Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال فرهنگی و مذهبی گفت: ترویج حجاب اسلامی، زمینه‌ساز و تثبیت کننده امنیت اجتماعی و روانی جامعه امروز است.

مجتبی فتحی‌پور روز سه‌شنبه_بیست و یکم تیرماه_در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: همزمان با روز عفاف و حجاب در خانه‌هایی که در آن روضه برگزار می‌شود به دختران محجبه حاضر در جلسه هدایایی اهدا خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، این اقدام در راستای گرامیداشت روز حجاب و عفاف و سالروز قیام مردم در مسجد گوهرشاد، علیه کشف حجاب طراحی شده است.

وی تصریح کرد: عفاف، حجاب و پوشش اسلامی به عنوان سرمایه‌های اصلی اجتماعی یک جامعه مطرح هستند و ترویج این فرهنگ، زمینه‌ساز و تثبیت کننده امنیت اجتماعی و روانی است.

مسئول روابط عمومی موسسه ثاقب اظهار کرد: فرهنگ‌سازی کارکردی در موضوع حجاب و عفاف باید با تکیه بر مبانی دینی و اعتقادی و با بکارگیری روش های به روز تربیتی صورت پذیرد.

فتحی پور با بیان اینکه مجموعه ثاقب برنامه های دیگری نیز در موضوع حجاب طرحی کرده است، ادامه داد: دستورالعمل سخنرانی و مباحثه در روضه‌های خانگی در همین رابطه اجرایی خواهد شد.

وی یکی از مهمترین چالش‌های روز در جامعه کنونی را فاصله بین نسلی برشمرد و گفت: طرح موضوع و پاسخ به شبهات یکی از راهکارهای خوب کم کردن همین فاصله است که به شکل مشاوره در موسسه ثاقب دنبال می‌شود.

مسئول روابط عمومی ثاقب اصفهان تصریح کرد: بهره‌گیری از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با هدف اطلاع رسانی و اقدامات تبلیغی، آموزشی و تربیتی، فرهنگی، اخلاقی و ارشادی به‌عنوان راهکاری عملی به منظور ترویج عفاف وحجاب در جامعه است که بخشی از آن در برنامه های موسسه ثاقب دنبال خواهند شد.

این فعال مذهبی در ادامه به برنامه‌های ماه محرم این مجموعه اشاره کرد و افزود: امسال چند برنامه از جمله اعزام روحانیون به سازمان‌ها و ادارات مختلف به منظور سخنرانی و برپایی مراسم مذهبی را در دستور کار داریم.

وی از دیگر برنامه‌های مهم دیگر مجموعه در ماه محرم امسال را برگزاری روضه های خانگی در منزل زندانیان جرایم غیر عمد عنوان کرد و گفت: برای اجرای این طرح در حال رایزنی با اداره امور زندان‌ها هستیم ضمن اینکه مسئولان شهرداری هم از این ایده استقبال کردند و قول همکاری و حمایت دادند.

فتحی‌پور افزود: از دو جهت برگزاری جلسات روضه خانگی در منزل این زندانی‌ها قابل توجه است. اول اینکه بسیاری از این خانواده‌ها در حال از هم گسیختگی و فروپاشی هستند و امیدواریم به برکت برگزاری این روضه ها شاهد استحکام زندگی این عزیزان باشیم. نکته دوم اینکه روحانیونی که به سراغ چنین خانوارهایی می‌روند، مشاوره‌هایی به این خانوارها به‌ویژه فرزندان زندانیان ارائه کنند.

وی درباره نحوه جذب وعاظ و طلاب در این موسسه خاطر نشان کرد: درخواست‌ها هم به صورت فیزیکی هم به صورت مجاری پذیرش می‌شود، سپس از حوزه‌های علمیه تاییده گرفته می‌شود و بعد از انجام این مراحل آزمونی ار داوطلبان گرفته خواهد تا در نهایت پذیرفته شدگان وارد مرحله اعزام به روضه‌های خانگی شوند.

افرادی که تمایل به برگزاری روضه خانگی دارند به سایت مجموعه ما به نشانی www.msagheb.ir مراجعه و درخواست های خود را ثبت کنند.

هم‌اکنون طرح ثاقب در ۹ استان فعال شده است در هفته آینده چهار استان دیگر نیز تحت پوشش فعالیت های این موسسه قرار می‌گیرند.

کد خبر 585908

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حجاب و عفاف مسجد گوهرشاد کشف حجاب و قیام گوهرشاد سامانه ثاقب احیای روضه های خانگی اعزام روحانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق روضه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۵۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ طرح عفاف و حجاب موسوم به «طرح نور» از ۲۵ فرورودین همزمان با سراسر کشور در گیلان آغاز شد.

خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای گیلان با نگاهی به روند اجرای این طرح در استان، نظر مردم را در این خصوص جویا شده است.

مردم مومن و معتقد گیلان حمایت خود را از این طرح ملی که حدود ۲ هفته از اجرای آن در کشور و استان می‌گذرد ابراز کردند.

مردم گیلان با تاکید بر لزوم حفظ حجاب برای بانوان، این امر را موجب امنیت و آرامش خاطر این قشر از جامعه دانستند.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • سردار رادان از نمایندگان مجلس برای حمایت از «طرح نور» تشکر کرد
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس برای حمایت از طرح نور
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف
  • یاری شهروندان به پلیس در اجرای قانون حجاب