Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش اتاق خبر به نقل از اکو ایران :هفته گذشته ویدیویی از مناظره محسن هاشمی، رئیس پیشین شورای شهر تهران و مجید حسینی، چهره جنجالی شبکه‌های اجتماعی، منتشر شد. در این ویدیو مجید حسینی با تندی با محسن هاشمی صحبت کرد و بخش‌های پرتنش گفت‌وگوی آن‌ها بارها بازنشر و همرسانی شد. اما مجید حسینی کیست؟ 

برکشیده شدن در دوره احمدی‌نژاد

در ابتدای دهه هشتاد محمود احمدی‌نژاد، شهردار تهران، گروهی به نام مشاوران جوان راه انداخت و جمعی از جوانان بسیجی و جهادی را گرد خود جمع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوانانی که پیش از این عمدتا بسیجی بودند و در کانون‌های فرهنگی مذهبی مشغولیت داشتند. یکی از این جوانان که در کانونی دانشجویی به نام مرکز کانون‌های فرهنگ و اندیشه فعالیت داشت، مجید حسینی بود که عضو گروه مشاوران جوان احمدی‌نژاد شد. 

همشهری قالیباف

در سال 1384 محمود احمدی‌نژاد با نقد دولت‌های هاشمی و خاتمی خود را به عنوان چهره‌ای انقلابی و جهادی معرفی کرد که قرار است قدرت و ثروت را از دایره محدود مدیران و رجال سیاسی بگیرد و به مردم برگرداند. پوپولیسم و عوام فریبی احمدی‌نژاد نتیجه داد و این چهره اصولگرا راهی پاستور شد و محمدباقر قالیباف که آن روزها سعی داشت چهره‌ای تکنوکرات و عملگرا ارائه دهد و از طبقه متوسط شهر تهران دلبری کند، شهردار تهران شد. قالیباف گروه مشاوران جوان را به مؤسسه شهریاران جوان تبدیل کرد که رئیس آن مجید حسینی بود. چهره‌های اصلی این مؤسسه یا فرزندان دوستان و همکاران قالیباف در نیروی انتظامی بودند یا همشهریانش  بودند که توانستند به شهردار تهران نزدیک شوند. یکی از این همشهریان مجید حسینی بود. حسینی با جوانان اصلاح‌طلب ارتباط برقرار کرد و جمع وسیعی از آنان را گرد خود جمع کرد، یکی از چهره‌هایی که در این تشکیلات نقش محوری داشت الیاس، پسر محمدباقر قالیباف بود. 

 

برخورداری از رانت

در دوره شهرداری قالیباف، مجید حسینی مدیر مجلات همشهری شد و در آن‌جا هم با جمعی از روزنامه‌نگاران اصلاحطلب و اصولگرا همکاری کرد. رسول بابایی، امیرحسین مهدوی، صالح افروغ و مجید رفیعی از جمله سردبیران همکار مجید حسینی بودند. حسینی مدیر نشر شهر نیز شد و به مدیرعاملی باغ کتاب رسید. مجید حسینی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران نیز شد و هم اکنون به عنوان استادیار در گروه علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی تدریس می‌کند. وی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 حامی ابراهیم رئیسی بود. حسینی در یک ویدیوی جنجالی و در نقد پولی شدن آموزش گفته بود که خودش به طبقه برنده تعلق دارد، طبقه‌ای که با رانت به ثروت و قدرت می‌رسند. 

تغییر رویه مرد برنده

مجید حسینی در زمانی که ریاست مجلات همشهری را بر عهده داشت، با حمایت محمدباقر قالیباف پروژ‌ه‌ای سیاسی را دنبال می‌کرد، اما در سال‌های اخیر بر مقولاتی مانند عدالت آموزشی و شکاف طبقاتی متمرکز شده و با گفتاری پوپولیستی و عوام پسندانه به نقد سیاست‌های اقتصادی دولت حسن روحانی می‌پرداخت که آن را نئولیبرال خطاب می‌کرد.

به واسطه موضع انتقادی نسبت به دولت روحانی، حضور حسینی در تلویزیون و رسانه‌ها پررنگ شد و به چهره‌ای مدافع عدالت بدل شد. حسینی، مرد برنده، منتقد سازوکارهایی شد که خود به واسطه آن برکشیده شد. مجید حسینی را برکشیده محمدباقر قالیباف می‌دانند اما لحن گزنده او در گفت‌وگوی با محسن هاشمی برای مخاطبان یادآور گفتار محمود احمدی‌نژاد در مناظرات انتخاباتی سال 1388 بود، مردی که چنان مست قدرت شد که علیه حامیان خود شورید و از قدرت رانده شد. اما نسخه‌های بدلی آن در میان جوانان فرصت طلب به وفور دیده می‌شود. 

 

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۶۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت با ایده‌هایی عملگرایانه سیاست‌های جمعیتی را تقویت کند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود پاک نیت بازیگر شناخته شده سینما، تئاتر و تلویزیون عنوان کرد: قطعاً سیاست های جمعیتی برای فرزندآوری موثر است منتها دولت می تواند این سیاست ها را تقویت کند و زمینه‌هایی برای فرزندآوری بیشتر با ایده‌هایی عملگرایانه فراهم کند.

وی در ادامه عنوان کرد: الان از دغدغه های زوج ها امرار معاش و معیشتشان است، هر زوجی نیاز به حداقل‌هایی برای خانه و مسکن و مادیات دارد. اضافه کردن نسل هم مشکلات خاص خود را دارد اما قطعاً مشکلاتش کمتر از پیری جمعیت است

وی با اشاره به غریزه قوی مادری در بین زنان جوان گفت: زنان جوان ایرانی همه فرزند دوست هستند، نباید طوری شود که نسل آتی در زمان کهنسالی هیچکس را نداشته باشد که به او رسیدگی کند. زوجین جوان باید به این مسایل توجه کنند که همانطور که گذشته های ما نیاز به فرزند در سنین بالا داشتند، نها هم همینطور هستند.

وی با اشاره به تهدیدات پیری جمعیت در جامعه اظهار داشت: وقتی سن ازدواج بالا می رود و جوانان ازدواج کرده هم تمایل به فرزند پیدا نمی‌کنند به مروری کهن سالی جمعیت رخ می دهد. باید برای سال های آتی تمهیدی بیاندیشیم تا مشکلاتی از این دست گریبان جامعه مان را نگیرد، هنرمندان هم پای کار بیایند تا ترسیمی از فضای درست خانوادگی برای نسل جوان داشته باشند. به هر حال هنرمندان هم الگوی جامعه هستند.

ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل

همچنینانسیه شاه حسینی کارگردان و فیلمنامه نویس با تأکید بر سرعت افزایش جمعیت سالمندان در جامعه گفت: این امر باعث می‌شود که کاهش زاد و ولد به چشم بیاید و یک زنگ خطر برای کارشناسان حوزه سلامت و جمعیت محسوب شود و سال‌هاست که در این عرصه هم صحبت‌های زیادی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قانون جوانی جمعیت باید به طور کامل و درست اجرا شود، گفت: همین جایزه می‌تواند راهگشایی در این عرصه باشد هر چند که حل مسئله نیست بلکه یک راهبرد است

شاه حسینی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون جوانی جمعیت باید نهایت تلاششان را اتخاذ کنند، یادآور شد: این مسوولیت هم تنها با یک دستگاه نیست، دستگاه‌های زیادی می‌توانند فعال شوند.

خود فرهنگ‌سازی در جامعه خیلی اثرگذار است تا این شعار دو فرزندی یا تک فرزندی که بلای جامعه شده، از اذهان پاک شود. شاه حسینی در پاسخ به این سوال که اگر فیلمی در این رابطه به او پیشنهاد شود، می‌پذیرد، گفت: بله قطعاً در این فضا که هر کشوری برای خود سیاستی دارد هنرمندان ما هم بنا اقتضائات جامعه کاری انجام دهند.

وی با اشاره به تهدیدات نیروی کار جوان در سال‌های آتی و بحران سالمندی اظهار داشت: این را در نظر داشته باشیم که تنها شعار خانواده محوری و نگرانی کاری از پیش نمی‌برد، قانون جوانی جمعیت می‌بایست به طور کامل اجرا شود خوشبختانه دبیرخانه ستاد ملی جمعیت هم این روزها خیلی خوب مشغول به فعالیت است.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش های خانواده، رسانه، سازمان های مردم نهاد، دستگاهای اجرایی، شرکت ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت jameyat.ir مراجعه کنند.

کد خبر 6092956

دیگر خبرها

  • سرپرست وزارت اقتصاد در دولت احمدی‌نژاد: باجناقم از من شاکی است که چرا برای او وام جور نکردم
  • عکس احمدی‌نژاد و سعید جلیلی ۲۰ سال قبل
  • مراسم ازدواج خواهرزاده احمدی نژاد در استانبول + عکس
  • اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی
  • حمله تند مشاور سابق احمدی نژاد به زاکانی /می خواهد ۲ میلیارد یورو از جیب تهرانی ها به جیب کمپانی ها چینی واریز کند
  • ازدواج خواهرزاده احمدی‌نژاد در ترکیه (+ عکس)
  • حضور فرماندار زرند در کنار کارگران سخت‌ترین شغل دنیا
  • عکسی جالب؛ دست سفت احمدی‌نژاد با احمد جنتی در مراسم ختم
  • دولت با ایده‌هایی عملگرایانه سیاست‌های جمعیتی را تقویت کند
  • استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته