Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@07:45:47 GMT

«او می‌بیند» آگاه باشیم

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۵۵۸۹

«او می‌بیند» آگاه باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آن روز برای رسیدن به آرامش قلبی تصمیم گرفتم به حرم امام رضا(ع) بروم، در یکی از خیابانهای منتهی به حرم توجه‌م به دختر جوانی جلب شد که مانتوی کوتاهی بر تن داشت و روسری اش نیز برای رفتن به زیارت مناسب نبود (گویا چادری برای ورود به حرم داخل کیفش گذاشته بود)، تصمیم گرفتم جلو بروم و تذکر کوچکی بدهم که ناگهان خانمی دیگر با چهره‌ای کاملاً آرام و مهربان و با حجب‌ و حیایی خاص نزدیک او شد و با هم شروع به صحبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنجکاوانه ایستادم و نگاهشان کردم همانطور که با یکدیگر صحبت می‌کردند، خانم چادری بسته ای را به او تقدیم کرد و از هم جدا شدند. ناگهان دیدم او روسریش را جلو کشید، موهایش را زیر روسری پنهان کرد، چادرش را پوشید و به سمت حرم رفت. برایم جالب شد، سوالات زیادی بود که به دنبال پاسخشان بودم به همین خاطر تصمیم گرفتم به دنبال او بروم اما ناگهان راهم را عوض کردم و به دنبال خانم چادری رفتم.

آرامش و مجبت از هزاران منطق و صحبت جدی تاثیرگذارتر است

به او نزدیک شدم و از او در مورد بسته پرسیدم. با چهره ای آرام و با لحنی سرشار از آرامش پاسخ سوالاتم را داد. او خانم زنجانی، فعال فرهنگی بود که معتقد است در یک شهر مذهبی اگر موردی دیدیم که مغایر با شئونات اسلامی ماست، این وظیفه شرعی و خواهرانه‌ی ما است که با لبخند و محبت به یکدیگر تذکر بدهیم.

او آرامش و محبت را از هزاران منطق و صحبت جدی تاثیر گذارتر دانست و گفت: ما در یک شهر مذهبی زندگی می‌کنیم که هرچه داریم از صدقه سر امام رضا(ع) است، برای همین وقتی‌که در چنین مکان بی‌نظیری می‌خواهیم وارد شویم باید یکسری آداب را به ادب حضور میزبان بزرگوارمان رعایت کنیم اما متأسفانه بعضی از بانوان آگاهی ندارند که باید چطور در حرم مطهر حاضر بشوند.

این فعال فرهنگی بیان کرد: گاهی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر بعضی از افراد واکنش نشان می‌دهند و در تذکرها به امر به معروف‌ها نتیجه خوبی حاصل نمی‌شود. لذا من و دوستانم در چند ماه گذشته سعی کردیم با حرکتی فرهنگی و بدون این‌که بخواهیم تذکر زبانی زیادی داشته باشیم با علاقه، خوشرویی و محبت هدیه ای را به زائر امام رضا(ع) تقدیم کنیم، زمانیکه بسته‌ای را می‌خواهیم  تقدیم کنیم می‌گوییم این هدیه‌ای از طرف امام رضا(ع) است. بسته ای که محتویات داخل آن معلوم نمی‌شود و با مُهر (او می‌بیند) مزین شده است.

وی شروع این حرکت جهادی را شب شهادت شهید عباس دانشور عنوان کرد و افزود: در شب شهادت این شهید بز گوار به همت دوستان جوانم شروع به آماده‌سازی بسته‌هایی با محتوای عکس حرم امام رضا (ع)، عکس و وصیت نامه شهدا، گیره روسری زیبا، تصویر شهید، نامه و دست نوشته عاشقانه برای مخاطب و زیارت عاشورا کردیم که به لطف خدا مورد استقبال قرار گرفت و تا کنون بازخورد مثبتی داشته است.

مدیر گروه جهادی «او می‌بیند» تصریح کرد: حتی در بسیاری از موارد که آقایان از وجود چنین بسته‌هایی آگاه شدند، خواستار بسته ای برای همسر خود بوده اند.

وی در خصوص هزینه‌های این طرح گفت: هزینه تهیه این بسته ها با کمک دوستانم و کسانی که نذر فرهنگی دارند، به دست می آید.

وی اظهار امیدواری کرد: با این حرکت مسیری برای ادامه راه افراد مشتاق به عفاف و حجاب فراهم شود تا هر کسی در حد وسع و توان خویش این حرکت خدا پسندانه را ادامه دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حرم مطهر رضوی امام رضا ع فعال فرهنگی امام رضا ع بسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۵۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 

حجت الاسلام تقوی سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: طرح ملی توزیع «گوشت قربانی مشارکتی» توسط مؤسسه فرهنگی حضرت خدیجه (س) قم و خیران برنامه تلویزیونی «سمت خدا» و با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرایی شد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان افزود: بر این اساس با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، خانواده‌های جامعه هدف شناسایی شدند و هزار بسته گوشت قربانی در بین این خانواده‌های عزتمند در مناطق محروم توزیع شد.

وی بیان کرد: دستگیری از دیگران در روایات مختلف در دین اسلام مورد تأکید است که امیدواریم این اقدام که گامی هرچند کوچک در کمک به معیشت محرومان است، مورد رضایت پروردگار متعال قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • انجام عمل بسته دریچه آئورت برای نخستین‌ بار در غرب کشور
  • انجام عمل بسته دریچه آئورت برای اولین‌بار در غرب کشور
  • این خودرو با چشم‌هایش شما را می‌بیند!/ عکس
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • درویش: هنوز درباره ادامه همکاری با من صحبت نکردند/ بعد از بازی با سپاهان به قرارداد اوسمار می پردازیم+ فیلم
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی ستاد‌اجرایی فرمان امام به ۱۶۰ روستای سیل زده سیستان وبلوچستان
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین