Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@20:22:26 GMT

واکنش "اشپیگل" به استعفای جانسون

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۶۸۵۸

نشریه آلمانی اشپیگل در واکنش به استعفای «بوریس جانسون» از نخست‌وزیری، او را «دلقکی» خواند که مشکلاتی که میراث اوست بیشتر از حد تصور است و همچنان باقی است. ناطقان: آخر هفته گذشته بوریس جانسون، نخست‌وزیر محافظه‌کار و پر حاشیه انگلیس بعد از رسوایی‌های فراوان و در پی استعفایِ گروهیِ وزرا و معاونینشان (حدود ۵۰ تن) که در اعتراض به جانسون و عملکرد او صورت گرفت، ابتدا مقاومت اما چند ساعت بعد مجبور به استعفا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نخست‌وزیر انگلیس روز پنجشنبه در سخنرانی استعفای خود تاکید کرد که او تصمیم به استعفا از مقام خود گرفته اما تا زمان تعیین جانشینش به انجام وظایف نخست‌وزیر خود ادامه خواهد داد. بوریس جانسون در ادامه این سخنرانی ضمن قدردانی از «رای دهندگان بریتانیایی» بابت محول کردن منصب نخست‌وزیری به خودش قدردانی کرد. این در حالی است که عملکرد جانسون، به شدت از سوی جریان‌های سیاسی این کشور و حتی کشورهای دیگر اروپایی مورد انتقاد قرار داشت.

استعفای دسته جمعی اطرافیان او بیش از هر چیزی موقعیت او در میان سیاستمداران را نشان داد. حالا نشریه آلمانی اشپیگل در واکنش به این تحولات نوشته، بوریس جانسون که روز پنجشنبه اعلام کرد استعفا خواهد کرد، شخصاً مسئول این واقعیت است که اعتماد به دولت انگلیس در بسیاری از پایتخت‌های اروپایی نزدیک به صفر است.

روابط بین برلین و لندن تقریباً یخ زده است. با این حال، برای انگلیس، کشوری که تقریباً سه سال است توسط یک دلقک همراه با ایدئولوگ‌ها و بداخلاقی‌ها اداره می‌شود، این بیش از یک مشکل ساده است.

اشپیگل این را هم نوشته که «نهایتاً، شهرت این کشور [انگلیس] به عنوان یک قدرت متوسط عملگرا، با روی کار آمدن او از بین رفته بود. این کاملا محتمل است که وقتی جانسون استعفای خود را اعلام کرد، در دفتر رئیس‌جمهور در کاخ الیزه در پاریس و صدراعظم در برلین، آه‌هایی از سرِ آسودگی شنیده شود.»
 


هفته نامه اشپیگل که تیتر روی جلدش را «دلقک رفت آشفتگی‌ها ماند» انتخاب کرده در مورد آینده دولت محافظه‌کار انگلیس نیز این طور موضع گرفت: «اما حزب او همچنان به بحث در مورد اینکه کشور موضع خود در قبال بقیه اروپا باید چه قرار دهد، ادامه خواهد داد، زیرا حتی شش سال پس از رفراندوم خروج از اتحادیه اروپا، هنوز اختلاف نظر در مورد این موضوع زیاد است. نبرد بین ایدئولوگ‌هایی که هر چیز اروپایی را رد می‌کنند و میانه‌روهایی که نزدیک‌تر شدن به این قاره را یک ضرورت اقتصادی می‌دانند، با خروج جانسون به پایان نمی‌رسد.» منبع: فارس برچسب ها: واکنش ، اپسگل ، استعفای جانسون

منبع: ناطقان

کلیدواژه: واکنش استعفای جانسون بوریس جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»

آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری فارس نوشت: تعدادی از اعضای شورای مرکزی حزب «نسل نو» با نگارش نامه‌ای از حضور در این حزب استعفا دادند.

تاکنون آلما فرامرزی، نوید خاصه باف و امیدعلی پورحسن سه تن از اعضای شورای مرکزی حزب نسل نو هستند که از عضویت در این حزب کناره‌گیری کردند.

«عدم برگزاری جلسه شورای مرکزی در یک سال گذشته» و «موضع‌گیری‌های ناصواب دبیرکل حزب» عمده دلایلی است که در نامه استعفای این اعضا دیده می‌شود.

دبیرکلی حزب نسل نو را مهدی اقراریان برعهده دارد. اقراریان از سوی اطرافیانش به اختلاف افکنی بین شورای شهر و شهردار تهران متهم شده است. 

منتقدان اقراریان می‌گویند وی با پوشش انقلابی وارد لیست شورا شد، اما مواضع وی در راستای اختلاف افکنی است به نحوی که غالبا مورد توجه رسانه‌های ضدانقلاب قرار می‌گیرد. 

برخی دیگر با استناد به سامانه پیامکی حزب نسل نو، مدعی هستند که وی پس از انتخابات مجلس، این سامانه را جهت اختلاف بین رئیس مجلس و شهردار تهران فعال کرده است.

البته یک عضو شورای شهر به خبرنگار فارس گفت علت تغییر موضع آقای اقراریان ربطی به موضوعات سیاسی ندارد و تحلیل‌های در این زمینه اشتباه است.

وی افزود اختلافات پیش آمده عمدتا مربوط به مسائل شهری و سلایق مدیریتی است. مثلا آقای اقراریان با توجه به سکونتشان در منطقه ۸ شهرداری توقع داشتند که شهردار این منطقه با نظر وی انتخاب شود که عدم موافقت شهرداری با این موضوع آغازگر این اختلافات بوده است. در سایر موارد نیز اختلافات از همین تفاوت سلیقه هاست و بی جهت نباید آن‌ها را با عینک سیاسی تحلیل کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تمایل شدید محافظه کاران انگلیس برای فاصله گرفتن از سوناک
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • خطر شورش‌های درون حزبی بیخ گوش نخست وزیر انگلیس
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • دواین جانسون اتهامات اخیرش را رد کرد؛ گمانه‌زنی از آینده راک در WWE
  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد