Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناطقی با اشاره به ویژه‌برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به مناسبت فرارسیدن دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر گفت: تدارک جشن‌های مختلف در مساجد، حضور کاروان‌های شادی در استان‌ها و همچنین برگزاری کارگاه‌های بصیرت‌افزایی، بخشی از فعالیت‌هایی است که به مناسبت این ایام برای بچه‌های مسجد اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، «حمیدرضا ناطقی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، ضمن گرامیداشت دهه امامت و ولایت، با اشاره به ویژه‌برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به مناسبت عید سعید غدیر بیان کرد: فعالیت‌های متنوعی در چند محور اصلی با حضور و مشارکت بچه‌های مسجد طراحی شده است که از جمله آنها می‌توان به برپایی سفره اطعام، اعطای هدایا به مناسبت عید غدیر در مساجد، استمرار طرح نذر گوشت قربانی و توزیع میان نیازمندان اشاره داشت.

سرپرست معاونت فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور ادامه داد: همچنین برگزاری سلسله جلسات غدیرشناسی و پاسخ‌گویی به سوالات و شبهات نسل جوان، خطبه‌خوانی غدیر در مساجد منتخب توسط ائمه جماعت مساجد، برگزاری مسابقات کتابخوانی از جمله مسابقه ملی کتابخوانی «پیام غدیر» با مشارکت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، برگزاری پویش «امیر کلام؛ پویش نهج البلاغه خوانی»، معرفی کتاب‌های مرتبط با ولایت امیرالمومنین (ع)، از جمله دیگر فعالیت‌هایی است که به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به مناسبت عید امامت و ولایت اجرایی می‌شود.

ناطقی گفت: تکریم از خانواده شهدا و سادات، فضاسازی و آذین بندی مساجد، اجرای خیابانی گروه‌های سرود و کاروان‌های شادی، توزیع بسته‌های فرهنگی و معیشتی بین نیازمندان محله، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، مراسم بازسازی واقعه غدیر، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری در ایام دهه امامت و ولایت، همایش پیاده روی خانوادگی، بخش دیگری از فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده به مناسبت این ایام مبارک را شامل می شود که به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین حمایت از تولیدات هنری_رسانه‌ای با موضوع غدیر، تولید و انتشار محتوا در فضای مجازی با موضوع غدیر، برپایی ایستگاه‌های نقاشی، اکران فیلم و اجرای نمایش در مساجد، بخش دیگری از فعالیت‌هایی است که به مناسبت عید امامت و ولایت طراحی و اجرا می‌شود.

ناطقی در ادامه به مجموعه برنامه‌های مشترک در سطح ستادهای استانی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به مناسبت دهه امامت و ولایت اشاره کرد و گفت: طرح اطعام عید غدیر (طرح قربانی روز عید سعید قربان و اطعام عید غدیر)، طرح بزرگ «قدر غدیر» متشکل از اجرای نمایش و فیلم غدیر، تکریم خانواده شهدا، جشن‌های خانگی و خیابانی، تولید و نشر محتوای رسانه‌ای، مسابقه مجازی با محوریت غدیر، تهیه و توزیع بسته غذایی برای نیازمندان و برپایی ایستگاه‌های صلواتی سیار، از جمله فعالیت‌های مشترک در سطح کانون‌های مساجد استان‌های کشور در این ایام محسوب می‌شود.

وی گفت: همچنین برپایی کارگاه آموزشی «علی ولی الله» ویژه برادران و خواهران بالای ۱۵ با سرفصل‌های فضائل اهل بیت(ع) در قرآن، آشنایی با مبانی امامت، سفر استثنایی، خطبه غدیر و پاسخ به شبهات، از جمله دیگر فعالیت‌های مشترکی است که در سطح کانون‌های مساجد سراسر کشور برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور افزود: برگزاری و قرائت زیارت امین الله در شب عید غدیر، زیارت جامعه کبیره در شب میلاد امام هادی(ع) و شرح و تفسیر این زیارتنامه در مساجد، برگزاری مراسم خطبه‏‌خوانی غدیر و خطبه عقد اخوت در مساجد با مشارکت و همکاری کانو‏ن‏‌های فرهنگی هنری مساجد، برگزاری نشست‏‌های بصیرتی تبیین جایگاه غدیر، ولایت؛ تبلیغ آداب و سنن عید غدیر در سطح مساجد و فضای مجازی، بخش دیگری از فعالیت‌های مشترک در کانون‌های مساجد استان‌ها به مناسبت عید سعید غدیر به شمار می‌رود.

ناطقی ادامه داد: انتشار و توزیع ویژه‌‏نامه غدیر به همراه اجرای مسابقات فرهنگی (کتاب‏خوانی، نقاشی، خوشنویسی) با موضوع آیات و روایات ولایت و واقعه غدیر در فضای مجازی، اطلاع‌‏رسانی و تبلیغات پیامکی، آذین‌‏بندی مساجد و محله‌‏های اطراف مساجد با همکاری کسبه محل و مشارکت‏‌های مردمی با محوریت کانون، پایگاه بسیج و ارکان مسجد، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر غدیرشناسی توسط کانون‏‌های مساجد نیز بخش دیگری از ویژه برنامه‌های بچه‌های مسجد در استان‌ها به مناسبت دهه امامت و ولایت و عید بزرگ غدیر را شامل می‌شود.

وی در پایان برپایی جشن عید غدیر در مساجد، راه‌‏اندازی کاروان شادی در سطح شهر توسط کانون‏‌های مساجد، اجرای سرود در میادین اصلی شهر توسط گروه‌‏های سرود کانون‏‌های مساجد با محوریت غدیر، تولید نماهنگ و سرود با موضوع غدیر و ولایت توسط کانون‌‏های مساجد، برگزاری جشنواره‌های شعر، نقالان غدیر، مسابقات ورزشی را از جمله دیگر فعالیت‌های بچه‌های مسجد در سراسر کشور به مناسبت عید امامت و ولایت برشمرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دهه ولایت و عید غدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ستاد هماهنگی کانون کانون های مساجد کشور دهه امامت و ولایت ویژه برنامه کشور به مناسبت مناسبت عید بخش دیگری بچه های مسجد عید سعید عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۵۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی

نشست هماهنگی ستاد برگزاری هفته میراث‌فرهنگی و تشریح برنامه‌های گرامی‌داشت این هفته برگزار شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نشست هماهنگی ستاد برگزاری هفته میراث‌فرهنگی و تشریح برنامه‌های گرامی‌داشت این هفته برگزار شد. در این نشست که امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403، در محل سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی و با حضور مدیران کل ستادی معاونت میراث‌فرهنگی و نیز حضور برخط مدیران کل و معاونان میراث‌فرهنگی استان‌ها برگزار شد، مهمترین برنامه‌های گرامی‌داشت هفته میراث‌فرهنگی تشریح شد.

فاطمه داوری؛ مدیرکل حفظ و احیای بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی در این نشست هماهنگی با بیان این که «میراث‌فرهنگی، مشارکت عمومی و مسئولیت اجتماعی» اصلی‌ترین شعار و رویکرد هفته میراث فرهنگی در سال جاری است، اظهار کرد: ابلاغیه برگزاری هفته میراث‌فرهنگی با امضای قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی به استان‌ها اعلام شده است.

او افزود: در این دستورالعمل کاملا برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی تشریح شده و بر این اساس مدیران کل استانی در روزهای 23 و 24 اردیبهشت با برپایی نشست خبری به استقبال هفته میراث‌فرهنگی خواهند رفت و به تشریح مهمترین برنامه‌های گرامی‌داشت این هفته در استان‌ها خواهند پرداخت.

داوری با اشاره به روز 25 اردیبهشت روز بزرگداشت فردوسی و نکوداشت و پاسداشت زبان فارسی اضافه کرد: در این رابطه برنامه ملی با محوریت استان خراسان رضوی برگزار می‌شود اما انتظار می‌رود در سایر استان‌ها نیز برنامه‌های مرتبط با پاسداشت زبان فارسی برگزار شود.

حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران

مدیرکل حفظ و احیاء بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی ادامه داد: روز 29 اردیبهشت روز موزه‌ است که برنامه‌های مخصوصی در این روز تدارک دیده شده است. همچنین روز 31 اردیبهشت که مصادف با سالروز تولد امام رضا(ع) است به نام روز میراث رضوی و میراث دینی نام‌گذاری شده است. ظرفیت بهره‌گیری از این میراث، در برخی از استان‌ها وجود دارد و انتظار می‌رود که مدیران کل استانی دراین باره برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند.

داوری ادامه داد: روز یکم خرداد با محوریت توجه ویژه به میراث ناملموس برنامه‌هایی اجرا خواهد شد و روز دوم خرداد که به نام روز «میراث‌فرهنگی الفبای زندگی» نام‌گذاری شده، برنامه‌ریزی‌ها باید باعث تقویت ارتباط بین میراث‌فرهنگی و بدنه مردمی شود.

او در ادامه گفت: روزهای 3 و 4 خرداد نیز با توجه به سالروز آزادسازی خرمشهر و نیز روز مقاومت مردم دزفول، با تکیه بر این عنوان برنامه‌های بسیار خوبی را داریم. روز 5 خرداد نیز به نام روز میراث دفاع مقدس نام‌گذاری شده و با توجه به ظرفیت‌های میراث دفاع مقدس در حوزه میراث‌فرهنگی ملموس و ناملموس برنامه‌های بسیار خوبی در این باره تدارک دیده شده است.

مدیرکل حفظ و احیاء بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی یادآور شد: اهداف رویکردی و برنامه‌هایی که انتظار داریم این است که در درجه اول در برنامه‌ریزی‌ها و اهداف چند کلیدواژه مهم مانند توسعه نقش جوامع محلی، تبیین مسئولیت اجتماعی، تقویت مشارکت‌های مردمی و ... مد نظر قرار گیرد.

او یادآور شد: در سطح ملی ستادی تشکیل شده و در سطح استان نیز ستاد هفته میراث‌فرهنگی تشکیل می‌شود که ریاست آن با مدیرکل استان و دبیری آن بر عهده معاون میراث‌فرهنگی هر استان است. البته حتما در ستادهای استانی سایر معاونان و مدیران استانی حضور و مشارکت خواهند داشت.

مدیرکل حفظ و احیاء بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی در ادامه گفت: تهیه فهرستی از برنامه‌های اصلی، برگزاری نشست خبری، تهیه بسته‌های اطلاع‌رسانی، برگزاری نشست با منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی، راه‌اندازی شعب استانی انجمن خیرین، زیرنویس تلویزیونی به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی، برنامه‌ریزی برای جلسه با امام جمعه، استفاده از ظرفیت‌های گرافیکی و تبلیغات محیطی، برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع میراث‌فرهنگی، حضور مدیران کل استانی به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه، تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌فرهنگی، تدوین بسته‌های بازدید مسئولان و استادان دانشگاه‌ها و نخبگان، برگزاری جشنواره کودک و میراث‌فرهنگی در تمامی موزه‌ها و اماکن تاریخی و ... از مهمترین سرفصل‌های برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی است.

در این نشست همچنین فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، مدیرکل امور موزه‌ها، مدیرکل امور استان‌ها، مدیرکل پایگاه‌های ملی و جهانی و رئیس کل موزه ملی به تشریح برنامه‌های مرتبط با هفته میراث‌فرهنگی در حوزه سازمان و اداره‌کل متبوع خود پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • اجتماع دختران سنندجی به مناسبت روز دختر
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • ویژه برنامه‌های شبکه دو به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع)
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر امام رضا(ع) به مناسبت شهادت امام صادق(ع)/ عزاداری شامگاه شهادت رئیس مذهب در بارگاه رضوی
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان