانکار پاکتراشی و نصب بخش قابل توجهی از ابزار دقیق صورت پذیرفته است.

او گفت: با توجه به اینکه احداث این سد اثرات بسیار مثبتی بر محرومیت زدایی منطقه و توسعه و بهبود شرایط محیط زیست انسانی خواهد داشت، امیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز بتوانیم آن را در موعد مقرر به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

ارتفاع سد شهری‌کور ۵۶ متر و طول تاج آن ۳۲۶ متر است و مخزن این سد در تراز نرمال، گنجایشی در حدود ۱۰۳ میلیون مترمکعب دارد. طرح سد مخزنی شهری‌کور علاوه بر بدنه اصلی سد شامل چهار دایک جانبی در کناره شرقی مخزن، مجموعاً با طول یک هزار و ۳۲۵ متر است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان این سد در حال حاضر امکان شروع فرایند آبگیری را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب کنتور هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۵۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

(تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

دیگر خبرها

  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • کنترل هوشمند ترافیکی شهر زابل
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • سیل در منطقه دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود