Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه عضو هیات رییسه اتاق ایران درباره تبعات طولانی شدن تحریم‌ها برای اقتصاد و تولید کشور هشدار داد.

کیوان کاشفی در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن با بیان اینکه ایران طی ۳۰ سال اخیر همواره درگیر تحریم‌ها بوده و کمتر کشوری در جهان چنین شرایطی را دارد، اظهار کرد: با این وجود به همت تولیدکنندگان کشور از این شرایط به خوبی گذر کردیم و همچنان به ایستادگی ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وفور کالا در کشور را بیانگر توانمندی فعالان اقتصادی کشور در این شرایط تحریم دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه قیمت برخی کالاها بالا است، اما کمبودی در بازار نداریم.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با بیان اینکه دوران تحریم را می‌توان به سه دوره کوتاه مدت، میان مدت و طولانی مدت تقسیم کرد، افزود: اکنون در حال گذر از دوره میان مدت و ورود به دوره بلندمدت هستیم.

کاشفی یکی از مهمترین تبعات طولانی شدن تحریم‌ها را کاهش چابکی و رقابت‌پذیری بنگاه‌های اقتصادی دانست و یادآور شد: اگر روزی تحریم‌ها برداشته و درهای کشور باز شود، صنایع کشور امکان رقابت با دنیا را نخواهند داشت.

کاشفی افزود: از سوی دیگر اکنون در حوزه تولید و تجارت جهانی قوانینی در حوزه انرژی و محیط زیست حاکم است که با پایان تحریم ها ناگزیر به پیوستن به این کنوانسیون‌ها هستیم و صنایع کشور باید برای به روز کردن سیستم‌های خود آماده باشند.

وی عنوان کرد: به علاوه نیروی کار ما نیز چون تاکنون پیوستگی کافی با دنیا را نداشته اند باید خود را به روز کنند و از همین رو برای دوران پساتحریم نیازمند نیروی کار بین‌المللی و بهره‌ور هستیم.

وی از آمادگی تشکل‌های بخش خصوصی نظیر اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن برای تشکیل اتاق فکرهایی در این زمینه خبر داد.

بهبود فضای کسب و کار باید خط مشی اصلی کرمانشاه باشد

موضوع دیگری که کاشفی به آن اشاره کرد اهمیت بهبود فضای کسب و کار کرمانشاه بود و گفت: همه خواسته‌های فعالان اقتصادی از مسئولین در بهبود فضای کسب و کار خلاصه می‌شود.

رئیس اتاق کرمانشاه با تاکید بر اینکه بهبود فضای کسب و کار باید به خط مشی اصلی دستگاه‌ها تبدیل شود، تاکید کرد: عمده اقداماتی که برای بهبود فضای کسب و کار باید انجام شود، نرم‌افزاری است.

به گفته کاشفی، اگرچه فضای کسب و کار کرمانشاه طی سال‌های اخیر ۱۰ رتبه بهبود یافته، اما باید جزو پنج استان اول کشور باشیم.

وی معتقد است، تنها در این صورت درهای استان برای ورود سرمایه‌گذاران باز خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه تحريم توافق خوب توافق هسته ای بهبود فضای کسب و کار تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۵۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت امروز دانشگاه‌های آمریکا دستاورد عملیات «وعده صادق» است

ایسنا/کرمانشاه امام جمعه کرمانشاه جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان را نتیجه عملیات وعده صادق دانست.

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه امروز (هفتم اردیبهشت) با اشاره به عملیات وعده صادق که منجر به شکستن هیمنه استکبار و قدرت‌های جهانی شد، گفت: این عملیات قدرت ایران و نیروهای مسلح کشور را نشان داد.

وی افزود: آنچه امروز در دانشگاه‌های آمریکا شکل می‌گیرد حاصل این عملیات است و این بیداری در نهایت به نابودی صهیونیست‌ها منجر خواهد شد.

وی در ادامه از سفر اخیر رئیس جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا یاد کرد و آن را مکمل عملیات وعده صادق دانست و گفت: در شرایطی که دولت آمریکا اخیرا تلاش کرده بود با اعمال تحریم‌های جدید علیه برخی افراد، کشورها را برای همکاری با ایران تهدید کند سفر رئیس‌جمهور این جو را شکست و مزایای امنیتی، اقتصادی و اجتماعی فراوانی به همراه داشت.

امام جمعه کرمانشاه از دستاوردهای امنیتی این سفر یاد کرد که باعث می‌شود گروهی که تحت مدیریت موصاد و آمریکا قصد ناامنی در مرزهای دو کشور را دارند، ناکام بمانند.

وی با بیان اینکه این سفر در حوزه اقتصادی و اجتماعی نیز دستاوردهای فراوانی داشته است، از پروژه‌های بزرگی یاد کرد که از این پس نیز ادامه خواهد داشت.

وی همچنین ضمن تبریک روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای از اینکه فرهنگ پهلوانی از دیرباز جزء فرهنگ کشور بوده یاد کرد و افزود: از دیرباز مردم ایران این فرهنگ را بین خود حفظ کرده و هوای فقرا و ضعفا را داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه از نقش کارگران در جهاد اقتصادی کشور یاد کرد که در قالب کار گروهی با کارفرمایان نه تنها نیاز جامعه و کشور را تولید می‌کنند، بلکه صادرات را نیز رونق می‌دهند.

وی همچنین با گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت آیت‌الله مطهری، تربیت نسل انقلابی، نسل شهدا، نسل علما و دانشمندان که امروز ما را در عرصه بین‌الملل در رتبه‌های اول دنیا قرار دادند را حاصل تلاش معلمان امروز و معلمان بازنشسته دانست که باید قدردان آنها باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • وضعیت امروز دانشگاه‌های آمریکا دستاورد عملیات «وعده صادق» است
  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن
  • آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد