Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی استحکام ساختمان‌های بتنی در مقابل حریق، گفت: مقاومت ساختمان‌های بتنی در مقابل حریق بیشتر از ساختمان‌های دارای اسکلت فلزی است.

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ساختمان‌ها با سازه‌های بتنی و فلزی هر دو در مقابل حرارت ضعیف است و اگر تمهیدات لازم اندیشیده نشود، به هنگام آتش‌سوزی دچار فروریزی می‌شود و در مقام مقایسه، ساختمان‌های فولادی در مقابل حریق به نسبت ساختمان‌های بتنی آسیب‌پذیرتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تنش تسلیم فولاد در دمای ۶۰۰ درجه سانت‌یگراد در مقابل آتش ۵۵ درصد مقدار اولیه خود است که در ساختمان‌های بتنی ۴۵ درصد است، ادامه داد: مقاومت ساختمان‌های بتنی در مقابل حریق بیش از ساختمان‌ها با اسکلت فلزی است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: ساختمان‌ها با اسکلت فلزی، بر اساس قوانین و مقررات به منظور افزایش مقاومت باید به پوشش‌های مقاوم به حریق مجهز شود که به دو شکل پایه معدنی و شیمیایی است که سازه را دو سال در مقابل حریق مقاوم می‌کند.

وی با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی استحکام ساختمان‌های بتنی در مقابل حریق، گفت: خصوصیات ساختمان‌های بتنی از جمله کشسانی، خزش و چسبندگی آن در مقابل حرارت بالا و بیش از ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد، این در حالی است که در یک حریق ساده بالای چند هزار درجه حرارت تجربه می‌شود و این دست ساختمان‌ها تنها در حرارت ۷۰۰ درجه سانتی‌گراد ۵۰ درصد مقاومت خود را از دست می‌دهد و فرو می‌ریزد.

مطلبی ادامه داد: بهترین اقدام در ساختمان‌سازی رعایت استانداردها، مقاوم‌سازی و استفاده از اسکلت مناسب در مقابل حریق است.

کد خبر 586442

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اطفاء حريق طراحی سازه های بتنی آتش سوزی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تجهیزات ایمنی فولاد سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ساختمان ايمني ساختمان ها شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ساختمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۶۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری صبح سه شنبه در آیین «زنگ سپاس معلم» که در هنرستان کار و دانش جمال نصیرزاده مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این موجب افتخار است که در این مدرسه حضور پیدا کنم و یادی کنیم از همه کسانی که در گذشته هم مشغول تعلیم بودند، هم معلمانی که مشغول تلاش بودند و تمام کسانی که در اینجا علم آموختند.

استاندار خراسان رضوی افزود: هفته گرامیداشت معلم را محضر معلمان عزیز تبریک می‌گویم و از تلاش‌ها و زحمات آنان در نقاط مختلف استان، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به خاطرات دوران تحصیل خود تصریح کرد: از سال ۵۴ تا سال ۵۸ در همین مدرسه و در رشته علوم تجربی تحصیل می‌کردم. بر این اساس سال ۵۶ در همین مدرسه با انقلاب آشنا شدم.

نظری ادامه داد: تعداد شهدایی که این مدرسه تقدیم انقلاب کرده است را نمی‌توان دقیق گفت اما یکی از شهدای انقلاب در این مدرسه شهید جهانگیر نارنجی است که ما در یک میز با یکدیگر مشغول تحصیل بودیم و ایشان با توجه به فعالیت‌هایی که داشت و رفاقت صورت گرفته، موجب آشنایی بیشتر من با انقلاب شد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: بعد از انقلاب شهید نارنجی وارد جهاد شد و در دفاع مقدس هم نهایتاً به شهادت رسید. باید گفت انشاء‌هایی که این شهید بزرگوار در این مدرسه می‌خواند فوق العاده موثر در شکل‌گیری فکر و نگاه دانش‌آموزان بود.

وی با بیان اینکه اوایل مهر سال ۵۷ در محوطه این مدرسه شعارهای انقلابی آغاز شد، یادآور شد: پس از تعطیلی کلاس‌ها و مدرسه، راهپیمایی‌های انقلابی آغاز شد که نهایتاً منجر به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شد.

نظری خطاب به دانش‌آموزان اظهار کرد: شما دانش آموزان با توجه به خون‌های با برکت شهدای انقلاب اسلامی، این مسیر را ادامه خواهید داد و برخلاف سخنان معاندین و دشمنان این ملت؛ مسیر انقلاب اسلامی در حال طی شدن است و قله‌های افتخار را در همه ابعاد ان‌شاءالله طی خواهیم کرد. همچنین مشکلات و مسائل اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی و مباحث زیرساختی حل خواهد شد و شاهد خواهیم بود که گذشته افتخار آمیز این ملت، مردم و این معلمان عزیز به آینده منور ختم خواهد شد. لذا این امر موجب افتخار ایران اسلامی خواهد بود.

کد خبر 6092957

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره خدمات پرینت سه بعدی فلزی در تهران
  • تفاوت میلگرد A2 و A3 + نحوه تشخیص آن‌ها
  • کشف فسیل دست نخورده یک گونه کانگوروی عجیب
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در شهرک‌های شمال اراضی اشغالی
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • چه زمانی از تیرآهن هاش استفاده کنیم؟
  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ
  • حمله حزب‌الله لبنان به ساختمان محل استقرار نظامیان صهیونیست