Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدا و سیما از نیویورک، سفیر و معاون نمایندگی دائم کشورمان در سازمان ملل گفت: ایران با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منحصر به فرد خود و به عنوان پل و حلقه‌ی ارتباطی مهمی میان آسیای مرکزی و آسیای جنوبی، آمادگی دارد حوزه‌ی اتصال میان دو منطقه را ارتقا بخشد.
  
زهرا ارشادی، روز دوشنبه به وقت محلی طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل ذیل موضوع اتصال میان آسیای مرکزی و جنوبی طی سخنانی گفت: برای جمهوری اسلامی ایران، موضوع اتصال میان آسیای مرکزی و جنوبی و نیز توسعه جامع و پایدار روابط میان این دو حوزه برمبنای روابط دوستانه‌ی سنتی میان ملت‌های دو منطقه با هدف تقویت ارتباطات تاریخی و فرهنگی موجود، جایگاه و اهمیت ویژه‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارشادی ضمن تاکید بر ضرورت ارتقای همکاری‌های دو منطقه در همه‌ی ابعاد به ویژه اقتصاد، سرمایه گذاری، انرژی، حمل و نقل و فن آوری‌های نوین، اهمیت اتصال منطقه‌ای و بین منطقه‌ای و نیز اقدامات مشترک در حوزه‌ی توسعه‌ی زیرساخت ها، هم افزایی در سیاست گذاری‌ها و همکاری بدون مانع اقتصادی و مالی را مورد اشاره قرار داد.
سفیر و معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر نقش سازمان‌های منطقه‌ای نظیر «اکو »در ارتقای اتصال بین منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای گفت:«موضوع اتصال، نقش بسزایی در ارتقای تجارت، رشد اقتصادی و توسعه‌ی پایدار دارد و با توسعه‌ی همکاری‌های منطقه ای، روابط دوستانه میان کشور‌های همسایه را تقویت می‌نماید».
ارشادی همچنین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تداوم و تقویت همکاری‌های میان آسیای مرکزی و جنوبی را از طریق ارتقای زیرساخت‌های حمل و نقل و ارتباطات و نیز تقویت کریدور‌های بین المللی که به بازشدن مسیر‌های امن تجاری به بنادر منتهی می‌شود، تشویق می‌کند.
سفیر و معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در این خصوص مسیر ترمذ، مزارشریف، هرات، زاهدان و چابهار و نیز خط آهن ازبکستان، ترکمنستان، ایران و پاکستان را نمونه‌های مناسبی به عنوان الگوی چنین اقداماتی دانست.
وی همچنین ضمن تاکید بر اهمیت حمل و نقل چندوجهی برای ارتقای اتصال میان دو منطقه، نقش بسیار مهم بنادری مانند چابهار را در این رابطه یادآور شد.
ارشادی افزود: ایران با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منحصر به فرد خود و به عنوان پل و حلقه‌ی ارتباطی مهم میان آسیای مرکزی و آسیای جنوبی، آمادگی دارد تا حوزه‌ی اتصال میان دو منطقه را ارتقاء بخشد.
معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در پایان، تاثیرات منفی اقدامات یکجانبه‌ی قهرآمیز غیرقانونی ازجمله تحریم‌های نامشروع یکجانبه بر روی موضوع اتصال میان آسیای مرکزی و جنوبی را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد در این رابطه باید از سیاسی کردن موضوع مهمی مانند اتصال میان دو منطقه اجتناب شود.

منبع: الف

کلیدواژه: کشورمان در سازمان ملل معاون نمایندگی موضوع اتصال منطقه ای ی اتصال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۶۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) دره جنی، منطقه‌ای رمزآلود در شرق ایران

ال جنی دره‌ای زیبا، وهم‌ناک و پر از شگفتی که یکی از جاذبه‌های طبیعی مهم ایران به شمار می‌آید و به گفته بومیان، محل زندگی جن‌ها و ارواح است. در این مقصد مرموز و جذاب می‌توانید به تماشای طبیعت بی‌نظیر یا تمدنی باستانی بنشینید و تجربه‌ای متفاوت در دل کویر به دست بیاورید.

به گزارش کجارو، دره کال جنی در ۳۲ کیلومتری شمال شهر طبس، در اطراف روستای ازمیغان و در امتداد خروجی قناتی در نزدیکی آن قرار دارد. جالب است بدانید که شهر طبس در گذشته بخشی از استان یزد بود؛ اما در تقسیم‌بندی‌های جدید در استان خراسان جنوبی قرار گرفت.

نام رمزآلود دره کال جنی از دو بخش «کال» و «جنی» تشکیل شده است. کال به‌معنای دره یا مسیر ایجاد شده به‌وسیله سیلاب‌ها و جریان آب است. به گفته بومیان این منطقه این دره در گذشته بسیار ترسناک و محل زندگی ارواح و جنیان بوده؛ به همین دلیل بخش دوم به نام این دره اضافه شده است. شکل و ساختار دره به‌گونه‌ای است که وزش باد (به‌ویژه در هنگام شب که شدت بیشتری می‌گیرد) و عبور آن از میان شکاف‌های دره، باعث به وجود آمدن صدا‌های عجیب و غریبی می‌شود. اهالی این منطقه در گذشته در واقع صدای وزش باد را در میان سنگ‌ها می‌شنیدند؛ صدا‌هایی عجیب و غریب و رعب‌انگیز که آن‌ها را از حضور جن‌ها در این دره مطمئن می‌کرد.

دره جنیان به‌شکل حرف V انگلیسی است. این دره که از معروف‌ترین دره‌های ایران به شمار می‌آید.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) دره جنی، منطقه‌ای رمزآلود در شرق ایران
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • رقبای جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • آسیای توانمندتر با استفاده از تکنولوژی و اشتراک دانش تحقق می یابد
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد