Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، حسین سلاح ورزی در نشست بررسی فرصتهای همکاری بین ایران و صربستان گفت:  اتاق بازرگانی ایران در کنار حمایت و عزم جدی مقامات سیاسی کشور برای توسعه همکاری های اقتصادی، تلاش خود را در جهت افزایش حجم تجارت دو کشور به کار خواهد بست.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های اقتصادی در ایران و موقعیت مناسب کشور صربستان در اروپا افزود: گرچه در سال‌های گذشته میزان تجارت و تبادل بین دوکشور  تناسبی با روابط خوب سیاسی فی مابین نداشته، اما روند رشد این همکاری ها و توافقات اخیر، آینده امیدوار کننده و نویدبخشی را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سلاح ورزی، سه مشکل عمده در حوزه مبادلات بانکی ، مسائل گمرکی و فقدان بانک اطلاعاتی از ظرفیت ها و داشته های شرکت های دو طرف در حال حاضر نیاز به تمرکز و توجه بیشتری است و در این راستا اتاق بازرگانی ایران به نمایندگی از بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا ضمن تشکیل کمیته مشترک بازرگانی با طرف صربستانی  برای ارائه راه حل های نوآورانه به منظور حل مشکلات بر سرراه تجارت دو کشور فعالانه مشارکت نماید.

تبادل هیات های تجاری و حضور در نمایشگاه ها و رویدادهای تجاری بین دو کشور و برقراری خط ارتباطی بین دو اتاق از جمله موضوعاتی بود که در خصوص آنها صحبت و تبادل نظر و توافق به عمل آمد. همچنین در بخش دوم این رویداد ملاقات رو در رو و مذاکرات تجاری بین شرکت های ایران و طرف های صربستانی صورت گرفت .

نیکلا ساکوویچ، وزیر امور خارجه صربستان در دیدار با هیات تجاری ایران با اشاره به بیش از ۸۰ سال سابقه روابط رسمی بین دو‌کشور، از عزم و اراده رییس جمهور و دولت جمهوری صربستان برای بسط و توسعه همکاری های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران سخن گفت. 

وزیر امور خارجه صربستان با توجه به روابط خوب سیاسی دوکشور گفت که حجم مبادلات ‌تجارتی بین دو کشور قابلیت افزایش داشته و دولت صربستان از این موضوع حمایت می کند. 

به گفته نیکلا ساکوویچ با هماهنگی های انجام شده در آینده نزدیک کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور در تهران برگزار و مقدمات لازم برای سفر رییس جمهور صربستان به ایران فراهم خواهد شد. 

همچنین در این دیدار علیرضا پیمان پاک رییس سازمان توسعه تجارت ایران هم با اشاره به ظرفیت ها و‌توانمندی های شرکت های ایرانی، در مورد برنامه ها و نقشه راه توسعه همکاری های ایران و صربستان و سازوکارهای پیش بینی برای تحقق افزایش حجم تجارت بین دو کشور از طریق شرکت های بخش خصوصی و نقش  اتاق های بازرگانی ایران و صربستان در شروع و تداوم فصل جدید همکاری های اقتصادی بین دو کشور مطالبی را به اطلاع وزیر خارجه صربستان رساند.

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر ایران و صربستان اخبار صنعت، معدن و تجارت اخبار مرتبط طرح تنظیم بازار یا نابودی بورس کالا؛ وزارت صمت به دنبال چیست؟ ۱۴۰۱/۴/۲۰ وزارت صمت انتشار آمار تولید کالاهای منتخب را متوقف کرد! ۱۴۰۱/۴/۲۰ صادرات فولاد کمرنگ شد ۱۴۰۱/۴/۲۰ ذوب آهن اصفهان با بهره گیری از تکنولوژی نوین، محصولات با ارزش افزوده بالا تولید می کند ۱۴۰۱/۴/۱۹ برنامه‌ریزی برای تولید ۶۰۰ هزار تن کاتد در استان کرمان / هدف‌ گذاری ۲۰۰ هزار متری حفاری… ۱۴۰۱/۴/۱۹ فاطمی امین یک سرپرست جدید برای سازمان حمایت منصوب کرد ۱۴۰۱/۴/۱۹ آخرین ویدیو ها کنایه های تند و جنجالی سردار آزمون به رامین رضاییان: از همه جا تو را بیرون می اندازند ۱۴۰۱/۰۴/۲۱ ۰۸:۰۹ واکنش جالب دو شیر از دیدن صاحب قبلی خود پس از سال ها + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۲۳:۴۱ طبیعت زیبای پارک ملی ژانگ جیاجی در چین+ فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۲۳:۳۵ دولت در مسائل فنی تیم ملی دخالت نمی کند ۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۲۳:۲۱ متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن باید پس از دریافت پیامک سوم آورده خود را تکمیل کنند ۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۲۳:۱۸ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال خرید تتر نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۰۹:۱۰ کمیته مشترک بازرگانی میان ایران و صربستان تشکیل می شود ۰۹:۰۲ قلعه نویی گزینه نخست سرمربیگری تیم ملی ۰۹:۰۰ قیمت جدید موبایل هوآوی (جدول مشخصات) ۰۸:۵۰ چگونه از سرطان معده پیشگیری کنیم ۰۸:۴۲ آیا وارد موج هفتم کرونا شدیم؟ ۰۸:۳۹ برای «دوز یادآور» از کدام واکسن های کرونا تزریق کنیم؟ ۰۸:۰۹ کنایه های تند و جنجالی سردار آزمون به رامین رضاییان: از همه جا تو را بیرون می اندازند ۰۷:۳۰ هزینه تور ترکیبی هند چقدر است؟ + جدول قیمت ۰۱:۴۷ کارهایی که مرد برای پسر شدن جنین باید انجام دهد ۰۱:۳۶ فوت کوزه گری برای پخت سریع تر گوشت ۰۱:۰۸ کف خونتون هر جنسی باشه با این محلول تمیز میشه ۰۰:۵۵ فال ابجد روزانه امروز سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ ۰۰:۴۳ این سوره ها را ابتدا و انتهای روز بخوانید ۰۰:۲۹ رنگ موهای جوان کننده که شما را جذاب می کند ۰۰:۲۱ تست شخصیت؛ شما چه تاثیری روی جنس مخالف می گذارید؟ ۲۳:۵۳ همسر خودخواه چه شکلیه؟ ۲۳:۴۵ چیدمان اتاق ۱۲ متری به حرفه ای ترین شکل ممکن ۲۳:۴۱ واکنش جالب دو شیر از دیدن صاحب قبلی خود پس از سال ها + فیلم ۲۳:۳۵ طبیعت زیبای پارک ملی ژانگ جیاجی در چین+ فیلم ۲۳:۳۰ داد زدن چه بلایی سر کودک می آورد؟ + راه حل ۲۳:۲۳ تحریک چشم باعث درمان افسردگی می شود ۲۳:۲۱ دولت در مسائل فنی تیم ملی دخالت نمی کند ۲۳:۱۸ متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن باید پس از دریافت پیامک سوم آورده خود را تکمیل کنند ۲۳:۱۲ واکسن برکت پلاس مجوز تزریق اضطراری گرفت ۲۳:۱۰ این خواص و فواید سیب زمینی شگفت زده تان میکند! ۲۳:۰۲ راه چاره صبحانه نخوردن کودکان اینجاست ۲۲:۵۲ حقایقی راجع به سفید شدن موها قبل از ۴۰ سالگی + نسخه درمان ۲۲:۵۰ چرا نباید از اهمیت روان درمانی غافل شد؟ ۲۲:۴۶ ارسال پیامک اخطار قطع برق برای پرمصرف ها ۲۲:۴۳ وزش باد تا پایان هفته مهمان کشور است ۲۲:۴۱ عارضه عجیبی که کرونا برای سلامت روان یک فرد به بار آورد ۲۲:۳۲ ترامپ جایگزین بایدن شد! ۲۲:۳۰ مرور سریع کارنامه اسکوچیچ در هدایت تیم ملی ایران ۲۲:۲۶ آقا؛ خانمت این چیزها رو دوست داره ولی بهت نمیگه ۲۲:۲۳ وزیر امور خارجه: اگر پنجره دیپلماسی همچنان باز است، به خاطر ابتکارات ایران است ۲۲:۱۶ افزایش ۵۷ درصدی حقوق بازنشستگان فقط برای یک گروه ۲۲:۰۸ علت سردی دست و پای نوزاد + چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید ۲۱:۵۷ مراکز واکسیناسیون دوباره شلوغ شد + فیلم ۲۱:۵۰ قند خون نرمال چند است + معنی آزمایش قند خون ۲۱:۳۳ طرز تهیه کلوچه افغانی + ​فیلم ۲۱:۳۰ ۳ شب تور رفت و برگشت زمینی به شیراز چند؟ + جدول قیمت ۲۱:۲۸ دعای سریع الاجابه آشتی از راه دور و نزدیک ۲۱:۲۳ کاندیداهای حقوقدان شورای نگهبان معرفی شدند ۲۱:۲۱ مدارس با وجود پیک جدید کرونا نباید تعطیل شوند ۲۱:۱۱ ماسک آبرسان قوی برای پوست های خیلی خشک + دستور ساخت ۲۱:۰۷ کشوری که گدای نان شد! / ابرتورم با زیمبابوه چه کرد؟ ۲۰:۵۸ هشدار در خصوص نفوذ توده بعدی گرد و خاک ۲۰:۵۶ طرز تهیه کباب تابه ای با سس گوجه نرم و خوشمزه ۲۰:۵۳ جدیدترین تصویر از کیهان ۲۰:۳۹ کسی بایدن را نمی خواهد، حتی دمکراتها! اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران و صربستان اخبار صنعت معدن و تجارت همکاری های اقتصادی ایران و صربستان بین دو کشور همکاری ها تیم ملی ۱۴۰۱ ۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۶۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع با هدف توسعه فرهنگ خیر و احسان و استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی در حوزه نیکوکاری، در مراسمی با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امضا شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این مراسم ضمن قدردانی از کسانی که زمینه همکاری مجمع جهانی تقریب و کمیته امداد امام خمینی (ره) را فراهم آوردند، گفت: اگر در کار خیر ابتکار عمل داشته باشیم، می‌توانیم به پیشرفت‌هایی برسیم. 

وی افزود:ما باید بستری را طراحی و فراهم کنیم که برای اقشار جامعه قابل اعتماد باشد. مجمع جهانی تقریب اولین اقدامی را که در این راستا انجام داد، طراحی سامانه «آی محسن» بود. این سامانه جهت کمک به محرومین جهان اسلام است تا همگان بتوانند به واسطه آن کمک‌رسانی کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: در این سامانه پویش‌هایی برگزار می‌شود و سقف نیاز‌ها بررسی می‌گردد و ما بستر‌های مناسب را برای کمک رسانی فراهم می‌کنیم.

وی ادامه داد:ما ظرفیت‌های بسیاری در جهان اسلام برای کمک رسانی به محرومین جامعه داریم و بخشی از این ظرفیت‌ها در کشور ما وجود دارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: مردمان کشور‌های دیگر می‌دانند که سردمدارانشان ممکن است طرفدار آمریکا باشند و کمک‌هایشان به دست مردم غزه نرسد، اما از طرفی می‌خواهند که به مردم غزه کمک کنند. ما می‌توانیم تدابیری بیاندیشیم و شبکه‌ای را که در جهان اسلام در اختیار داریم را به هم پیوند بزنیم.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر شهریاری تصریح کرد:باید فرهنگ سازی کنیم که محروم، محروم است و فرقی نمی‌کند ایرانی و یا از هر کشور دیگری باشد. افراد زیادی هستند که به برخی از پویش‌ها علاقه بسیاری دارند و می‌توانند در این مسیر به ما کمک کنند.

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در این مراسم با اشاره به سابقه همکاری دو نهاد در حوزه ترویج فرهنگ احسان و انفاق، گفت: کمیته امداد به عنوان یادگار حضرت امام (ره) و یکی از بزرگترین نهاد‌های خیریه در سطح جهان، توجه ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی به ویژه ایرانیان خارج از کشور داشته است.

وی با تاکید بر تجربیات موفق کمیته امداد در حوزه بین‌المللی، اظهار کرد: یکی از موضوعات اصلی در این حوزه، توجه به ظرفیت‌های عظیم امت بزرگ اسلامی در زمینه خیر و احسان است.

بختیاری خاطرنشان کرد: کمیته امداد در برخی کشور‌های منطقه که در چارچوب تفاهم‌نامه دولت‌ها عمل کرده است، در خصوص تبادل تجربیات به ویژه در توانمندسازی و حرفه‌آموزی، عملکرد موفقی داشته و زمینه اشتغال بسیاری را فراهم کرده است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به ظرفیت‌های عظیم مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای ترویج فرهنگ احسان و انفاق در داخل و خارج از کشور، تصریح کرد: امکانات دو مجموعه کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی باید در عرصه فعالیت‌های انسان‌دوستانه، تجمیع شود.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت‌های مشترک در قالب همایش‌ها، سمینار‌های علمی و پژوهشی و نمایشگاه‌های فرهنگی، اضافه کرد: کمیته امداد آمادگی دارد دوره‌های انتقال و تبادل تجربیات را برای مخاطبان و جامعه هدف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار نماید.

بختیاری بر نقش نخبگان علمی، فرهنگی، احتماعی و خیران حقیقی و حقوقی برای راه‌اندازی مراکز رشد نوآوری و فناوری تاکید کرد و گفت: این موضوع در تفاهمنامه با مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیش‌بینی شده و امیدواریم هسته‌های خیر و احسان در داخل و خارج از کشور تشکیل شود.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: شناسایی و ایجاد ارتباط میان خیریه‌ها، خیران و ایرانیان فعال، مرتبط و مقیم خارج از کشور در راستای حمایت از نیازمندان از دیگر مواردی است که در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

وی تسهیل انجام فعالیت‌های خیریه‌ای در خارج از کشور را ضروری دانست و افزود: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ظرفیت‌های خوبی در زمینه شناسایی و معرفی خیریه‌های فعال به منظور تبادل تجربیات دارد که در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • ۳ درخواست عجیب روس ها از ایران در نمایشگاه اکسپو!
  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • موضوعات مشترک کشور‌های عضو ACD پیگیری شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • موضوعات مشترک کشورهای عضو ACD پیگیری شود
  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد