Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@10:07:26 GMT

اجتماع عفاف و حجاب در ملایر برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۵۵۰۹

اجتماع عفاف و حجاب در ملایر برگزار می‌شود

ایسنا/همدان مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه ملایر از برگزاری جشن بزرگ ریحانه‌ها در پارک سیفیه ملایر به مناسبت روز عفاف و حجاب خبر داد و گفت: بیش از ۹۱ برنامه محوری توسط حوزه های مقاومت، اقشار بسیج و پایگاه‌های مقاومت شهرستان در هفته عفاف و حجاب برگزار خواهد شد.

مهین نظری در گفت‌وگو با ایسنا، با تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه ولایت و امامت و هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: همه ادیان الهی به موضوع عفاف، حجاب و پوشش و به ویژه حجاب برتر تأکید و توصیه فراوان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیتی که دین اسلام برای این موضوع قائل شده است، گفت: اسلام حجاب را ضامن سلامت فردی، خانوادگی و اجتماعی می‌داند و حضرت زهرا(س) را به عنوان الگوی کامل زن مسلمان معرفی می‌کند.

نظری با تأکید بر اینکه عفاف و حجاب مسئله ای مهم و ارزشمند است، افزود: در دین اسلام و قرآن کریم به حجاب توجه و سفارش ویژه شده است.

وی به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره ضرورت حفظ عفت برای همگان، مطرح کرد: عفیف بودن تنها مختص بانوان نیست و مردان ما نیز باید عفیف باشند و در رفتار و نگاه خود این موضوع را رعایت کنند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه ملایر ادامه داد: حجاب به زن، وقار و شخصیت می بخشد اما متأسفانه برخی با نگاه بی تدبیرانه و ظاهربینانه حجاب را مایه اسارت زن می‌دانند در حالیکه حجاب به زن هویت و ارزش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از تأکیدات ویژه شهدا مسئله حجاب و عفاف است، اضافه کرد: جهاد امروز زن مسلمان حجاب است که می‌تواند او را در برابر ناملایمات، تهدیدات، خطرات و آسیب های اجتماعی حفظ کند.

نظری ترویج فرهنگ بد حجابی و بی حجابی را از اهداف دشمنان برای زنان جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: حجاب و عفاف مایه استحکام خانواده و محفوظ ماندن زن از نگاه های آلوده است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه ملایر به ۲۱ تیرماه به عنوان روز عفاف و حجاب اشاره و مطرح کرد: علت نامگذاری این روز، حمله عوامل رضاخان به مردم در صحن و مسجد گوهرشاد بود که منجر به شهادت ۵۰۰۰ نفر شد.

وی از آغاز برنامه های هفته عفاف و حجاب در ملایر به مدت یک هفته خبر داد و گفت: بیش از ۹۱ برنامه محوری توسط حوزه های مقاومت، اقشار بسیج و پایگاه‌های مقاومت شهرستان در هفته عفاف و حجاب برگزار خواهد شد.

نظری بیان کرد: پیاده روی خانوادگی، مسابقات مختلف فرهنگی، ورزشی، هنری و برگزاری یادواره شهدا با محوریت کنگره ۸۰۰۰ شهید استان از جمله برنامه های هفته عفاف و حجاب در ملایر است.

وی از برگزاری جشن بزرگ ریحانه‌ها با حضور بانوان ملایری خبر داد و افزود: این جشن ساعت ۱۸ روز سه شنبه ۲۱ تیرماه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و شاد و همچنین تکریم و تجلیل از بانوان و مادران موفق  بالای سه فرزند و موفق در عرصه های اجتماعی در پارک سیفیه ملایر برگزار خواهد شد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه ملایر برگزاری سه برنامه شاخص در سه نقطه شهرستان، کارگاه خوشنویسی با موضوع عفاف و حجاب، محفل شعر، برگزاری جشن عفاف و حجاب در پارک بانون و ده ها برنامه دیگر با همکاری سایر ادارات و نهاد ها  و مجموعه امور بانوان شهرستان را از دیگر برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در ملایر برشمرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها هفته عفاف و حجاب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بسیج جامعه زنان یادواره شهدا عفاف و حجاب در ملایر هفته عفاف و حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۵۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب

ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: معتقد هستیم در زمانی که اتاق فکر دشمن به صورت برنامه ریزی بلند مدت و چند جانبه طی چند سال در پی القای فرهنگ منحط غرب و ایجاد استحاله در بین مردم ایران و به ویژه نسل جوان بر آمده اند، بیش از هر چیز نیازمند اقدامات فرهنگی و آگاه سازی شهروندان و رفع شبهات و تحکیم باور‌های اسلامی، ایرانی هستیم.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که به شکلی هماهنگ در خط رسانه‌ای معاندین دنبال می‌شود، ایجاد محدودیت به واسطه حجاب برای بانوان و نیز عدم رعایت حقوق بانوان در ایران است که در این راستا همواره دستگاه قضایی متحل بیشترین هجمه‌های دشمن است، اما با وجود وکلای زن توانمند و مهمتر از آن حضور قاضی زن که ضمن حفظ حجاب اسلامی در جایگاه والای قضاوت نشسته، می‌تواند نشانی از ارزش عملی نظام و اسلام برای بانوان و ناروا بودن هجمه‌های بسیار نسبت به دستگاه قضایی باشد که این موضوع بایستی برای جامعه و به ویژه نسل نوجوان و جوان تبیین شود.

رئیس دادگستری زرند تصریح کرد: در راستای اعلام حمایت عملی دادگستری از طرح عفاف و حجاب، یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده حضور قضات در مدارس است و این مهم با وجود قاضی زن در دادگستری شهرستان به شکل متفاوت در دستور کار قرار گرفته و تلاش می‌شود با برنامه ریزی دقیق تنها قاضی زن شهرستان در مدارس دخترانه حضور یابد و ضمن تشریح مسائل حقوقی و تبیین طرح عفاف و حجاب، به سوالات حقوقی و نیز شبهات دانش آموزان در زمینه آسیب‌های اجتماعی پاسخ داده شود.

رئیس حوزه قضایی زرند در پایان با تقدیر از آموزش و پرورش شهرستان جهت همراهی در اجرای طرح زنگ حقوق در مدارس گفت: شاید بتوان گفت که مهمترین قشر جامعه را دانش آموزان تشکیل می‌دهند و در صورت توجه همزمان به تعلیم و تربیت آن‌ها می‌توان با کاهش تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی در میان نوجوانان، به آینده و تحقق جامعه‌ای مناسب زیست و با حداقل جرائم امیدوار بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب البرز برگزار می‌شود
  • نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون بسیج سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • عفاف و پاکدامنی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه است
  • طرح نور مبنای شرعی عقلی دارد و مورد حمایت رهبر و مراجع و مردم است
  • رادان: دشمن درحال برنامه‌ریزی برای از بین بردن عفاف و حجاب است
  • حمایت فعالان سیاسی از اجرای طرح نور
  • دشمن درحال برنامه‌ریزی برای از بین بردن حجاب است
  • دشمن در حال برنامه ریزی برای از بین بردن عفاف و حجاب است
  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • حمایت فعالان سیاسی کردستان از اجرای طرح نور