Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشم علایی گفت:در سه ماهه اول سال1401، تعداد هزارو 234 مورد بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالای استان، توسط شرکتهای بازرسی انجام شده است.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: با هدف حفظ سلامت و ایمنی جامعه، ملموس نمودن حضور استاندارد در جامعه و اعتماد سازی و ارتقای کیفیت محصولات و بر اساس برنامه زمانبندی ابلاغی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، در قالب طرح طاها( طرح اجرای هماهنگ استانداردهای اجباری)، در سه ماهه اول سال1401، تعداد 1234 مورد بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالای استان، توسط شرکتهای بازرسی تأیید صلاحیت شده و کارشناسان اداره کل انجام گرفته که نسبت به برنامه عملیاتی مصوب 20 درصد تحقق عملکرد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علایی می گوید: در همین مدت و در قالب طرح طاها تعداد 43 مورد نمونه برداری و آزمون فرآورده ها از مراکز عرضه و فروش کالا در صنایع غذایی وکشاورزی، نساجی و چرم ، بسته بندی وسلولزی ، خودرو و نیروی محرکه ،شیمیایی، ایمنی ،سلامت ،انرژی و محیط زیست ،مکانیک وفلزشناسی وانگ فلزات گرانبها دراستان اردبیل انجام شده است.

او گفت: با اعتبار تخصیص ‌یافته از سوی سازمان ملی استاندارد ایران برای نمونه‌برداری طرح اجرای هماهنگ استاندارد(طاها)، کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری از سطح بازار خریداری و در آزمایشگاه‌های همکار مورد آزمون قرار می گیرند.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: در این بازرسی‌ها کارشناسان اداره کل و کارشناسان شرکت های بازرسی تائید صلاحیت شده، به واحدهای صنفی مراجعه نموده و کالاهای مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد یا فاقد کد ۱۰ رقمی و یا مشکوک به جعل علامت استاندارد را شناسایی، توقیف و جمع آوری می کنند و در صورت لزوم طبق مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، با خاطیان برخورد قانونی انجام می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازرسی و نظارت استاندارد عرضه کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۵۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح چهارمین دفتر استاندارد و استاندارد سازی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل استاندارد استان گفت: برای تعامل و همکاری هر چه بیشتر میان اداره کل استاندارد و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی استان، چهارمین دفتر استاندارد و استانداردسازی در محل دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان افتتاح شد.
مهدی پژوهش ارتباط بین نهاد‌های دولتی و مراکز دانشگاهی و علمی را برای سرعت بخشیدن به سیر پیشرفت و تعالی کشور لازم دانست و افزود: بر اساس مصوبات شورای عالی استاندارد استان و شورای سیاست‌گذاری تدوین و ترویج استاندارد، در این مراکز، دفاتر ارتباط با استاندارد راه‌اندازی و تفاهم نامه‌های همکاری منعقد می‌شود.
وی افزود: از اهداف مهم این دفاتر، آگاه‌سازی و آموزش همگانی در خصوص استاندارد، مشارکت در فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی استاندارد‌های پژوهش محور ملی و بین المللی، عضویت در کمیته‌های فنی متناظر به عنوان یک عضو فعال در بررسی پیش نویس استاندارد‌ها و ارائه نظرات اصلاحی، ترویج استاندارد‌ها و ارتباط مستقیم کارشناسان استاندارد، دانشجویان و پژوهشگران با این دفتر است.

دیگر خبرها

  • آغاز بکار دفتر استاندارد و استانداردسازی در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح چهارمین دفتر استاندارد و استاندارد سازی در چهارمحال و بختیاری
  • پلمب ۱۲ مورد وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • تمامی چاه‌های آب باید استاندارد باشند
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری