Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:08:21 GMT

افرایش ایستگاه‌های شتاب‌نگار زلزله در خدابنده

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۵۷۳۶

افرایش ایستگاه‌های شتاب‌نگار زلزله در خدابنده

ایسنا/زنجان رئیس اداره راه وشهرسازی خدابنده گفت: تعداد ایستگاه‌های شتاب‌نگار زلزله در این شهرستان به هشت ایستگاه افزایش یافت.

جمال خلجی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه شهرستان خدابنده دارای سه ایستگاه شتاب‌نگار زلزله بود، اظهار کرد: با آماده‌سازی زیرساخت‌ها، تعداد ایستگاه‌های شتاب‌نگار در این شهرستان به هشت ایستگاه افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه زلزله یک رخداد طبیعی است که هنوز بشر با پیشرفت‌هایی که داشته نتوانسته وقوع آن را پیش‌بینی کند، ادامه داد: غیره‌منتظره بودن زلزله و  آمادگی نداشتن پیش از وقوع آن باعث می‌شود، ویرانی‌ها و خسارات مالی و جانی فراوانی به وجود آورد که همین موضوع تهدیدی برای جان شهروندان است.

رئیس اداره راه‌ و شهرسازی خدابنده از هماهنگی‌های به عمل آمده با مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی توسط اداره‌کل راه‌ و شهرسازی استان و مدیریت بحران استانداری برای پیگیری و اختصاص ۵ ایستگاه شتاب‌نگار جدید در شهرستان خدابنده خبر داد.

خلجی با تاکید بر ضرورت توجه به قانون و مقرارت موجود در ساخت و سازها به ویژه از سوی مهندسان ناظر، خاطرنشان کرد: باید شاهد ضوابط اجرایی آئین‌نامه مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در برابر زلزله یعنی آئین‌نامه ۲۸۰۰ توسط مهندسان ناظر در مناطق شهری و روستایی خدابنده باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اداره راه و شهرسازي زنجان استانی شهرستانها زلزله شتاب نگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۵۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو بانده شدن ۲ جاده دو طرفه در شهرستان نجف آباد

تین نیوز

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد گفت: دو بانده شدن محور های سه راهی مهردشت به حسین آباد و دهق گلپایگان در اولویت طرح های راهسازی شهرستان نجف آباد است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مرتضی فولادی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد اظهار کرد: با توجه به پرحادثه بودن جاده های دو طرفه و با هدف کاهش تصادفات اجرای باند دوم محورهای سه راهی مهردشت حسین آباد و دهق گلپایگان در اولویت طرح های راهسازی شهرستان نجف آباد است.  

فولادی افزود: قطعه اول دو بانده شدن محور سه راهی مهردشت به حسین آباد به طول هشت کیلومتر با مشارکت خیران در حال احداث است.  

وی گفت: از ویژگی های شاخص این محور مشارکت خیرین در اجرای آن است بر این اساس پل های ۵ کیلومتر دوم از قطعه اول در تعهد خیر شهر دهق قرار دارد.  

وی، طول جاده سه راهی مهردشت به حسین آباد را ۳۳ کیلومتر اعلام و اضافه کرد: ۲۰ کیلومتر محور در حوزه استحفاظی شهرستان نجف آباد و بقیه در حوزه استحفاظی شهرستان تیران و کرون است.  

فولادی بیان کرد: دوبانده و چهارخطه شدن این محور در حوزه نجف آباد در دو قطعه برنامه ریزی شده است.  

وی ادامه داد: دو بانده شدن (چهار خطه شدن) محور دهق گلپایگان نیز در اولویت طرح های راهسازی این شهرستان قرار دارد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد با اشاره به مطالعه باند دوم محور دهق به گلپایگان خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این محور مراحل اخذ مجوز ماده ۲۳ انجام شده است.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • چالش‌های آوج در مسیر توسعه
  • خانه ملت محلی برای حزب‌بازی نیست
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • سارقان در کمتر از سه ساعت در خدابنده دستگیر شدند
  • زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب را لرزاند
  • دو بانده شدن ۲ جاده دو طرفه در شهرستان نجف آباد
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد
  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد