Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@02:40:34 GMT

۸۷ روستای همدان دچار تنش آبی شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۵۹۳۶

۸۷ روستای همدان دچار تنش آبی شدند

ایسنا/همدان معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از شناسایی ۸۷ روستای دارای تنش آبی در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر این تعداد روستا به‌صورت سیار با تانکر آبرسانی می‌شوند.

حمیدرضا نیکداد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش روستاهای در معرض تنش آبی طی ماه گذشته اظهار کرد: منظور از دچار تنش آبی شدن این روستاها به معنای خشک شدن منابع آبی آنها نبوده بلکه منابع آب آنها کم شده و  با کسری آب مواجه هستند که از طریق آبرسانی سیار جبران می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: برخی از این روستاها براساس کسری آب ممکن است به صورت روزانه و یا هفتگی و یا هر چند روز یکبار آبرسانی سیار شوند.

وی با اشاره به وجود ۱۰۶۲ روستا در سطح استان همدان تصریح کرد: اکثر آب روستاهای استان همدان از سه منبع قنات، چشمه‌ها و چاه‌ها تأمین و مشروب می‌شود و تقریباً روستاهای تأمین‌شده از آب سطحی در استان تعداد کمی وجود دارد.

نیکداد خاطرنشان کرد: کاهش بارش ها، اُفت و کاهش دبی در قنوات، چشمه‌ها و چاه‌ها ایجاد می‌کند و به علت کاهش دبی که در این‌ منابع تولیدی آب اتفاق می‌افتد، ناچار به آبرسانی سیار به روستاهای دارای تنش آبی می‌شویم.

وی در پایان با تأکید بر مشارکت همه مردم در رعایت الگوی مصرف و مدیریت مصرف آب گفت: برای حفظ منابع آبی و جلوگیری از پایین آمدن سطح دبی منابع آبی باید این مدیریت مصرف در تمام حوزه های مختلف از جمله شرب و کشاورزی همگانی شده و نسبت به رعایت الگوی مصرف حساس تر باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آبرساني سيار تنش آبی مدیریت مصرف آب استانی اقتصادی شرکت آب و فاضلاب آب استان همدان منابع آب تنش آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۵۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر شرکت آب و فاضلاب نیشابور گفت:کمبود چند ساله آب شرب روستای میرآباد مازول در بخش مرکزی نیشابور رفع شد.
جعفر تمیز افزود: با توجه به کمبود آب و جیره‌بندی چاه آبرسانی روستای میرآباد مهندسی مجدد این چاه در دستور کار قرار گرفت.
وی گفت: چاه آبرسانی روستا با نوسازی لوله آبده، کابل برق رسانی، الکتروپمپ و تابلو برق با اعتباری بالغ بر ٢۱ میلیارد ریال تجهیز و وارد مدار بهره‌برداری شد.
تمیز افزود: با اجرای عملیات تجهیز چاه آبرسانی روستای میرآباد آبدهی چاه از ٧/۵ لیتر به ٢٠ لیتر بر ثانیه افزایش و مشکل چندین ساله کمبود آب ١٢٠٠ مشترک این روستا رفع شد.

دیگر خبرها

  • پوشش اینترنت در ۳ روستای گردشگرپذیر سرولایت افزایش یافت
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • آب به روستای توانه در نهاوند رسید
  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب
  • آب با صرف بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به روستای توانه در نهاوند رسید
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی