Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@22:01:18 GMT

پاسخ بی تعارف آل‌هاشم به سئوال‌های بدحجابان

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۶۱۲۰

پاسخ بی تعارف آل‌هاشم به سئوال‌های بدحجابان

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم با بیان اینکه حجاب میوه عفاف و عفاف ریشه حجاب است، اظهار کرد: در هر قشری خوش اخلاق و بداخلاق وجود دارد و در واقع بانوان در عین عفیفگی باید رفتار حسنه داشته باشند ولی نباید با یک رفتار بد از یک خانم باحجاب آن را به همه تعمیم بدیم و فقط نیمه خالی را نبینیم. 

وی افزود: دین اسلام واقعا دین برادری و خواهری است و همه موظف به کمک به هم است و همگی همانند دندانه‌های یک شانه هستیم و سرنوشت‌مان به هم بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آل هاشم به جمله‌ای مبنی بر اینکه پول دارم هرکاری دوست دارم انجام می‌دهم، اشاره کرد و گفت: هر کسی با اتکا به پول و ثروت خود هر کاری که دلش بخواهد را انجام دهد که دیگر سنگ روی سنگ نمی‌ماند.

امام جمعه تبریز با بیان سخنی دیگر از سوی برخی اعم از اینکه به شما چه ربطی دارد و من را در قبر شما نمی‌گذارند را مورد اشاره قرار داد و گفت: درست است که حتی نزدیک‌ترین فرد در قیامت به فریاد ما نخواهد رسید ولی یکی از اصول دین اسلام امر به معروف و نهی از منکر است. 

وی با بیان اینکه برخی‌ها می‌گویند فلسفه حجاب احترام به شخصیت زن است و در عوض یکی دیگر بگوید که من این احترام را نمی‌خواهم، در این صورت چه کار کنیم؟ گفت: حجاب امر شرعی و اجتماعی است و آزادی فردی و خواسته شخصی تا جایی راه دارد که به حقوق اجتماعی دیگران ضرر نرساند. میدان برای انتخاب وقتی مجاز است که منع شرعی ندارد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه برخی‌ها می‌گویند که من شوهر و پدر و مادر دارم و با بدحجابی من مشکلی ندارند، گفت: پدر و مادر و شوهر در حیطه اختیاری خود تصمیم می‌گیرند و‌ حجاب امری اجتماعی و رعایت آن حق اجتماعی است.

انتهای پیام/۶۰۰۳۰

منبع: فارس

کلیدواژه: سیدمحمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز فلسفه حجاب پول و ثروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۶۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در یادواره شهدای گمنام چاراویماق گفت: شهدا ناظر اعمال ما هستند از این رو باید با عمل به وصیت نامه شهدا به رسالت خود که پاسداری از خون آنهاست عمل کنیم.

وی افزود: همه شهدا در راه قرآن، اسلام و امام حسین از بهترین دارایی خود گذشتند وهیچ وقت ملت ایران که پاسدار خون شهدا هستند اجازه نمی‌دهند خون جوانان پاک باختگی پایمال شود.

وی با بیان اینکه مردم به احترام خون شهدا در برابر دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی صبوری می‌کنند خاطرنشان کرد: اینکه مسئولان ما با شوکت و اقتدار و عزت از حقوق ملت ایران در عرصه‌های بین‌المللی دفاع می‌کنند به برکت خون شهداست.

امام جمعه تبریز صیانت و حراست از امام و ولایت فقیه را وجه مشترک و وجه مشترک وصیت نامه شهدا عنوان کرد و با تجلیل از جوانان مدافع حرم افزود: مدافعان حرم نشان دادند که جوانان امروز کمتر از جوانان اول انقلاب و روز‌های دفاع مقدس نیستند.

 آیت الله آل هاشم درسفر یکروزه خود به چاراویماق باخانواده رزمنده مدافع حرم دیداروتجلیل کردند.

رونمایی از شهیدشاخص بسیج ورزشکار ومدافع حرم شهید شبان گورچین قلعه توسط آیت اله آل هاشم از برنامه‌های دیگر امروز دراین یادواره شهدا بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد/ تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب
  • برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق
  • آذری‌جهرمی پاسخ مالک شریعتی را داد
  • عکس| واکنش فرشاد احمدزاده به انتقاد پیشکسوت استقلالی
  • دولت مشارکت مردم در تولید را تسهیل کند
  • فقر و فقدان قدرت خرید اخلاق اجتماعی را مخدوش می‌کند
  • سایه‌روشن‌های هفته بیست‌وپنجم؛ مدعیان، جام را به هم تعارف کردند!
  • انتقاد تند هاشم بیک‌زاده از رامین رضاییان و فرشاد احمدزاده + ویدئو
  • شبکه اجتماعی «ایکس» عملکرد دکمه «بلاک» را تغییر می‌دهد